Rödkål?
Kan marsvin äta rödkål?
Det var en liten fundering jag fick på affären.. är det nyttigt för dem:p?
Hade jag med velat veta 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, det är lika nyttigt.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Några fler som vet ? :p

Jag har gett det några gånger. Inte lika populärt som vitkål. Dessutom färgar det av sig nåt hiskeligt.
Inte lika populärt men lika nyttigt =)
Rekomenderas ej till höggradigt vita djur 
Annars bra mat
#6 För att den vita färgen kan missfärgas då antar jag?
Men man kan ge någon gång ibland ;)?
har ju två stycken där vit är den dominerande färgen så kanske bör vara lite försiktig med den då :p
Ja absolut kan man ge det.
Jag tror att det dom menar är att själva rödkolen saft som färgar pälsen lite. Men inte så den blir bestående :P Så absolut kan du ge dina vita med :)
Våra grisar här hemma uppskattar det när vi byter lite mellan röd och vit kol här hemma. :) Men den vita är ju vanligaste.
Charlotta-B
#8 jo vitkål får de jätteofta här hemma. Sedan varierar jag mellan olika typer av sallader och sådana saker:p Grönkål får de också ganska ofta - det verkligen älskar de!! Och sedan fick jag syn på den stackars rödkålen i affären och tänkte - hm…. det här borde man ju kunna ge:p Har dock inte testat ännu ej ville höra vad ni hade för erfarenheter och sådant först ;)
#9 okej :)
Men testa ! Dem kanske ÄLSKAR de :P
Charlotta-B
#10 Då ska jag verkligen göra det! =D Tack för hjälpen! ;)
#11 Så lite =)
Charlotta-B
En fråga: Är spetskål nyttigt och bra för marsvin?
#7 Jag busade lite med dig jag ;-). Det är ju inte farligt med färgen men de blir rätt lila har jag märkt men det kan väl vara snyggt kanske :-).
#14 Ofta!?! Och jag gick på det xD Jag är alldeles för lättlurad:p Tänkte att eftersom röd paprika inte skall ges till helvita marsvin nå ofta så kanske det var något samma :p haha!.
#13 Jag vet inte om det är bara jag - men allt som har med "kål" att göra är bra. Spetskål har mina fått ett par gånger och det uppskattas^^ Dock så är ju vitkål det allra bästa!
#15 OKej för har inte testat att ge mina det :D
Ja vitkål vet jag är bäst, det får mina varje dag som basgrönsak:D
#16 Mina blir snabbt less på vitkål faktiskt. Därför försöker jag variera det med en massa andra typer av kål :p
#17 Aha mina äter det med glädje,sedan varierar jag mella broccoli,paprika & blomkål, dem får andra grönsaker med ibland såklart, när jag hittar bra :D
#18. Paprika gillar mina med! Broccoli och Blomkål är ingen höjdare faktiskt. De lämnar dem oftast. Men jag ger dem det ändå lite nu och då :p
#19 Hehe okej ^^, mina är galna i det:P äter det mesta:P
#20 Jag har riktigt kräsna grisar xD Gav dem rödkål faktiskt idag - men jag vet inte om de rört den ännu xD haha.
#21 hehe det märker du nog snart ;)
#22 ja förhoppningsvis ;)