Annons:
Etikettallmänt
Läst 1032 ggr
[PetzLinda]
2013-01-09 17:33

Luktar illa

Mina marsvin luktar alltid illa. Jag har haft dem sedan oktober och redan badat dem tre gånger, men bara en-två dagar senare luktar de illa igen! De luktar liksom kiss, som om de kissar på varandra, för buren kan det inte vara då jag håller den ständigt ren.
Det är verkligen jätte jobbigt för så fort man tar i någon utav dem (ens för bara någon minut så luktar händerna illa och det är inte alls roligt att behöva tvätta händerna VARJE gång jag har hållt på med tjejerna :(

Beror det på att de - som jag tror - kissar på varandra, eller är det något annat som gör att de luktar illa?

Annons:
perez
2015-03-05 13:10
#1

Jag måste kommentera dethär inlägget, även fast det är ett gammalt inlägg, eftersom jag har samma problem! Hoppas att någon som kanske vet något orkar svara och hjälpa!

Mina kissar på varandra när de är uppe från buren och jag undrar även om man kan vänja bort detta beteende? Det är ju säkert därför de luktar en del vilket gör att när man hållit i de så luktar kläderna inte så gott efteråt.. har också duschat de ett par gånger!

Arinah
2015-03-05 18:16
#2

Om ett marsvin har urinvägsinfektion kan de lukta väldigt illa av äcklig och stark urin. Bäst att kolla upp det. är det hanar eller honor?

perez
2015-03-05 19:22
#3

#2 Det är hanar, köpta av dig haha ;) Wako och Theo haha. Jag tror inte att kan vara urinvägsinfektion, men är ju inte säker. Men däremot så har jag märkt att mest ena alltid försöker kissa på den andra när de är ute på golvet eller på ett nytt ställe, så om det kan vara på grund av det som de luktar? 

En annan orsak jag har tänk är att de börjar lukta eftersom underlaget i buren hinner bli skitig på en vecka.

Arinah
2015-03-05 20:23
#4

Haha, nu var jag ute o cyklade , jag borde känna igen Perez  😃Så dom håller på grabbarna

perez
2015-03-07 10:24
#5

#4 det är lätt hänt haha ;) jaa de håller fortfarande på! Busiga och envisa men jättesnälla är de!

marsvinet112
2015-03-07 21:38
#6

Hur ofta gör du rent i buren?

Annons:
perez
2015-03-08 16:49
#7

#6 en gång i veckan!!

philippazon
2015-03-08 21:57
#8

#7 testa att göra rent oftare, så luktade nog mindre :)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Upp till toppen
Annons: