Annons:
Etikettmånadens-marsvin
Läst 4547 ggr
Moderator_Marsvin.iFokus
2012-02-04 07:55

[Bidrag] Månadens marsvin februari 2012

REGLER (de bidrag som inte följer reglerna blir diskvalificerade)

  • Du måste vara medlem på Marsvin.iFokus för att delta i tävlingen.
  • Det är tillåtet med mer än ett marsvin på bilden.
  • En beskrivning av marsvinet (och eventuell koppling till temat) ska finnas med varje bidrag (de gånger det är mer än ett marsvin på bilden ska en beskrivning om varje marsvin finnas).
  • Samma marsvin får inte tävla mer än en gång per månad.
  • Ett marsvin som vunnit en månadstävling under året får inte tävla fler gånger under det året.
  • Samma bild får endast delta en gång per år.
  • En bild som tidigare vunnit Månadens marsvin något år får inte delta igen.
  • Sista dag att lämna in bidrag är den 17 februari klockan 18.00
Eventuella frågor om tävlingen hänvisas till den här tråden!
Tema: Nära

Det är Alla hjärtans dag den 14 februari, då kan de som står varandra nära visa det genom att exempelvis köpa små 'hjärtpresenter' till varandra. Står du dina marsvin nära, är det marsvinen som står varandra närmast eller är det kanske hunden eller katten som är dem närmast? Vad har du alltid nära till hands när du sysslar med marsvinen? Hur tolkar du månadens tema?

Moderator_Marsvin.iFokus
- sajtvärden och medarbetarna på Marsvin.iFokus

Sandra (Sandra-B), sajtvärd
Felicia
(FeliciaS), medarbetare
Louise (Creation), medarbetare
Charlotta (Charlotta-B), medarbetare
Sara-Noomi (imoon), medarbetare
Simona (Isnona), medarbetare

Hanna (Abico), medarbetare (inaktiv för närvarande)

Annons:
[linneasandberg]
2012-02-04 11:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Pussar vill man allt ha på alla hjärtans dag!

PUSS!

Min kärleksfulla lurvboll Sol som jag har döpt av hennes strålande päls ;)

Den busigaste marsvinet av dom! Men älskar att pussas Kyss

Charlotta-B
2012-02-04 12:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

mitt bidrag är detta kort på våran kastrerade pet hane Tomten & hans tjej Angel, Här är han nyss hemkommen från en 2:a operation då det blev komplikationer efter kastrering, Angel lämnade inte hans sida dom två första dagarna efter operationen. Hon tvättade honom, och rörde han sej gick hon med. Dom var ett sammasvettat lag, det var verkligen kärlek. Idag mår Tomten bra och allt är bra efter sin 2:a op.

Charlotta-B

Fridaaaa
2012-02-04 22:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

**Bidrag 3 - Enzo

**Ibland kan man få närhet av andra också, inte bara en marsvinskompis :)
Att mysa med kompisen Findus går med bra, säger Enzo :)
Findus brukar slicka på marsvinen, och gillar att mysa med dem.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2012-02-04 22:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

**Bidrag 4 - Benzo

**Är man liten, kan man behöva lite extra närhet :)
Och att mysa med matte är ju inte helt fel. Extra gosigt om man får gosa in sig i en skönt tröja med :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elinenglund
2012-02-04 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Flinga och Nellie som myser!

De vill helst vara nära varandra hela tiden och klarar sig inte utan varandra <3

Fridaaaa
2012-02-05 08:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

**Bidrag 5 - Äkta vänskap

**Lotus & Blixten är bästa vänner.
Gillar att retas med varandra, lite "syskonkärlek" som håller ihop i vått och torrt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
_Charlie
2012-02-06 19:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Bidrag 7

Att vara nära.

Närhet är något alla behöver för att må bra. Oavsett om man är en stor 2 bening eller en yttigpyttig liten 4 bening.

Charlie och Chivas älskade att vara nära. Innan Charlie blev så pass sjuk att han inte villa ha beröring låg Chivas allt som oftast under magen på Charlie. Så fort den ena lämnade buren skrek de efter varandra under hela den andres vistelse utanför buren. Det var en härlig syn.

En vecka fick de bo separerade pga sjukdom, den veckan var nog den värsta i deras liv. Som dom skrek. Jag hoppas och tror att de älskade varandra väldigt mycket.

Den här bilden tog jag med en tanke om att få till en riktigt vacker bild. Min ursnygga tapet i bakgrunden, en himla fin vit korg på hyllan, och så mina vackraste inuti. Det kan väl inte gå fel?

Resultatet blev en flopp och min fina korg alldeles nerpluppad, men korgens övriga innehåll förblev för alltid vackrast. ♥


Misarn
2012-02-06 19:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Bidrag 8 - Samson

Jag och sambon åkte utomlands i en vecka och marsvinsvakten märkte med en gång på Samson att han inte var nära mig. Han åt väldigt dåligt och var allmänt deprimerad även fast han hade sina två tjejer hos sig hela tiden. Samson älskar att följa efter när man går runt i lägenheten och när det händer något. Då sitter han och tittar ut genom sitt fönster. Men det bästa han vet är att få ligga i mattes knä och bli kliad under hakan, då ligger han utsträckt och blundar och baranjuter.

Samson fick vi hem när han bara var 6 veckor och han var så liten gänglig men visade redan då vilken otrolig personlighet han har och tamare marsvin har jag aldrig mött. Glad

_Charlie
2012-02-07 22:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bidrag 9

Lite närmre… Lite till… Stopp!

Jag älskar närbilder. Men ibland kan det faktiskt bli för nära. Det tycker inte Humla som hellre kelar med kameran än posar för den. ;)


[bettiebus]
2012-02-09 08:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Bidrag 10

Närhet över genrations gränser

När man bara är några dagar gammal är det mysigt att krypa ihop med morfar Jalle som är stor go och varm så det räcker till alla fem syskon (Blixten, Lilleman, Harry, Vallmo & Ängla). Lilla Lilleman somnade in några dagar efter denna bild togs då ochså mycket nära morfar Jalle.

Cafesinner
2012-02-09 21:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Bidrag 11

Lilla my på sommarbete

Den här bilden påminner mig om temat nära eftersom jag fick komma väldigt nära inpå henne för att ta den, vilket inte händer så ofta då hon är en mycket blyg liten tjej. Finns det något underbarare än när ett skyggt djur vågar ta det där steget och skapa kontakt eller helt enkelt bara vara nära dig?

Förutom en blygis så är My, eller Mysan som hon kallas, en riktig killtjusare och gör både Frasse och Zigge tokiga här hemma. Hon sitter och visar upp sig som bara den:) Det bästa hon vet är bladpersilja och gräs. Bilden är tagen i utehagen på sommaren - inte konstigt att hon var på bra humör;)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[linneasandberg]
2012-02-13 19:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#16 okii !

Då lägger jag upp en bild på Liv också!

gullepluttan som väcker liv i alla! :) När vi först köpte henne var hon underviktig, dålig i magen, solbrända öron, Ohyra och Ringorm :/ Så då gav vi henne ett värdigt liv att leva :) Frisk och glad är hon nu! :D

Frida B
2012-02-13 21:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Melvin och Mimmi- ett oskilljaktigt par. när vi skulle hämta Melvin efter att hans kompis lufsen dött och Melvin var tvungen att kastereras för att han skulle få en tjej med sig hem från eragons. och när vi skulle hämta hem honom hade hon som jobbar där parat ihop honom med ett antal tjejer (efter kastereringen), bland annat Mimmi. och redan då såg man att det var dom två mot alla andra. Melvin gick före och puttade på alla andra och Mimmi gick tätt efter.

Nu kan man inte ta upp den ena ur buren utan att den andra som är kvar hoppar upp på utkiksplatsen och börjar pipa och tjuta. och man ser dom väldigt ofta sitta och putsa varandras öron och päls, och Mimmi kryper under Melvin när hon blir skrämd. dom två klarar sig inte utan varandras närhet och kärlek :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

pessy
2012-02-13 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Kaj.
Detta tema känns som ödet för mitt bidrag. Marsvinet på bilden heter Kaj och han gick bort för över 2 år sedan, han var mitt allra första marsvin och har en stor betydelse för mig än idag.

Det var något speciellt med min fina vän, han var inte som någon annan. Man kunde släppa han lös på gräsmattan och han sprang inte iväg utan sprang till mig för att nosa efter något att äta. Han var guld värd för mig, i hela 6 år spenderade vi i princip varje dag tillsammans och han är kärlek för mig.

Känslorna är otroligt mäktiga när det kommer till djur och Kaj är inget undantag. Det går nästan inte en dag utan jag tänker på våra fina dagar och den hemska tanke att vår tid är förbi.  
I will always love you and i miss you <3

Annons:
[Quickeman]
2012-02-13 22:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Bidrag 15

Emi är en väldigt social liten gris, som gärna vill vara nära, nära hela tiden!

Här är Emi när hon smyger närmre Flört;

Mirinda
2012-02-17 10:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Lycka är att vara nära

Dumle och Gozolåg så nära sin husse som det går att komma. Då kom husses pappa nästan för nära med kameran. När kortet var knäppt lade de sig snart till rätta mot husses varma kinder igen. Närhet är trygghet och lycka vare sig man är nybliven marsvinshusse eller liten marsvinspojke.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Sandra-B
2012-02-17 17:43
#23

Ungefär en kvart kvar på att lämna in bidrag till Månadens marsvin februari 2012!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: