Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 9477 ggr
lukasfelix
12/1/11, 1:14 PM

Bild på stor, berikad bur till redovisning.

Hej!

Ska ha en etikredovisning om djur i bur och ska visa bilder på olika typer av burar. Har redan en bild på en pytteliten helt kal marsvinsbur (inte så svårt att hitta på diverse utländska sidor…) men jag vill också ha en bild på en stor berikad marsvinsbur. Så om någon har en bild på en bur tagen ovanifrån eller snett ovanifrån (så man tydligt ser storlek, gärna i förhållande till marsvinen, och inredning i buren) så vore jag jätteglad om jag får låna bilden till min redovisning Skrattande

Annons:
Fridaaaa
12/1/11, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Duger denna? :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
12/1/11, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Eller denna? Samma bur fast annan inredning :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

wingren
12/1/11, 4:38 PM
#3

Jag kan skicka efter helgen om det inte är för sent då? :)

Fridaaaa
12/1/11, 4:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

2 ihopsatta burar :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

chickwheels
12/1/11, 4:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min tjejbur…

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

chickwheels
12/1/11, 4:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

andra sidan.. dock med höhäck innan jag åter igen bestämde mig för att slänga ut den och ha tussar me resårband runt.

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

Annons:
chickwheels
12/1/11, 4:46 PM
#7

Vill du använda nån ab mian bilder så säg till så kan jag skicka.. såg nu att de blev hemskt små här å sidan :/

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

lukasfelix
12/1/11, 8:48 PM
#8

#1 Tyvärr ser man inte tillräckligt bra på dina bilder

#6 Tack, hade dock velat att man såg buren i samma bild + att jag egentligen vill ha bild på ännu mer berikade burar men det kanske inte är så vanligt att man har det?

[OverTheTop]
12/1/11, 8:51 PM
#9

de finns en tjej här inne som heter fodor. ja tkr att hennes bur är helt fantastisk! fråga henne. hon har gjort ett inlägg som heter me,myself and i.-

wingren
12/1/11, 8:52 PM
#10

Vad är det exakt du menar med "berikade burar" så man vet? Eftersom inredningen kan variera från gång till gång osv :)

Fridaaaa
12/1/11, 8:52 PM
#11

#8 Kan inte dra närmare eftersom buren är stor,annars kommer allting inte med:P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

HannaVastervik
12/1/11, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Bokhyllebur

HannaVastervik
12/1/11, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Bokhyllebur

Annons:
chickwheels
12/1/11, 9:47 PM
#14

Svårt att få en hel bild på en så stor bur :/ Detta va nog allt jag hade.

man kan inte ha för mycket grejs i buren så de ska ha plats att vistas på med :) Tycker att min bur va aldeles lagom. Inne i husen fanns fleece eller wetbed och ibland när de inte låg i tvätten så låg det även fleece och wetbed på taken :)

grönsaker sprids ut över hela ytan.

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

Lyan
12/1/11, 9:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Förra buren. Den jag har nu är tyvärr "bara" 7kvm

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Lyan
12/1/11, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Med lite fler marsvin. Har tyvärr ingen bild på hela buren för jag kunde inte komma tillräckligt långt ifrån för att få med hela

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

chickwheels
12/1/11, 10:15 PM
#17

Oh jisses, detdär e nog inte många som slår :P

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

[saphirasmarsvin]
12/1/11, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Har några bilder på mina marsvinsburar som du kan få låna. Släng gärna iväg ett PM till mig om du tar någon av mina bilder :)

[OverTheTop]
12/1/11, 10:41 PM
#19

18 den där buren vill ja ha !. Fruktansvärt fin!

[saphirasmarsvin]
12/1/11, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Samma bur, fast med annan inredning.

Annons:
[saphirasmarsvin]
12/1/11, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Från andra hållet.

_Charlie
12/1/11, 10:53 PM
#22

En fråga till er som har så gigantiska burar. ;) Hur får ni tag i marsvinen? Får ni klampa ner i spånet?


[saphirasmarsvin]
12/1/11, 11:19 PM
#23

#22; Jag vet inte om du menar mig med, min på 6m2 kan inte riktigt mäta sig med Lyans… ;) Men jag svarar ändå.

Att få upp marsvinen är helt klart nackdelen med stor yta! Jag brukar sitta en stund hos tjejerna varje dag (japp, rakt upp och ner i spånet:P), så att de är vana vid att ha mig i flocken och att jag är närgången. Ibland inreder jag dock som på bilden i inlägg #18 för att slippa spån över hela kroppen. Mina tanter har blivit tränade i att självmant klättra upp i knät (det kräver dock lite gotta) och det är på deras villkor som mys och hälsokontroller görs. Ungtjejerna är under träning, men just nu får jag vara taktisk när jag ska ta upp någon av dom för att minimera eventuell stress och "jakt". Sen är det ju förstås också så att en del behöver mer tid på sig än andra, som är mer framåt och snabbt inser att den stora, klumpiga människan betyder något smarrigt ;)

_Charlie
12/1/11, 11:39 PM
#24

#23 Aww det låter så härligt när du beskriver det så, även om det för min del inte skulle vara hållbart, jag skulle få spelet. ;)

Jag tycker min 80 bur är för djup, just när det gäller att nå marsvinen från burkanten… 60 buren är lite för smal. 70 vore bättre. ;) Däremot skulle jag väldigt gärna ha en liknande lösning som din, fast U formad så att jag kunde gå in mitt i.

Men ur ett marsvins perspektiv är jag nog dum i huvudet och borde sitta på mentalsjukhus. (Om någon missat telefonreklamen från TV så var inte detta ett påhopp mot någon som sitter på mentalsjukhus.;))


[saphirasmarsvin]
12/2/11, 1:16 AM
#25

#24; Haha, det är mysigt men kanske något förskönat; efter varje marsvinsbesök ser man ut som en spånbal och om man har riktig otur har man satt sig i en härligt våt bajshög ;)

Jag håller med dig, ur människoaspekt är det ju trevligare när man snabbt och enkelt kan plocka upp en eller två grisar att pyssla om eller mysa med i tv-soffan. Och inte går det någon nöd på marsvinen heller :)

Moctezuma
12/3/11, 9:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Oj vad fina burar många av er har! Såna där som man drömmer om att bygga sen när man någon gång i framtiden har en egen lägenhet/eget hus att göra vad man vill med :P

Slänger ändå in en bild på min bohyllebur, som ett mellanting mellan pyttebur och enormt marsvinsrum ;)


dumlekola
12/3/11, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Här är en bild på vår 180*60-bur som genom dörren kan utökas med fri tillgång till hela köket eller hägnas in med galler. Jag tycker dock att själva buren är i smalaste laget. Hade helst haft minst 80 cm bred, men är rädd att våra tår hade varit brutna 90% av tiden då. Marsvinen har därför ofta dörren ut till köket öppen dagtid.

Annons:
dumlekola
12/3/11, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Jag kan variera kortsidorna genom att sätta upp en hylla…

Fridaaaa
12/3/11, 3:21 PM
#29

#28 Naw trötta marsvin hihi :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RexHona
12/3/11, 3:31 PM
#30

#28 Powernap :) söta!

dumlekola
12/3/11, 3:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

…eller en "carport".

#29 #30 Ja, det är en av mina favoritbilder på "flocken". Tyvärr lever inte kastraten Kola (närmast kameran på vilobilden) längre.

_Charlie
12/3/11, 3:35 PM
#32

#28 Blir nästan tårögd av den bilden. Helt underbar!


bambiiii
12/3/11, 4:29 PM
#33

20# helt underbaaaart! kan man ha en sån bur åt sin kanin? såååå himla snygg!

28# aww vilka sömntutar! <3

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

mallsan
4/16/14, 5:56 PM
#34

#18 #20 #21 Vad är måtten på buren? :)

Annons:
Sandra-B
4/17/14, 8:09 PM
#35

#34 Det står i #23 att ytan är 6 kvadratmeter och på sin hemsida (http://www.saphiras.com/Sa-bor-marsvinen) har hon skrivit ut måtten 3 x 2 meter på den största av "burarna".

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

malinerika
4/18/14, 5:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Hej. Jag tycker man skall försöka ge sina marsvin så mycket plats som det bara går. Vi bor ganska litet men genom att montera ihop fyra burar med måtten 120*60cm så har våra små marsvin fått en riktigt bra miljö att röra sig på. De kutar upp och ner och hit och dit. Solar gärna på några av hustaken och de verkar trivas super. I och med att vi byggt även på höjden så tar inte buren så mycket golvyta. Ett bra tips till alla er som tänkt bygga en större bur. Hör av er om ni vill ha tips på hur vi gjorde. Det var enkelt.

Denna kommentar har tagits bort.
Linnea1990
4/19/14, 1:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Mina grisars bur 73x150

Upp till toppen
Annons: