Annons:
Etikettmånadens-marsvin
Läst 4665 ggr
Moderator_Marsvin.iFokus
2012-02-04 07:54

[Bidrag] Månadens marsvin april 2012

REGLER (de bidrag som inte följer reglerna blir diskvalificerade)

  • Du måste vara medlem på Marsvin.iFokus för att delta i tävlingen.
  • Endast ett marsvin per bild.
  • En beskrivning av marsvinet (och eventuell koppling till temat) ska finnas med varje bidrag (de gånger det är mer än ett marsvin på bilden ska en beskrivning om varje marsvin finnas).
  • Samma marsvin får inte tävla mer än en gång per månad.
  • Ett marsvin som vunnit en månadstävling under året får inte tävla fler gånger under det året.
  • Samma bild får endast delta en gång per år.
  • En bild som tidigare vunnit Månadens marsvin något år får inte delta igen.
  • Sista dag att lämna in bidrag är den 17 april klockan 18.00
Eventuella frågor om tävlingen hänvisas till den här tråden!
Tema: Porträtt

Den här månaden är det dags för porträtt (eller kanske en felaktig port?). Har du något fint porträtt på dina marsvin, eller är de kanske helt omöjliga att få ett ordentligt porträtt på? Bidra med ditt bästa (eller kanske sämsta?) porträtt av ett marsvin!

Moderator_Marsvin.iFokus
- sajtvärden och medarbetarna på Marsvin.iFokus

Sandra (Sandra-B), sajtvärd
Felicia
(FeliciaS), medarbetare
Louise (Creation), medarbetare
Charlotta (Charlotta-B), medarbetare
Sara-Noomi (imoon), medarbetare
Simona (Isnona), medarbetare

Hanna (Abico), medarbetare (inaktiv för närvarande)

Annons:
Charlotta-B
2012-03-28 09:35
#1

Nu är det dag för månadens marsvin april 2012. Kom med en massa fina bidrag nu! :)

Charlotta-B

RosaKiwi
2012-03-28 12:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bidrag 1, Peppe

Låt mig presentera marsvinsbabyn…eller är det en "peppe" (pippi)?

Om man aldrig har träffat djuret så dömmer man lätt fter att se ett porträtt. Lilla Evelina (min systerdotter på 1,5 år) fick se en bild på en av mina marsvinsbebisar och då utbrister hon "PEPPE" och pekar överlyckligt. Hon har precis börjat säga peppe till pippi.

Såklart kommer detta lilla underbara marsvin att få heta just Peppe.

Där ser vi hur fel vi kan ha genom att dömma efter ett porträtt.

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

 

Min hemsida &   Min blogg

valbal
2012-03-28 13:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bidrag 2, Esset

Här är en bild på Esset, min hane som är 1år världens snällaste och älskar att ligga i famnen oc bara lägga sig ner och mysa ihop sig eller ge matte en massa pussar :).

Den här bilden tog jag en dag då jag ville ha ett fint kort på honom men det gick i första tagen inte, för han skulle fram till mobilen och kolla vad det var  för nåt eller så skulle han visa tumpan -.-'' men till slut gick det och tycker väldigt mycket om denna bild på honom :) <3

kodex
2012-03-28 13:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bidrag 3, Wixen

Det här är min lilla kameralus Wixen! Hon är en riktig poser och en fotosession med henne är som en skattkista med olika överraskningar! Det finns dem som sitter helt stilla, snällt där man satt dem och låter sig fotas, sen finns det dem som hela tiden vill vända sig bort från kameran eller krypa in och gömma sig någonstans. Och sen finns det sånna som Wixen. Som bjuder på sin bästa föreställning!

Fridaaaa
2012-03-31 21:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bidrag 4, Morris

Täkte bidra med vårat gammelmarsvin, Morris. Roligt marsvin att ta kort på trots sin ålder :) Gillar att vara upp i kameran så inte alltid så lätt att ta bra kort på honom Glad

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2012-03-31 21:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Bidrag 5, Pepsi

Underbara Pepsi. Han älskar att vara med på bild! Kul att posera tycker han :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Charlotta-B
2012-04-01 10:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Bidrag 6, Ploppan

här kommer ett lite flummigt poträtt på vår ena skinny, här har grisarna golvtid och se vad förvånad man kan bli när man hittar godsaker.

Hon heter Ploppan. har blivit mamma till två kullar här hemma. nu är hon pensionär och bara myser :) hon ber om ursäkt för att hon är lite skitig, men vill så klart visa upp sej trotts detta. ;P

Charlotta-B

dermot
2012-04-01 19:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Bidrag 7, Abbe

"Babben" poserar i studion.

Abbe-babbe är mitt största och gosigaste marsvin, han är lugnet själv och är snäll mot allt och alla. Jag har inte haft honom ens ett år, men redan har han tassat in långt i mitt hjärta.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




_Charlie
2012-04-01 20:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bidrag 8, Chivas

Vad sa du?? Är det porträttfotografering IDAG?? Varför var det ingen som väckte mig??

:)


_Charlie
2012-04-01 20:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Bidrag 9, Edward

Edward min vackra pojke, han är som alla andra marsvin. Far omkring som en tok och ger 700 suddiga bilder innan matte till slut blir stressad då batteriet i kameran är på väg att lägga av och minneskortet fylls av fler och fler obrukbara bilder. Då åker gurkan fram och Edward ler snällt från öra till öra, nöjd över att än en gång ha överlistat sin dumma tvåbening.


dermot
2012-04-01 20:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Bidrag 10, Bengt-Anton

Bengt-Anton, minstingen bland mina. En riktigt busungar som gärna vill klättra upp längs tröjärmen på en, när man sitter och myser.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Virvlan
2012-04-04 11:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Bidrag 11, Marion

Detta är Marion, hon är 7 veckor gammal. Hon älskar att bli fotograferad, hennes favorit mat är sallad och paprika. Hennes bästa vän är virveln Svea. Marion är väldigt lugn men kan vara otroligt livlig. Hon är av rasen lunkarya.

Ingela.N.
2012-04-04 11:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Bidrag 12, Skrutten

Porträtt va det ja.. Haha att få lilla Skrutten att sitta stilla så länge så att det blir ett bra och tydligt kort, hmm det är inte det lättaste då han alltid ska undersöka kameran..

Så detta är nog det enda kortet som han satt så pass still att han blev tydlig hihi.. Under en rastning och han gjorde en upptäcktsfärd in till toalätten haha..

Annons:
Eulwen
2012-04-04 12:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Bidrag 13, Prillan

Prillan 2år. Okänd bakgrund. Min mildaste och goaste lilla gris. Alltid vänlig och nyfiken.

[tjejensomlovemarsvin]
2012-04-09 09:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Bidrag 14, Larsson

Jag har försökt hela april att få ett "porträtt" av Larsson, men han älskar att leka kurragöma och jage ;) Jag har alldrig träffat ett springigare marsvin en denna lilla herre. Vet man dessutom att det finns paprika i närheten så…

Tillslut hittade jag en gammal bild på Larsson som han konstigt nog satt still på. Inte äns gräset under fötterna lockade till lekar som det vanligtvis gör. Man kan ju undra vad jag stoppat i honom…

Fridaaaa
2012-04-09 10:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Bidrag 15, Lotus

Lotus är makalös när man ska ta kort :) Han gör massa roliga miner och massa tokigheter oftast ;) Roligt marsvin att ta kort på helt enkelt! :)
Men ibland blir det även bra porträttbilder ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
dumlekola
2012-04-09 11:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Bidrag 16, Kola

Den här bilden på vår älskade marsvinsmentor Kola tycker jag visar hans sanna jag. Han var en mild men bestämd herre som tydligt talade om hur han tyckte att livet som marsvin hemma hos oss skulle vara. Jag tror inte att jag någonsin kommer träffa på ett annat marsvin som är lika skicklig på att kommunisera över artgränserna marsvin - människa! Kola blev 5½ år gammal…

Jag saknar dig! <3

[Quickeman]
2012-04-14 15:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Bidrag 17, Dimona

Bidrar med en bild på Dimona, som inte är den lättaste att fota, men ibland så får vi till det!

mopsen12
2012-04-14 19:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Bidrag 18, Gråa

En bild på mitt marsvin Gråa. Hon är jättefin! Glad

Annons:
mopsen12
2012-04-14 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Bidrag 19, Chili

En bild på min lilla Chili-Pilli, eller Chili som hon egentligen heter… haha. Hon är ett urgulligt marsvin. Älskar henne så

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[tjejensomlovemarsvin]
2012-04-15 08:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Bidrag 20, Emil

Att bli fotad är inte kul tyker Emil. Kameran är så läskig. Specielt det där ljuset som kommer när man tar bilden ;)

Men jag tycker ändå att jag fick en hyfsat bra bild på honom.

Denna kommentar har tagits bort.
Virvlan
2012-04-15 10:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Bidrag 21, Svea

Detta är Svea och hon är snart 4 månader. Hon är pigg och nyfiken och är alltid ute på nya äventyr.

Annons:
Mr,E
2012-04-15 11:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Bidrag 22, Blenda

vad är det där för något? tar ni porträtt på mej?

Denna kommentar har tagits bort.
juliino
2012-04-15 12:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Bidrag 23, Bamse

Precis när jag skulle ta kortet där han satt så fint så börjar han skaka på sig och jag fångar denna bild Kyss

juliino
2012-04-15 13:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Bidrag 24, Bobbo

Varje bild jag får av Bobbo så hänger han läpp. Flört Min älskade lilla pojk kallas hängläppen.

Creation
2012-04-15 19:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Bidrag 25, Nellie

Såklart ska ett porträtt av ett aprilbarn visas upp under en apriltävling! Den rara grisen ni ser heter Nellie. Hon fyllde år fredagen den trettonde, nu i april. Någon otur har hon dock lyckligtvis inte fått! Matte tjänar henne lika hjärtligt ändå. Nellie är verkligen en prinsessa.

Just detta porträtt valde jag för att det presenterar henne så bra. Visst, hon ser inte så förnäm ut som hon oftast gör annars, men jag kan tänka mig att hon säger: "Det här är ingen plats för en dam! Ta mig härifrån!"

Hon kissade på trappan kort därpå, så jag antar att min gissning inte var långt ifrån sanningen. ;-)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
2012-04-15 19:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Bidrag 26, Brumma

Lilla, söta Brumsan. Man kan inte riktigt sätta fingret på vem hon är. Frågan är om hennes personlighet stämmer överens med hennes pälsfärgs starka lyster. Det kanske är hennes kamouflage? Hon tycks vara feg som få för det mesta, men titt som tätt får man se skymtar av en stark personlighet, som tufft säger ifrån och tar för sig.

Vad hon än gör, så gör hon det bra. På något vis har hon ändå lyckats vinna mitt hjärta.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Ingela.N.
2012-04-15 23:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Bidrag 27, Robbie

Hittade detta underbara kort på datan idag.. Min mammas lilla gris.. Lilla Robbie var en underbar liten gris.. Han visste precis vad han ville.. Tyvärr så fick han somna in 2010 pga tumör..
Tänkte hedra både min mamma och Robbie med att delta med detta foto.. Då min mamma inte finns kvar i livet idag.. :( Jag hoppas att det är ok (det är jag som har tagit fotot)..

RIP Mamma & Robbie..

Annons:
carsbo
2012-04-17 16:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Bidrag 28, Tilly Mae

slänger in ett bidrag jag med på Tilly Mae(Kira) hon kom nydligen till oss här i skogen. Hon är en mycket knubbig tjej, varken fet eller smal(som sin matte Flört) och är den yngsta av våra 2 men helt klart mer modig och lugn än kompisen. Redan när jag såg henne första gången på hemsidan så blev jag kär i hennes färger, och nu när jag börjat lära känna henne så är jag också helt kär i hennes härliga personlighet Glad hon verkar gilla att posa framför kameran och rör sig knappt utan när hon byter till en ny charmig ställning.

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: