Annons:
Etikettfoder
Läst 3959 ggr
tjorve
2/22/09, 2:34 AM

Oxbow i Göteborg?

Jag behöver tips på vart man kan inhandla pelletsen Oxbow i Göteborg någonstans?

Var själv iväg till Blå Stjärnan idag, men dom hade slutat med det.

Vilket betyder att återförsäljarsidan på Oxbow's hemsida inte är så uppdaterad..

Säg till vart ni brukar köpa, när ni inte köper på utställningar! Gööötet.. eller så :P

Annons:
svampi
2/22/09, 9:24 AM
#1

Undrar samma sak faktiskt ;)

emelie92
2/22/09, 10:44 AM
#2

HåPe i landvetter ska ha det, enligt deras hemsida.

FeliciaS
2/22/09, 12:58 PM
#3

A Axén Smådjurskliniken säljer det. Har själv köpt där.
Också en djurklinik i Landvetter.

Själv brukar jag köpa på SMF's utställningar, det är billigast ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tjorve
2/22/09, 8:08 PM
#4

tack!

smådjursakuten vid olskrokstorget menar du?

var så dum och glömde kolla när jag var där för marsvinsskabb :/

johan, min pojkvän bor i landvetter så jag får ta en promenad dit när jag är där..

han verkade vet vart det låg

Emma-U
2/22/09, 10:16 PM
#5

Det finns också vid Stigbergstorget, eller nedanför där, på den Smådjurskliniken. På Karl Johansgatan 44, kostade runt 130 spänn har jag för mig.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Fabiola
2/22/09, 10:20 PM
#6

Finns oxbows pellets på huveröds på backaplan i Göteborg.

Det enda stället jag hittat den sortens pellets från.

Annons:
FeliciaS
2/22/09, 10:39 PM
#7

#6 Finns det!? Wow! :) Vet du pris?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fabiola
2/22/09, 10:41 PM
#8

vet inte pris eftersom jag köper det på utställningarna istället. kan tippa på att det ligger runt 200kr för 1,8kg

tjorve
2/24/09, 12:28 PM
#9

#5 hur mycket fick du för 130:- på smådjurskliniken?

jag ringde härryda djurklinik och dom säljer bara Critical Care, inget annat.

ska ta en sväng förbi HåPe när dom öppnar klockan ett..

konstig tid att öppna! behöver ju pellets nu och vill veta vilka som har.. :/

Emma-U
2/24/09, 12:44 PM
#10

#9 Jag fick 2,25 kilo för vad jag tror var 130 kronor.. Eller för ett pris däromkring i alla fall.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

tjorve
2/24/09, 1:55 PM
#11

HåPe har inte heller så landvetter är inget säkert kort för alla som undrar

Fabiola
2/24/09, 1:56 PM
#12

#10 Det var ett billigt pris.

Emma-U
2/24/09, 5:22 PM
#13

#12 Bara för det blev jag osäker och ringde dit för att kolla. Så, svart på vitt, 2,25 kilo Oxbow Cavy Cuisine (samma pris på den för växande grisar) kostar 130:-.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Annons:
FeliciaS
2/24/09, 6:05 PM
#14

#13 Det var jättebra pris :) Då vet jag vart jag ska köpa min Oxbowpellets senare, när inköpen inte sker på SMFs utställningar ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Emma-U
2/24/09, 8:34 PM
#15

Men enligt #8 så är det dyrare på utställningarna :S Eller var det en feltippning?

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Fabiola
2/24/09, 8:44 PM
#16

#15 på utställningarna betalar jag 180kr/påse. så det är det billigaste stället jag hittat…

Emma-U
2/24/09, 9:03 PM
#17

#16 Aha, okej :) Men det kanske är större påsar så att det är billigare trots allt? Annars så vet du ett ännu billigare ställe nu i alla fall :)

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

FeliciaS
2/24/09, 9:30 PM
#18

#17 2,25 kg för 100 kr har jag betalat på SMF Västras utställningar :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Emma-U
2/24/09, 9:57 PM
#19

#18 Se där, det är ju jättebra pris :)

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Fabiola
2/24/09, 10:00 PM
#20

#18 när var det du köpte oxbow för det priset? Ganska längesen va? Vet att de hade oxbow för det priset för ett tag sen men då var det kort utgångsdatum på de och såldes därför billigt.

Nu kostar de iallafall 180 :)

Annons:
FeliciaS
2/24/09, 10:05 PM
#21

#20 Hrm, det var ett tag sedan jag köpte Oxbow rent allmänt. På utställningen i april 2008 var det sist. Så inte jättelängesen, men ganska ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tjorve
2/25/09, 1:09 AM
#22

nu har jag iallafall varit iväg till smådjurskliniken vid hållplats kaptensgatan, för alla som åker kommunalt :)

130 spänn för 2,25 kg, tål att upprepas igen :P

känns gött!

undrar däremot om det krävs någon invänjningsperiod för dessa pellets?

det stod på förpackningen att man skulle vänja in under 4 veckor, men är det så noga? tänkte ändå blanda ut det med havre som dom ätit innan.

och ja, jag vet att det snackats om det här nånstans i forumet innan, men tänkte att det var lika bra att fråga när det faktiskt är mitt inlägg Oskyldig

Emma-U
2/25/09, 10:59 AM
#23

Jag har också nyss köpt Oxbow och jag håller på med invänjningen just nu. Jag blandar ut det med den pelletssorten som grisarna haft innan - och just nu ser det lovande ut. De äter av båda sorter, verkar gilla Oxbow ^^
Men jag vet inte om det har så stor betydelse för grisarna, de äter ju det som finns ^^ Men man ska i och för sig alltid ge dem en invänjningsperiod när det gäller ny mat, de har känsliga magar ju..
Så om du har möjlighet att blanda ut det med det du gett dem tidigare så är det att föredra.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Abico
2/25/09, 11:10 AM
#24

#22 - Jo vänj in det under några veckor åtminstone, marsvinsmagar som klappar ihop är inget kul.

Hanna 

Aristarcos
4/25/09, 10:11 AM
#25

Jag har sökt info om Oxbows, tidigare i år verkar generalagenturen Chalimac ha gått i konkurs… undrar om någon kommer ta in fodret framöver… ?

FeliciaS
4/25/09, 10:56 AM
#26

#22 Jag skulle blandat ut det med havre hela tiden - alltså inte ge bara pellets alls. Havre är ju jättebra! :)

#25 Nä…!? Har de? Obestämd

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ruffsen
4/25/09, 11:42 AM
#27

Är det många som bor i Göteborg på denna sida?:)

Annons:
FeliciaS
4/25/09, 12:44 PM
#28

#27 Ja, det är faktiskt en hel del som bor i eller lite utanför ;) Jag bor 10 min utanför ungefär :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ruffsen
4/25/09, 4:24 PM
#29

Ok för det verkar som det:) Själv så bor jag lite utanför Gävle:)

Izidor
4/25/09, 5:18 PM
#30

Distrubitör för Oxbow har sedan januari varit Harper´s pet products. De har nu även tagit över importen så det kommer inte vara några problem att få tag på det.

Håller själv på att starta en webshop med bla oxbow, hoppas komma igång redan nästa vecka så då kommer en länk här =)

//Eva

Creation
4/25/09, 7:49 PM
#31

#30 Så bra! =)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
4/25/09, 9:25 PM
#32

#30 Vilket trevligt besked! Åh så bra :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Izidor
5/8/09, 4:29 PM
#33

Nu ligger min webbshop uppe! bla erbjudande på Oxbow, både pellets och hö.

http://www.husdjursbutiken.se

Mvh, Eva

Berlau
5/8/09, 4:35 PM
#34

Ni som använder Oxbow nu, använder ni Cavy Performance, Cavy Cuisine, Bunny Basics 15/23 eller Bunny Basics/T?

Annons:
Filosofia
5/8/09, 4:47 PM
#35

#34 Bunnyfodret är anpassat för kaniner, och de har inte samma näringsbehov som marsvin, så det ska de inte äta.

Sedan beror det väl på vad man har för sorts marsvin. Växande, dräktiga, digivande samt marsvin som har svårt att lägga på sig ska väl ha Cavy Performance, medan övriga vuxna marsvin ska ha Cavy Cuisine.

FeliciaS
5/8/09, 6:12 PM
#36

#33 Åh så bra! ;) Inte alls för höga priser heller ^^, Jag är väldigt intresserad av att köpa Oxbows organic pellets, så kan du ta in det till okej pris blir det beställning direkt :P Måste också köpa Critter berries, för de är slut här hemma och mina marsvin ääälskar det! :)

Jättesuperbra sida!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
7/15/09, 1:14 AM
#37

Behöver verkligen köpa pellets nu, funderar på om jag ska ta mig till Smådjursakuten imorgon eller beställa från Husdjursbutiken (behöver det rätt omgående…) :P

När jag köpte det på Smådjursakuten sist kostade det 195:-

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Hello-Piggy
7/15/09, 1:54 AM
#38

Ett tips till er som har många marsvin är att Oxbows pellets finns även i 22 kg's säckar, vilket är MYCKET billigare! Eftersom jag arbetar på klinik har jag kunnat betälla det åt mig själv, men jag tror säker att man antingen kan kontakta distributören direkt Harpers, eller be sin återförsäljare ta in det. Hållbarheten brukar vara lång på säckarna.

Ireth
7/15/09, 10:07 AM
#39

#38 Vad kostar en sån säck ungefär då? :)

Hello-Piggy
7/15/09, 11:53 PM
#40

När Chalimac var distributör var inköpspriset inkl moms 625 kr säcken, men jag vet inte vad Harpers tar för senast jag köpte hade  Harpers precis tagit över Oxbow från Chalimac och då fick jag säckarna för ännu mindre men det kanske var pga distributörsbytet…

GuineaPigFish
1/28/17, 5:25 PM
#41

Tänkte uppdatera lite grann för folk som undrar hur det ser ut med Oxbow i Göteborg. Jag var i Göteborg och kollade på Huveröds samt Smådjurskliniken i Majorna. Huveröds hade till min stora besvikelse gett mig felaktig information (jag ringde in och frågade specifikt efter Oxbows pellets och bad dom lägga undan den påsen åt mig). Det visade sig i själva verket vara något lågprismärke från Sverige som jag definitivt inte ville ha… Dock så bad dom om ursäkt för felaktig information och erbjöd sig att köpa in, så ifall man vill ha därifrån så kan man be dom beställa, vilket är bra. Men jag ville ha med en påse hem, så jag letade vidare.

På Smådjurskliniken i Majorna hade de både Cavy Cuisine för vuxna marsvin samt Cavy Performance för unga marsvin. Jag valde den senare, eftersom jag har två småtjejer plus att mina stora tjejer behöver den extra energin då de är lite tunna nu tycker jag. Men när de små växt till sig och de stora gått upp några gram så byter jag förmodligen till Cuisine. Den jag köpte (Performance) var på 2,25 kg och kostade 200 kr. Hade gärna köpt den större, men det hade de inte inne. Men ringer man några dagar i förväg så de hinner beställa så är det lugnt. Sedan hade de Cuisine på runt 4 kg för 325 kr.

Annons:
[Wijnja]
1/31/17, 12:12 PM
#42

Finns ju beställa på vetzoo.se

GuineaPigFish
2/1/17, 7:29 PM
#43

Absolut, men nu var ju frågan i rubriken fysiska butiker i Göteborg, och då tänkte jag uppdatera eftersom frågan är aktuell men tråden är gammal :) Det finns betydligt fler än vetzoo.se. Man kan ju starta upp en rubrik för det också, eftersom oxbows är så efterfrågat.

Upp till toppen
Annons: