Annons:
Etiketteravelungar
Läst 4762 ggr
marsvin-90
2/12/11, 2:12 PM

Kämparna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska ja försöka ta allt från början.

För över en vecka sen gick Yena ner 200g i vikt väldigt snabbt, så ja fick hoppa in o stödmata henne, hon åt inget alls bara de ja gav henne. Hon va beräknad till tidigast den 16/2. Trodde hon skulle toxa men ja lyckades hålla henne vid liv i över en vecka + ungarna i magen. Fram tills igår, då hon födde o som tur e så gick ja upp precis då hon hade fått ut 2, den ena levde o den andra va död, sen kom ytterligare en unge som hon inte tog bort hinnorna på som ja fick ta bort, strax efter kom moderkakan? så ja tänkte vad bra de blev bara 3, men icke hon fick värker o nästa unge kom o den va död när den kom ut. O efter ett tag kom ytterligare en unge! Som hon inte heller tog bort hinnan på som ja fick ta bort o den levde den med. Hela 5 ungar hade hon i sin lilla mage! Men endast 3 levde när hon va klar, dock dog en av de 3 ungarna några timmar efteråt. Mamma Yena brydde sig inte alls om bebarna o gör de fortfarande inte. Så ja hoppade in o värmde upp dem tills idag. Trodde aldrig att de skulle klara natten då de e små o svaga, väger ynka 40-45g var. O saknar päls på magen, men idag e de mycket mer pigga än igår o pipper o rör sig.

Idag kom min trogna vän Mette o hämtade ungarna, hon erbjöd sig o hjälpa mig med dem! O ja e så glad att hon ställer upp o hjälper mig med småttingarna! Tack snälla Mette!

De som lever är en hona o en hane, en crested lakeland o en lakeland. Jätte fina o häftiga färger! Håller alla tummar o hoppas på att de överlever!

Annons:
Fridaaaa
2/12/11, 2:16 PM
#1

Åhh tur att mamman klarade sig, men synd på dem 2 ungarna som dog men kanske tur i oturen om ni nu måste stödmata dem. Hoppas dem klarar sig! Lycka till!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
2/12/11, 2:17 PM
#2

Klart man ställer upp. De piper & kravlar omkring. Har ätit lite igen.jag vet vad jag har framför mig nu.Flört

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

marsvin-90
2/12/11, 2:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Honan som e Lakeland med svart blandat med cream i ansiktet o svart blandat med vit på rumpan =)

marsvin-90
2/12/11, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hanen som e crested lakeland har inte kommit fram till om han e agouti eller om han bara e roan. Men de e så söta båda 2!

Lyan
2/12/11, 3:57 PM
#5

Åh, sicka stackars små :-( Väldigt duktigt att lyckas få mamma marsvin att överleva! Synd på de små som dog men jag håller tummarna för mamma och de två som är kvar!

Tycker bägge bebisarna ser agouti ut. Och vilka söta fladderöron på honan :-)

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Atensia
2/12/11, 4:08 PM
#6

Håller tummarna för att ungarna överlever, och såklart att Yena kryar på sig! Häftiga färger har de små :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Annons:
Abico
2/12/11, 7:34 PM
#7

Håller tummarna, vet alltför väl hur jobbigt det är med så små bebisar.

Hanna 

FeliciaS
2/12/11, 11:48 PM
#8

Vilken tur att Yena mår bra! Grattis till kullen, hoppas de två småttingarna överlever nu.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

fam hagström berg
2/20/12, 1:27 PM
#9

Så tragiskt! Stackars mamman måste ju fått förlossningsderesion :(

Tur hon klarade sig och lycka till med de små -de är bedårande! Ska du behålla dem?

Fam Hagström-Berg / http://emsmarsvin.blogg.se

fam hagström berg
2/20/12, 1:28 PM
#10

Haha, såg nu hur gammalt inlägget var :) Nåja, hoppas bebbarna överlevde :)

Fam Hagström-Berg / http://emsmarsvin.blogg.se

Toxics
2/20/12, 1:35 PM
#11

Jag är nyfiken =) Hur gick det med bebisarna? =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

flocken
2/20/12, 4:48 PM
#12

Fenix & Freya bor här & har precis fyllt 1 år. Stora & pigga

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Binajis
2/20/12, 5:04 PM
#13

Finns det bilder? :D

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Annons:
flocken
2/20/12, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Tyvär inga super nya. Men ska se vad jag hittar.

En dålig bild på Freya. Väger idag äver 1200g

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
2/20/12, 7:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

fenix. iNte lika stor som sin syster.

Båda är mina ögonstenar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

fam hagström berg
2/20/12, 9:06 PM
#16

Det var roligt att höra at de klarade sig så bra!

Fam Hagström-Berg / http://emsmarsvin.blogg.se

flocken
6/29/17, 4:09 PM
#17

Nu puttar jag fram detta gamla inlägg. Idag somnade min fina Fenix in. Min gamla gubbe som ingen trodde skulle överleva. Du fattas mig. ❤

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Wijnja]
6/29/17, 4:16 PM
#18

Fina färger tur mamman klarade sig

Upp till toppen
Annons: