Annons:
Etikettmånadens-marsvin
Läst 6173 ggr
Sandra-B
3/2/11, 2:52 AM

[Vinnare] Månadens Marsvin februari 2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Månadens Marsvin i Februari, med hela 14 giltiga röster, där temat var Ljus, blev:

Pangea (ägare LoveBaloo)

Stort grattis till er!

Vinnarbidraget följer nedan:

"Jag nominerar mitt marsvin Pangea. Hon är ett teddymarsvin uppfödd hos 4-Ever i Danmark. Jag köpte henne när jag fortfarande bodde hemma utan att jag fick lov. Jag såg henne på uppfödarens hemsida och hon var ju så söt! Hon är helt vit, men på runt ena ögat är hon svart, så det ser ut som att hon har en kajal.

Så i smyg tog jag tåget över bron till Köpenhamns central och träffade uppfödaren där. När jag kom hem blev mamma och pappa väldigt arga och hon fick inte bo med våra andra marsvin.

Sån tur är har jag en underbar kompis som har flera marsvinshonor, så Pangea fick bo där i över ett år. Men så denna hösten fick hon äntligen komma hem till oss och de andra grisarna!

Det har varit underbart att äntligen lära känna henne. Hon är en riktig sångfågel och startar alltid livet i buren. Hon tycker om att sitta i famnen och snacka, men då ska hon inte sitta på axeln in mot halsen. Utan på bröstet med den stora, vita rumpan vänd mott mitt ansikte. Trevligt!

Pangea har också en favoritfilt som hon tycker om att ha upptäcksfärd i när vi har henne i knät. Hennes huvudsakliga uppdrag brukar vara att skapa ett hål, eller ett slags krypin och hon kämpar verkligen med hela kroppen! Hon kämpar så mycket att det kommer ut små bajskluttar varje gång. XD

Något som hon verkligen inte tycker om är att bli lämnad ensam i soffan, inte ens för någon minut! Jag får inte ens flytta på mig i soffan, för då sitter hon i sitt hörn och ger i från sig ett riktigt squeek.

Pangea är ett underbart och socialt marsvin och har blivit familjens fina lilla solstråle! =)"

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
Sandra-B
3/2/11, 3:00 AM
#1

Grattis!
Jättesöt liten tjej, vita teddysar är bara helt underbara :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Moctezuma
3/2/11, 7:13 AM
#2

Grattis (:


Fridaaaa
3/2/11, 10:51 AM
#3

Grattis :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sofieproppan
3/2/11, 10:55 AM
#4

Grattis till den jättesöta tjejen!

[Tisslibiie]
3/2/11, 11:19 AM
#5

Stort grattis!^^

queenlinnea
3/2/11, 11:41 AM
#6

Grattis :-)

Annons:
Blomkrukan
3/2/11, 12:26 PM
#7

Grattis! Pussa stjärnan från oss : )

Abico
3/2/11, 2:22 PM
#8

Grattis! :)

Hanna 

Atensia
3/2/11, 2:58 PM
#9

Grattis! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

nimroda
3/2/11, 3:47 PM
#10

grattis

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

HumlanochJuvel
3/2/11, 6:43 PM
#11

Grattis :)

Isnona
3/2/11, 7:42 PM
#12

Grattis! Supersöt bild!

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

[LoveBaloo]
3/2/11, 8:04 PM
#13

Tack! Vad glad jag blir! Vill skryta lite och lägger ut en till bild, när man ser hennes fina kajalöga ^^

Annons:
[Sicali83]
3/2/11, 9:34 PM
#14

#13# Hon ser verkligen speciell ut med sitt öga, otroligt söt.

FeliciaS
3/2/11, 11:03 PM
#15

Grattis!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Upp till toppen
Annons: