Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 2094 ggr
Moa-16
6/2/09, 2:10 PM

Era ute burar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja mitt säsongs inlägg;). Skulle vilja se era uteburar. Jag har en nät bur med hönsnät.Som dom är i när dom inte går lösa. Som ser olika ut varje gång jag försöker få ihop den. Känns det som. Den är inte helt rymmningsäker. Men jag jobbar på det.

Hoppas ni också vill visa någon bil på eran ute bur.

Annons:
Buffen
6/2/09, 2:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en bild på mina, de går två & två i vardera bur. Den ena buren är 175 x 100 cm & den andra 200 x 100cm. Jag har pressening över de bakre halvorna på burarna som vindskydd/i duggregnsskydd & ökning av trygghetsfaktorn för svinen.

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

CamillaS
6/2/09, 2:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nja, jag har ingen utebur, men jag brukar sitta brevid hagen hela tiden då dom är ute eftersom jag bor i ett bostadsområde. ^^,
Men såhär såg det ut när jag var ute med dom sist. Inga jätteburar men dom fick äta gräs iaf, vilket var huvudsyftet för den dagen.

Moa-16
6/2/09, 3:02 PM
#3

#2 Ja har också haft en sån hage. Men tyckte bara dom ramlade omkull hela tiden. Men du har ju satt ihop dom. Då kanske dom håller bättre.

Abico
6/2/09, 3:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#0 - Sitter parasollet fast på något sätt? Eller det kanske inte rör sig när det blåser även om det är löst?

#1 - Vad fint :) Där kan jag tänka mig att kålkompaniet trivs ^^

Vi kör på kompostgaller här, säkrat med hönsnät nertill. Har dock tankar på att bygga någon träkonstruktion med tak, i vilken jag vågar lämna marsvinen utan uppsikt. Det faktum att jag inte har fått något sommarjobb har sina fördelar - tänk vad mycket tid jag får till att bygga uteburar ;)

Hanna 

KAK67
6/2/09, 3:47 PM
#5

Appropå parasoll, någon som vet var man kan köpa ett slags metallfot som man bankar ner i backen och sätter parasollet i, i Stockholmsområdet. Har sett hundägare ha sådana med sig till stranden då de både kopplar hunden och sätter fast parasollet i den. Verkar enkelt att flytta när man flyttar uteburen.

Abico
6/2/09, 3:52 PM
#6

#5 - Vilken byggvaru/trädgårdsbutik som helst borde väl ha det? Åtminstone de lite större. Ikea kanske har något också i sin sommarkollektion.

Hanna 

Annons:
Moa-16
6/2/09, 3:58 PM
#7

#4, Nä det brukar ligga still. När det blåser brukar jag lägga en sten eller något där. Det funkar.

Moa-16
6/2/09, 6:07 PM
#8

Ingen mer med utebur?:).

emelie92
6/2/09, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är trekanten som mina marsvin är i, men de har dessutom ett stort kompostgaller (ser precis ut som Abicos) runt omkring.

CamillaS
6/2/09, 7:08 PM
#10

#3 Ok. Nja min hage brukar hålla ihop. Anledningen till buntbanden var att det kom massa gårdsungar som skulle pilla på staketet hela tiden, så jag ville vara på den säkra sidan att dom inte skulle råka få isär delarna så jag satte fast det. ;)

Aristarcos
6/2/09, 7:42 PM
#11

Min utebur består helt enkelt av överdelen till min 1,20 bur, de brukar ändå inte hinna äta upp allt  ;) De rör sig heller inte alls, utan sitter bara med näsan ner i gräsmattan för att försöka äta så mycket de bara kan Skrattande

Moa-16
6/2/09, 7:50 PM
#12

#11 Ja så kan man ju göra. Men jag tycker att det är så jobbigt att bära den fram och tillbaka. Mina brukar äta gräs i typ 3 tim och sen börjar dom röra på sig och springa runt hela burenSkrattande

Creation
6/2/09, 9:09 PM
#13

#11 Jag gör precis som du. :) Har en lika stor bur också.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Annons:
Rafflan
6/2/09, 9:31 PM
#14

Jag vill köpa 2st 3-kants burar föe en billig peng så letar, just nu kan marsvinen låna kaninernas bur ibland ;)

Anette-Anna
6/3/09, 6:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Det här är deras nybyggda ute bur.Fast den står ju förstås ute nu.. Flört

//Anna

Abico
6/3/09, 7:18 PM
#16

#15 - Smart att använda pallkragar!
Vart köptes dom och går buren att fälla ihop när den inte används?

Hanna 

Anette-Anna
6/3/09, 10:07 PM
#17

#16  - tack! Glad

Vi köpte dom på Granngården… , om man inte har "tak"  så går det  , men vi har ju byggt ett tak på så då går det inte…..

//Anna

PernillaS
6/4/09, 5:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag har en sån här med massor av rör hus mm

[Colina]
6/7/09, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Vi byggde utebur idag. Vi saknar tak än så länge men det kommer ett nättak. Skall även bygga ett större hus åt dem, nu lånade jag ut ett av "innehusen".

[Colina]
6/7/09, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

…tjejerna tycker än så länge mest att det är läskigt…

Annons:
Moa-16
6/7/09, 7:24 PM
#21

Fin fin!. Klart det är lite läskigt nu i början;).

FeliciaS
6/7/09, 8:11 PM
#22

#19 Vad fint! Samma typ som jag har ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Bim
6/9/09, 5:03 PM
#23

Putt!

FrilleBrownie
6/18/17, 12:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Vi har använder kompostgaller med hönsnät där nere så att de små liven inte smiter eller att något kommer in i buren. Jag har lagt en vaxduk över buren så att det inte regnar in, så kan man också fälla ner det om det blåser. Ska också lägga in lite hö åt mars flinen ;) så att de kan gå ute dygnet runt. Självklart så kommer båda när kameran kommer fram.

Upp till toppen
Annons: