Annons:
Etikettmånadens-marsvin
Läst 1888 ggr
Sandra-B
2012-04-01 17:48

APRILSKÄMT DISKVALIFICERAD - iFokus Djurfoto 2012

DISKVALIFICERAT BIDRAG

Igår korades vinnaren av Månadens marsvin mars 2012 samt vårt bidrag till iFokus Djurfoto 2012 som de flesta av er säkert vet.

Precis som det skulle göras så rapporterade jag vårt bidrag till de tävlingsansvariga men fick beskedet att vårt bidrag blir diskvalificerat!

Anledningen till att bidraget kvalificeras är att det bara är ett marsvin på bilden, när de som bekant enligt Jordbrukets föreskrifter L80 ska hållas med minst en annan artfrände.

Hur vi ska gå vidare med det är, om det finns något vi kan göra, vet jag i dagsläget tyvärr inte men jag ska kolla upp det och återkommer så fort jag vet.

En idé är att vi kanske skulle kunna starta en namninsamling (som protest) för att att ha och visa de tävlingsansvariga hur många av våra medlemmar som står bakom det vinnande bidraget. Ett annat alternativ är kanske att vi så snabbt som möjligt startar upp en ny tävling med bilder av två eller flera marsvin och hoppas på att det bidraget kan accepteras - även om det kommer in senare än 31 mars…

Vad säger ni?

Till Moa (& Cofy) vill jag säga att jag är ledsen att det har blivit så här, men ni är fortfarande vinnare av Månadens marsvin mars 2012 här på MiF!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[copicaddicted]
2012-04-02 09:48
#3

Hur såg reglerna ut då ang. den tävlingen?

För bara för att det är lagstadgat att dom skall vara minst 2 tillsammans så måste man väl för böveln inte fota dom 2 och 2? Låter ju helt sjukt i mina öron.

Ett ex.
Jag fotar Lola till en tävling då jag tycker att hon är bäst på bild och lättast att fota.
Tar dom då för givet att jag bara har ett marsvin? Hur vet dom inte att jag kanske har en hel flock eller till och med uppfödare?

Jag tycker, med mina egna ord och tankar..det här handlar om ren avundsjuka.  Nån har säkert tyckt att bilden varit för bra och sen gjort sitt för att sänka bidraget. Det är ett TYPISKT beteende. 
För vilken normal människa som helst skulle godkänna att man bara fotar ett av sina djur.

tantnett
2012-04-02 20:24
#4

Detta låter helt sjukt.

Hur fotar man andra flockdjur då? exempelvis hästar m.m.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

LMTninis
2012-04-02 20:55
#5

Det är väl ett april skämt?

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

Fridaaaa
2012-04-02 20:58
#6

Varför har min och 2 tills kommentarer tagits bort?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
FeliciaS
2012-04-02 22:25
#7

April april :-)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Moa-16
2012-04-02 22:53
#8

Haha, det lät verkligen helt sjukt men jag gick på det!

Sandra-B
2012-04-03 02:06
#9

Jag somnade på soffan framför TVn innan jag hann in och 'erkänna' i söndags och måndagen har gått i ett från det att jag gick upp - för visst var det här vårt aprilskämt för året :-)

Det fina bidraget på Cofy är alltså inte diskvalificerat utan det bidrag vi på MiF tävlar med i iFokus djurfoto 2012.

Frida: Jag vet inte, men jag gissar på att någon av moderatoerna tyckte att ni avslöjade det hela liiite för snabbt ;-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Fridaaaa
2012-04-03 07:57
#10

#9 Aha kan vara så Flört

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tantnett
2012-04-03 09:52
#11

Ha ha ja den var bra. Skrattande

Visst skulle man varit mer uppmärksam men tyvär är det ju nuförtiden så i denna värld att man icke förvånas längre över idiotiska beslut. Obestämd

Marsvin 4-ever Tungan ute.

millib
2012-04-03 15:53
#12

Jag gick på det och tyckte det var jur sjukt som helst att bli diskad pga av den bilden. Haha!!! Bra gkort

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Upp till toppen
Annons: