Annons:
Etikettlekar
Läst 4298 ggr
Mirinda
3/3/13, 1:56 AM

Varulvsleken 2.7

Äntligen kan vi börja! Jag har haft en lång dag och det håller på att bli en lång natt också. Nu kör vi!

  • Denna tråd är enbart till för leken.
    Frågor, synpunkter samt anmälningar till nästa omgång hänvisas istället till denna tråd.

  • VARULVSLEKEN-REGLERNA är en egen tråd i lekar-kategorin

  • Början på denna lek står i inlägg 1 nedan.

Alla som anmält sig den här omgången ska nu ha fått ett PM med info om sin roll. Den som anmält sig men inte fått någon roll får höra av sig till mig via PM snarast möjligt.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
  • Siaren ska utse vem den vill veta identitet på.

Dessutom ska

  • Spionen få sitt hemliga meddelande från spelledaren.

DEADLINE söndag den 3 mars 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 2.7

  1. Eulwen
  2. Gogrisen
  3. MelvinMimmiLufsen
  4. Picasso
  5. Milky88
  6. Toffsen
  7. Chocopops
  8. Juliino
  9. Binajis
  10. Zabbio
  11. Cerrolyn
  12. texel

ROLLER I OMGÅNG 2.7

1 ängel (god roll)

1 siare (god roll)

1 medium (god roll)

1 spion (neutral roll-kombineras med vilken som helst av övriga roller)

1 varulvsdemon (ond roll)

2 varulvar (ond roll)

6 bybor (god roll)

Gemensamt för samtliga roller är att alla ska delta i diskussionerna i lektråden och i röstningen inför lynchningen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Mirinda
3/3/13, 1:57 AM
#1

INTRO

Rödrosiga och trötta kom de vandrande från den frusna sjön. De som tävlat var lite slaka i benen och mer än en hade ont i fötterna. Det hade varit en lång dag för byborna. Den årliga skridskostafetten hade gått av stapeln på rundbanan, som några tappra plogare gjort i ordning tidigt på morgonen. Lagen hade, som vanligt, småretats med varandra om vilka som var i bäst form. Naturligtvis hade de som också utgjorde byns lilla idrottsklubb varit mest sturska. De där trodde alltid att de skulle vinna.

Men den här gången hade en av dem gått på öronen, kanat av banan och hamnat i vassen. Skrattsalvorna hade varit varmhjärtade och den stackars vurparen hade fått både sympati och en rejäl kopp choklad när han skamset hasade in i mål. Vunnit hade seniorerna gjort. De hade varit försiktiga i starten, men sen hade tanternas unga lagkompis, som absolut velat tävla med sin moster gjort en lysande spurt. Så alla var glada och nöjda med dagen när de närmade sig byn. Solnedgången över sjön bakom dem var bedövande vacker.

På det stora torget i byns mitt skildes deras vägar åt. Somliga gick hem för att fira segern. Andra kunde äntligen släppa ur sig sina stön, över detta årliga stolleprov. Någon hade så ont i sitt ego att det kändes skönt att slippa de andra. Några grubblade på en allvarlig fråga och ville komma hem för att ventilera den i lugn och ro. En annan hade fått syn på något underligt och ville skynda sig hem. Det kändes allt för pinsamt att säga något i det glada sällskapet. Inte kunde man väl gå här i vinterskymningen och vara mörkrädd?

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Frida B
3/3/13, 11:50 AM
#2

Vilken dag! Riktigt kul hade vi, men sitter nu hemma och värmer mig med en filt och mina marsvin :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cerrolyn
3/3/13, 12:19 PM
#3

😃 Hahaha 🙂

Men nu är det sovdags.

Zzzzzzzzz.

**MVH Cerrolyn

Zabbio
3/3/13, 1:23 PM
#4

En rolig dag minsann, men det är skönt att komma in i värmen och ljuset igen.  Hehe, den där som trillade, lite rätt åt en.. en var ju så stursk och prålig innan. Men tur att han inte skadade sig på isen, sträckta ben och sånt är ju aldrig bra så här i vintertider.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Toffsen
3/3/13, 1:30 PM
#5

Riktigt kul dag! Nu sitter jag och roar mig med att kolla på tjejerna som får träffa nykomlingen:)

J-Artur-K
3/3/13, 3:47 PM
#6

Har en lugn dag och snart är kaffet klart 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Chocopops
3/3/13, 5:21 PM
#7

Kommer hem efter en mycket trevlig dag, tänder en brasa i spisen slår mig ner i min gungstol tar upp min stickning och fortsätter med sockorna jag börjat med, känner mig så trött efter dagen…

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Eulwen
3/3/13, 7:38 PM
#8

Åh hujedamig så det värker i gamla kroppen… Mogna damer över…. en viss ålder borde lämna dylika stolliga påhitt till ungdomarna. Men å andra sidan får man väl ställa upp för bygemenskapen. Nej, hem och ner i soffan framför en brasa med en god bok låter allt som en bättre aktivitet! *haltar sakta hemåt i mörkret*

Gogrisen
3/3/13, 8:04 PM
#9

Jag och min moster går hem. Vi hade så kul. Jag älskar att åka skridskor med min moster. Hon är jätte duktig på det.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Mirinda
3/4/13, 12:08 AM
#10

När byborna gått till vila och allt var tyst och stilla ute på det stora snötäckta torget rörde sig några svarta skuggfigurer snabbt fram på vägen. De tog stora kliv med tunga tassar. Målmedvetet drog de genom den sovande byn.

I sitt lilla hus satt bybon länge och väl framför brasan. Värmen gjorde henne sömnig. Hon nickade till ett par gånger och vaknade igen. Så slumrade hon in och drömde en sällsam dröm. En dröm om en demon och en vandrare. Vandraren fällde ut vingarna och flög upp över byn. En vit ängel och en svart skepnad, med rovdjursögon som såg genom mörkret.

En skräll och drömmaren ryckte till. Yrvaket såg hon sig omkring. Hon tog spjärn för att resa sig ur den mjuka stolen, men var tvungen att sätta sig igen. Så stel hon kände sig. Benen värkte och nacken hade hon också ont i.

Vad var det hon hade hört? Var det drömmen? Nej, det var någon där ute. "Vem där? ropade bybon Juliino med sömnskrovlig röst. Svaret uteblev. Så kom hon äntligen på fötter. Hon gick hastigt mot dörren för att kolla att hon låst.

Just som hon tog i handtaget, trycktes det ner utifrån. Dörren slets upp så hårt att ena gångjänet lossnade ur trävirket. Juliino som höll i handtaget följde med dörren och for ut på trappan. I sina slitna raggsockor försökte hon återfå balansen. Den syn hon såg var en mardröm av kött och blod i svartraggig päls.

Ett enda djupt bett som slet av hennes nacke med blodet pulserande ut på sidan av det som var kvar av Juliinos hals. Så hade mardrömmen blivit verklighet för bybon Juliino och hennes grannar i den lilla byn vid vägens slut.
 

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare

För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***).

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***.

DEADLINE tisdag den 5 mars 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 2.7

  1. Eulwen
  2. Gogrisen
  3. MelvinMimmiLufsen
  4. Picasso
  5. Milky88
  6. Toffsen
  7. Chocopops
  8. Juliino (bybo, varulvsoffer natt 1)
  9. Binajis
  10. Zabbio
  11. Cerrolyn
  12. texel

ROLLER I OMGÅNG 2.7

1 ängel (god roll)

1 siare (god roll)

1 medium (god roll)

1 spion (neutral roll-kombineras med vilken som helst av övriga roller)

1 varulvsdemon (ond roll)

2 varulvar (ond roll)

6 bybor (god roll)

Gemensamt för samtliga roller är att alla ska delta i diskussionerna i lektråden och i röstningen inför lynchningen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Gogrisen
3/4/13, 9:29 AM
#11

 Jag är jätterädd. Vad hände i natt? Vet någon vad som finns där ute?

Juliino jag kommer sakna dig.😭

                      Hund Animals are all you need.Katt

Frida B
3/4/13, 9:36 AM
#12

Vila i frid Juliino…

Vad kan våran by ha drabbats av? Dessa hemskheter, usch… :(

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chocopops
3/4/13, 9:47 AM
#13

Nenej nej varför? vila i frid Juliino 😭..

Dax att ladda geväret med silver kulor.. men vart har jag lagt det??

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Binajis
3/4/13, 10:49 AM
#14

Herregud, jag vet inte vad jag ska säga… Stackars Juliino! Vilket fruktansvärt öde. Är det en hund som dödat vår granne? Det är ingen nyhet att jag är hundrädd, har aldrig kunnat lita på de där opålitliga djuren. Igår såg jag en stor hund skymta i skogsbrynet bortom sjön, har jag inte flera gånger bett er andra bybor hålla era hundar kopplade?😕

Vila i frid Juliino.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Eulwen
3/4/13, 10:53 AM
#15

Jag såg blodspåren i snön när jag gick ut för att hämta in morgontidnigen… Är det verkligen sant som ryktet säger att Juliino har blivit mördad av…. varulvar…?!

Sagor har berättats om andra byar som drabbats av liknande olyckor, men jag är för gammal för att tro på sagor. Fast blodet i snön var verkligt….

Må änglarna skydda oss… Vad kan vi göra för att försvara oss om de kommer igen!?

Vila i frid Juliino. 🌺

Gogrisen
3/4/13, 12:17 PM
#16

#14 Jag såg också den stora hunden. Jag tänk om det var en varulv?

För säkerhets skull ska jag köpa mig ett givär och ett till Chocopops.

                      Hund Animals are all you need.Katt

J-Artur-K
3/4/13, 12:36 PM
#17

Hemskt att Jullino inte ens han börja spela blev tagen utan ens skrivit en kommentar 🤓

Ny dag nya möjligheter

Cerrolyn
3/4/13, 12:43 PM
#18

#14

Du kan känna dig lugn mot Ceasar, han vet att du är rädd och skulle aldrig komma mot dig. Han sov för övrigt gott i sängen hos mig inatt. Men vad är det som rör sig runt oss? Vad var det som dödade Juliino? H*n skulle lära mig att åka på skridskor idag så jag kan vara med nästa år på tävlingen.

RIP Juliino.

**MVH Cerrolyn

J-Artur-K
3/4/13, 12:53 PM
#19

Vi får hoppas att vi inte råka ta 1 oskyldig imorgon att vi väljer rätt.

Ny dag nya möjligheter

Binajis
3/4/13, 1:35 PM
#20

Varulvar? Är inte det gammal vidskepelse? 🤔

Cerrolyn, jag vet att Ceasar är snäll och jag uppskattar att han håller sig borta. Men var han lös igår under tävlingen? Jag tycker dock att den hund jag såg var mycket mörkare, men avståndet och skogen kan ha lurat mina ögon. Gogrisen, vad såg du?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Annons:
Cerrolyn
3/4/13, 2:32 PM
#21

#20

Nej han var inte lös då jag inte ville riskera ditt välbefinnande.

**MVH Cerrolyn

Zabbio
3/4/13, 4:11 PM
#22

Nej men vad har hänt? Här har man sovit gott hela natten så vaknar man till detta?! Jajja.. jag säger då det. Jag berättade om ulvarna för barnen redan för flera år sedan och då trodde ni mig inte! Är det fortfarande någon som inte tror på varulvar?

Silverkulor biter inte på såna bestar, de måste brännas! Precis som häxor! Min morfar blev minsann tagen av en ulv, sanna mina ord! De sa att det var hundar då också, men jag vet nog..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
3/4/13, 4:15 PM
#23

Men vem är den skyldiga i denna byn? Gogrisen, värst vad snabb du var med att instämma i andras uttalande..  och Cerrolyn, är det säkert att det är din hund vi ska misstro?

Fast vi ska förståss inte förhasta oss.. Vi måste gå metodiskt tillväga nu. Det räcker med en död bybo.. och ulven kanske inte ens bor i byn, vem vet?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Gogrisen
3/4/13, 5:22 PM
#24

#20

Jag såg bara något stort och hundaktigt.Cerrolyn hur ser Ceasar ut.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Eulwen
3/4/13, 5:58 PM
#25

Att stämningen är hög och hämndlysten förstår jag men nu får vi inte förhasta oss i vårt val. Vi har inga bevis och få indicier på vilka som är ulvarna och det vore mycket olyckligt att rösta fel och förlora en till av våra egna… Zabbio, jag trodde det var allmän vetskap att silver biter på ulvar men du säger att de måste brännas. Var kommer din kunskap ifrån…?

Cerrolyn
3/4/13, 6:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Ceasar är en golden retriever hane på 9 år.

**MVH Cerrolyn

Toffsen
3/4/13, 7:51 PM
#27

Varulvar? De finns väl bara i sagor? Eller? Hjälp! Nån som vill komma till min stuga så vi kan va rädda tillsammans? Vila i frid juliino:(

Annons:
Gogrisen
3/4/13, 7:56 PM
#28

Puh… Då var det Ceasar jag såg.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Zabbio
3/4/13, 8:16 PM
#29

Eulwen, det berättade man för mig när man avrättade min morfars mördare, så ligger det till. Ska vi vara säkra kanske vi borde både skjuta och bränna bestarna?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Eulwen
3/5/13, 2:31 PM
#30

Tja, jag ser inget hinder i att bränna kropparna efter att vi pepprat dem med silver. Nåde den ulv som vågar tassa in i vår by med ont uppsåt! Vetskapen att de vandrar med oss dagtid i mänsklig skepnad får mig att känna en stor ilska… Kvällen närmar sig.

Zabbio
3/5/13, 6:02 PM
#31

*skrockar* Ulvar har det alltid funnits här bland oss.. även om de inte alltid är av sorten som byter skepnad. Man kan inte lita på någon!
Men visst är det förfärligt.. mycket ska mina gamla ögon få se innan de slocknar, minsann.

Eftersom vi alla är alltför rädda för pöbeln för att våga spekulera i vem av oss som är ulven, vad sägs som att inte anklaga den första som gör sin röst hörd? Vi måste ju i varje fall försöka få tag i odjuret!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Binajis
3/5/13, 6:28 PM
#32

Sitter här med en kopp te och funderar på vad som händer i vår by. Jag trodde inte på varulvar, men jag får nog se sanningen i vitögat - vår kära granne Juliino blev kallblodigt mördad av ett monster som dessutom är en av oss under dagen. Risken är dessutom stor att någon faller offer nästa natt, varför skulle besten nöja sig med en? Vi måste hitta den skyldiga!

#23 Du är väldigt snabb att peka åt Gogrisen, tant. Varför så offensiv?

Och Cerrolyn menade nog inte att det var hennes hund vi skulle misstro, utan tvärtom. Det hade dock varit ett smart drag om hon varit ulv.

Det är många som håller sig utanför tråden. Bybor, vi måste gå tillsammans om vi ska få tag på någon varulv! Jag har fått reda på att flera andra byar fallit offer för varulvar och då har byborna inte samarbetat, utan suttit rädda i sina stugor och misstrott även sin närmaste vän. Det funkar inte. Jag föreslår ett möte i bystugan genast. Kaffe ordnar jag och det finns säkert bullar i frysen att ta upp. Blir jag själv där?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Frida B
3/5/13, 6:39 PM
#33

#32 jag kommer. Kan ta med nybakta kakor :)

vet inte vad man ska tro. Kanske får lita på magkänslan denna gången? fast håller ändå med Binajis lite, Zabio verkade lite väl snabb med att anklaga…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chocopops
3/5/13, 6:46 PM
#34

ja vilka dom skyldiga är vet bara dom skyldiga.. jg kommer med på mötet tar med mina ny bakta klaskake muffins, jag har en magkänsla men bågar inte riktigt uttala mig i min ensamhet än..

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Gogrisen
3/5/13, 7:07 PM
#35

Jag kommer.Jag kan ta med mig min mosters nybakade bullar.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Binajis
3/5/13, 7:11 PM
#36

#33, #34, #35 Härligt! 🙂

Chocopops, jag förstår att du inte vill vara först. Samtidigt sitter jag, och det verkar som flera med mig, helt utan något att gå på. Zabio är visserligen snabb i munnen men gamlingar har ju lätt för att svamla (😉) och det känns väldigt riskabelt att gå ut så hårt direkt. En dum varulv eller yr gumma, det är frågan.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

J-Artur-K
3/5/13, 7:24 PM
#37

Man vet inte vad man ska tro , 🤔

Ny dag nya möjligheter

[texel]
3/5/13, 7:57 PM
#38

Jag kommer! Efter det som hände Juliino så vill jag inte gå ensam, kan någon komma och hämta mig när det är dags? Jag är inte så bra på att baka, men jag äälskar dammsugarkakor så jag kan ta med några lådor ifrån min gömma ;) Jag gör den gooodaste varmachockladen så om intresse finns så kan jag ta med mig mitt "hemliga recept". :)

Eulwen
3/5/13, 8:04 PM
#39

Jomenvisst, räkna med mig på bymötet.

Har någon sett Picasso förresten? Inga livstecken i stugan och brevlådan tycks svämma över av post. Är Picasso bortrest…?

Toffsen
3/5/13, 8:06 PM
#40

Jag kommer också om mötet inte är slut…..:) kan ta med mig cupcakes:)

Binajis
3/5/13, 8:18 PM
#41

Nu börjar vi bli lite folk här i stugan. Nu får vi sluta äta kakorna ni tagit med, man får ju knappt nog! 🤐 Men vi måste hitta en varulv. 

Texel, kul att du visade dig. Jag är redan i bystugan, hör med Toffsen!

#39 Har hon inte tagit in posten? Märkligt! Varför har hon inte meddelat att hon gett sig iväg?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Annons:
Gogrisen
3/5/13, 8:27 PM
#42

Undrar om det har hänt något.Vi går och hälsar på Picasso tycker jag.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Binajis
3/5/13, 8:33 PM
#43

*OBS! Utanför leken! Jag måste kila från datorn nu och tror inte jag är tillbaka före 21*

Nu tänker jag ta en risk här, vill inte gå ifrån mötet utan att rösta. Jag lägger min röst på Picasso eftersom hon inte visat sig. Det behöver inte vara misstänkt att utebli från byamötet och åka bort utan att meddela ens närmaste granne, men när vi har så lite att gå på får min röst falla på henne ändå. Vore hon siare eller ängel skulle hon behöva visa sig i tråden för att hjälpa oss andra så jag får hoppas att hon inte bär någon av dessa gåvor.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Gogrisen
3/5/13, 8:34 PM
#44

Du måste skriva fetstil.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Gogrisen
3/5/13, 8:35 PM
#45

Oj. Datan är dålig.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Gogrisen
3/5/13, 8:37 PM
#46

Jag röstar också på Picasso.Hon visar sig inte.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Frida B
3/5/13, 8:45 PM
#47

jag lägger min röst på Zabio då h*n var väldigt snabb med att anklaga någonting

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chocopops
3/5/13, 8:47 PM
#48

Följer mobben och röstar på Picasso . Mote hon nu vara ulv

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Annons:
Cerrolyn
3/5/13, 8:50 PM
#49

Så nu är jag här med rykande kaffe. 😃

Jag funderade också lite på Picasso då hon inte har visat sig. Det är svårt detta, inte lätt så här i början.

Men jag håller nog på magkänslan. Jag röstar på Picasso.

**MVH Cerrolyn

Eulwen
3/5/13, 8:58 PM
#50

Jag undrar om inte Picassos frånvaro grundar sig i att hon gömmer sig i skam över de illdåd som begåtts… Med så lite att gå på följer jag er andras intuition och lägger min röst på ***Picasso***.

[texel]
3/5/13, 9:00 PM
#51

Jag vet inte riktigt vem jag ska rösta på.. Men jag gör nog som Cerrolyn, satsa på magkänslan. Jag röstar därför på Picasso

Gogrisen
3/5/13, 9:14 PM
#52

Har alla röstat förutom Picasso?

                      Hund Animals are all you need.Katt

Zabbio
3/5/13, 9:32 PM
#53

Jag är visserligen sent ute, gamla gummor glömmer ju lätt tiden.. jag förstår nog att ni misstror mig i all rädslan och ovissheten.. sticker man ut hakan kan nacken ryka! Men jag har ju levt mitt gamla liv och har inte mycket att förlora. Jag kommer fortsätta att sticka ut hakan tror jag bestämt!

Mina spekulationer förut var bara krokar för ulvarna.. man kan ju undra vem som nappat.. vilka var snabbast på att försvara sig? Eulwen tog visserlige kontakt men jag vet inte om det egentligen betyder något…hmm…

Nåväl, om jag inte är för sent ute så röstar jag på Picasso, mestadels på grund av inaktivitet.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Picasso
3/5/13, 10:56 PM
#54

Jaha där begick ni ert första misstag, jag är ingen varulv, jag jobbade utanför byn och han inte hem till er röstning!

Mirinda
3/6/13, 12:15 AM
#55

Det blev en lång dag, men byborna samlades framåt kvällningen i bystugan. Stämningen var lugn om än lite tryckt. Under det sansade samtalet kastade byborna förstulna blickar åt olika håll, medan de mumsade i sig alla hembakta bullar och kakor. Ingen ville riktigt säga rent ut vem de trodde hade dolda motiv att sitta där. Alla verkade måna om att inte stöta sig med någon.

Visst nämndes ett par namn, men samtalet var lite trevande. De sökte någon skyldig och alla var rädda att säga fel sak om fel person. De flesta kände sig obekväma med att sitta och lägga fram försiktiga argument för att någon av grannarna skulle vara något så otäckt som en varulv.

På ytan kunde det nästan ha varit vilket samkväm som helst i den lilla byn som låg så vackert ovanför sjön. Men inom dem alla fanns rädslan. Fler än en bybo anade argan list hos den de log så vänligt mot. De som kände sig mest obehagliga till mods blev mer och mer tystlåtna.

Någon kom på att Picasso saknades. Ingen visste var hon var. Hade hon rest bort eller…. Fanns hon närmare än de trodde?

De begav sig till hennes hus. Det såg tomt ut och brevlådan hade inte blivit tömd på ett tag. De stannade till utanför grinden. Då kom Picasso gående. Alla vände sig om. Hon tittade förvånat på klungan med grannar utanför sin grind. De var så tysta och tittade så underligt på henne. "Vad gör ni här?" frågade hon häpet. Inget svar. Picasso tyckte verkligen att hennes grannar betedde sig underligt. "Nu får ni flytta på er så jag kommer in", sade hon. De ställde sig i en cirkel runt henne och började knuffa henne hit och dit mellan sig. Då blev Picasso arg.

"Nu får ni sannerligen skärpa er! Tror ni att jag är en varulv?" Då steg ett mässande från grannarna: "Varulv, varulv, varulv." De gjorde cirkeln större och drog fram sina vapen. Det var inget annat än spadar och hackor. Men de hade vässat dem ordentligt. En hade tagit med sin nyslipade skridsko och höjde den över huvudet. Då skrek Picasso. "Nej, nej, ni tar fel. Ni måste lyssna!"

Men ingen hörde på sin gamla vän och granne mer. De hörde bara "Varulv, varulv, varulv." Som i trans hackade och skar de sönder den oskyldiga kvinnan.

Bybor! Ni har lynchat den av er som kan kommunicera med andar. Ert offer var byns medium.

Nu är det så förunderligt att Picasso kanske förlåter er. I så fall kommer hennes ande att vara med er under nästa dag. Kommer ni då att lyssna på henne? Hon kommer att få delta i er diskussion och även rösta vid nästa dags lynchning. Men först ska ni klara er genom den mörka vinternatt som väntar.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
  • Siaren ska utse vem den vill veta identitet på.

Dessutom ska

  • Spionen få sitt hemliga meddelande från spelledaren.

DEADLINE onsdag den 7 mars 2013 kl 21.00

 

 DELTAGARE I OMGÅNG 2.7

  1. Eulwen
  2. Gogrisen
  3. MelvinMimmiLufsen
  4. Picasso (medium, lynchad dag 1)
  5. Milky88
  6. Toffsen
  7. Chocopops
  8. Juliino (bybo, varulvsoffer natt 1)
  9. Binajis
  10. Zabbio
  11. Cerrolyn
  12. texel

ROLLER I OMGÅNG 2.7

1 ängel (god roll)

1 siare (god roll)

1 medium (god roll)

1 spion (neutral roll-kombineras med vilken som helst av övriga roller)

1 varulvsdemon (ond roll)

2 varulvar (ond roll)

6 bybor (god roll)

Gemensamt för samtliga roller är att alla ska delta i diskussionerna i lektråden och i röstningen inför lynchningen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Cerrolyn
3/6/13, 12:44 AM
#56

Ajajaj inte bra.

**MVH Cerrolyn

J-Artur-K
3/6/13, 4:15 AM
#57

Jag missa röstningen , får be om ursäkt för det 🤔

Ny dag nya möjligheter

Frida B
3/6/13, 10:22 AM
#58

Jag visste väl att picasso inte var varulv! Vila i frid Picasso… :(

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Eulwen
3/6/13, 12:32 PM
#59

Åh nej! Så förargligt… Jag skäms lite som lät misstankarna löpa amok med mig. Picasso var oskyldig…

Nu är det viktigt att vi allihop kommunicerar med varandra så vi inte gör om ett sånt dyrköpt misstag igen!

Ack ack ack…. Nu värker det i liktornarna….

Binajis
3/6/13, 1:40 PM
#60

Nej men nej! Förlåt Picasso! Det var inte bra, du medium är ju en viktig tillgång för byn. Är vi oförsiktiga och lynchar t ex siaren, eller att varulven lyckas äta upp denne, hade det varit fiffigt att kunna ta tillbaka henom en sväng. Nu rök den chansen, förlåt hörni 😕

Vi kan hoppas att monstret dragit vidare, men jag låser ordentligt om mig inatt. Tanken slog mig till och med att skaffa vakthund, nu ni! Men vad kan en hund göra mot varulvar?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Zabbio
3/6/13, 4:22 PM
#61

Att man ska låta sig förivras sådär.. ja jag trodde ju egentligen inte att det var Picasso men ändå lät jag mig ryckas med.. tydligen blir man inte visare med åldern, bara äldre.. Vi får ordna en vacker begravning och be andarna om förlåtelse för vårt brott!

Binajis, du får gärna vara hos mig i natt, du och vem som helst som vill.. mina gamla ben orkar väl inte springa så fort, kanske ulvarna tar mig först så hinner ni andra undan.. och så vill jag inte vara ensam i mörkret heller nu i onda tider… Låt oss hålla en trivsam vaka över Picasso och Juliino.. så trivsam det nu är möjligt..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Gogrisen
3/6/13, 4:52 PM
#62

Det var dåligt med Picasso.😕Men jag kan trösta mig.Zabbio jag kan vara med dig om du vill? Där kan jag trösta mig.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Annons:
Binajis
3/6/13, 5:04 PM
#63

#61 Vi hade väldigt lite att gå på, vi kan nog alla vara överens om att man måste meddela när man lämnar byn. Vilket jag förstår att man gör i dessa tider.

Tack för erbjudandet, jag ska fundera på det. Det är viktigt att vi håller ihop allesammans, tidigare skrev jag ju att det inte funkar att sitta hemma i sina stugor och skygga. Men just nu känns det lika skrämmande att besöka en granne, vem vet vad för skepnad h*n döljer? Ensam är stark ibland, men mot det här går det nog inte. Jag kommer över senare Zabbio!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Picasso
3/6/13, 5:25 PM
#64

👻<----spöke spkar runt efter ulvar

Eulwen
3/6/13, 6:56 PM
#65

#63 Jag tror vi är starkare och säkrare i större antal, jag tycker det låter som en bra idé att träffas i grupp så Zabbio jag kommer gärna över ikväll. Jag tar med mig min gammelkatt Totte, han är inte alls förtjust i hunddjur och jag tror han blir en ypperlig varulsvakt i natt… Vaksam, seg och riktigt tjurig kan han vara.

Binajis
3/6/13, 8:26 PM
#66

#64 Go get 'em 😡

#65 Du har rätt, jag är bara paranoid. Till skillnad från Zabbio som känner att hon levt sitt liv så vill jag gärna fortsätta leva 😃Jag är inte rädd för katter, tvärtom. Ser framemot att träffa gamle Totte igen och det känns tryggt att han är duktig varulvsvakt!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Binajis
3/6/13, 8:41 PM
#67

Men… Det står deadline ONSDAG 7 mars. Idag är det onsdag. Men det är väl 7 mars imorgon, torsdag?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Frida B
3/6/13, 8:43 PM
#68

#67 haha ja.. :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Toffsen
3/6/13, 9:21 PM
#69

Gick och tänkte hela kvällen, att jag inte fick glömma att rösta meneden glömde jag de ändå……..dumma mig:(

Annons:
Toffsen
3/6/13, 9:21 PM
#70

Men sen*

Zabbio
3/6/13, 10:07 PM
#71

Vad skönt att jag får sällskap av er ikväll, Gogrisen, Binajis och Eulwen! Och katten är också välkommen, naturligtvis. Picasso är självklart lika välkomen, om det nu är din vaka! Jag får nog städa lite i min stuga.. det är värst vad man blir lat på gamla dar. I min ungdom hade här då inte funnits några dammråttor!

Toffsen, kommer inte du?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[texel]
3/6/13, 10:34 PM
#72

Vila i frid picasso! Dina grisar får flytta över till mitt marsvinsrum imorgon, jag tar med mig hunden och går och matar stackarna nu :(

Mirinda
3/6/13, 11:29 PM
#73

Er supertrötta och lätt förvirrade lekledare har just konstaterat vad Binajis också konstaterat; deadline onsdag den 7 mars är ju aningen svårt att begripa.😞 
Äh hum… Vi får väl helt enkelt rätta till det där och säga att den som trodde att den var sen inte alls var det. Lekledaren har tyvärr🤦‍♂️

Eftersom deadline var en tolkningsfråga får vi skjuta fram varulvarnas, siarens och ängelns val till en deadline på en existerande dag:

NY DEADLINE torsdag den 7 mars kl 21.00

Det är fortfarande natt. 

Vinternätterna är långa och varulvarna, ängeln och siaren får extra tid på sig att göra sina val och PM:a mig. Har någon av er redan skickat PM, får den/de ändra sitt val fram till torsdagens deadline om den/de så vill. Byborna får också extra tid på sig att söka efter ulvar.

Den som jag hoppas har tålamod är vårt spöke/medium Picasso. För rättvisans skull får mediumet, som kommer att återvända till byn under en dag, efter nästa uppdatering, ge sig till tåls lite.

Jag hoppas att ni har överseende med lekledarens datumsjabbel. Nu ska jag dra något gammalt över mig. Täcket. 😴

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
3/7/13, 8:05 PM
#74

Nu är det en timme kvar till deadline.

Varulvar, siare och ängel har nu tid på sig att PM:a sina val.

Jag kommer att väcka mediumet Picasso till liv för en lekdag i och med uppdateringen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Cerrolyn
3/7/13, 8:28 PM
#75

Zzzzzzzzz

**MVH Cerrolyn

Mirinda
3/7/13, 8:51 PM
#76

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Mirinda
3/7/13, 10:38 PM
#77

Byborna slöt sig samman. Några av dem hade samlats hemma hos en granne. Kanske var det säkrare att sitta och vakta på att ingen varulv kom in om man var flera? Men tänk om varulvarna kom ändå? Kanske fanns de närmare än grannarna, som samlats på vakan över Juliino och Picasso, anade. Alla var inte på plats. Inte för att de sörjde mindre. Kanske för att de hellre var ensamma med sina tankar. Eller var det för att de inte riktigt litade på de andra?

I varje stuga, där byborna befann sig under den långa vinternatten, grodde rädslan och misstron under ytan. Skulle någon plötsligt hugga tänderna i sin granne om man vände ryggen till? Kanske smög ulvarna där ute, alldeles inpå knuten?

De ludna väntade och väntade. Till slut hade alla bybor somnat. En gammal katt kom skuttande ut ur en av stugorna och när den fick syn på varulvarna sköt den rygg och fräste. Men ingen av de goda grannarna hörde katten.

När varulvarna till slut nådde den stuga de valt ut, tog de inga risker. En vädrade avvaktande i luften. En bearbetade dörren, tyst, målvetvetet och effektivt med en gammal trasig lie. Så knakade det till när den händige ulven bräckte bort låsblecket från dörren. De tre ludna kamraterna tassade in i stugan och närmade sig sängen.

Därinne låg MelvinMimmiLufsen och drömde så gott om sommargröna dagar. Hon kände i drömmen hur det kittlade av gräs under fotsulorna och hon klappade sina keldjur som hon släppt på grönbete på ängsgräset. Hon klappade och smekte….

Varulven fick ett underligt flin i ansiktet när den tittade på sina ulvkamrater som dreglade av hunger. MelvinMimmiLufsen fortsatte att stryka handen över varulvens raggiga tass, som låg tung på hennes mage. Så rev varulven resolut upp ett stort hål i magen på bybon som aldrig mer skulle gå barfota i gröngräset.

MelvinMimmiLufsen var en alldeles vanlig bybo.

Den som däremot inte var vanlig bybo; Picasso - byns medium väcker jag nu till liv för en dag. Fram till nästa deadline får Picasso delta i diskussionerna och hon får även rösta inför lynchningen.

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare

För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***).

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***.

DEADLINE lördag den 9 mars 2013 kl 16.00

 DELTAGARE I OMGÅNG 2.7

  1. Eulwen
  2. Gogrisen
  3. MelvinMimmiLufsen (bybo, varulvsoffer natt 2)
  4. Picasso (medium, lynchad dag 1) Andedeltagare under dag 2
  5. Milky88
  6. Toffsen
  7. Chocopops
  8. Juliino (bybo, varulvsoffer natt 1)
  9. Binajis
  10. Zabbio
  11. Cerrolyn
  12. texel

ROLLER I OMGÅNG 2.7

1 ängel (god roll)

1 siare (god roll)

1 medium (god roll)

1 spion (neutral roll-kombineras med vilken som helst av övriga roller)

1 varulvsdemon (ond roll)

2 varulvar (ond roll)

6 bybor (god roll)

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

J-Artur-K
3/7/13, 11:14 PM
#78

Nu har vi förlorat MelvinMimmiLufsen och vi måste ta reda på vilka som är varulvar.

Jag själv tycker att detta är lite häftigt skrivet av vaga anledningar av Zabbio i inlägg #23. Sedan att ta upp 2 pesoner med vaga anledningar är lite väll saftigt. Men finns en möjlighet att det är taktiskt tänkt att vilseleda. Men det är min åsikt. Sedan om du Zabbio har någon förklaring i det hela kan du säga det för jag tror inte jag är ensam om att tycka det där är lite konstigt.🙂

#23 skrivet Men vem är den skyldiga i denna byn? Gogrisen, värst vad snabb du var med att instämma i andras uttalande..  och Cerrolyn, är det säkert att det är din hund vi ska misstro?

Fast vi ska förståss inte förhasta oss.. Vi måste gå metodiskt tillväga nu. Det räcker med en död bybo.. och ulven kanske inte ens bor i byn, vem vet?

Ny dag nya möjligheter

Cerrolyn
3/7/13, 11:25 PM
#79

Tråkigt att de ludna fick en av oss ännu en gång. RIP

#78

Jag förstår inte vad min hund har med detta att göra. Han bits inte och han skulle aldrig göra något sådant mot en människa.

Tyvärr så har jag väldigt svårt just nu att komma på vem jag vill rösta på. Alla kan vara ulvar som jag ser det just nu och jag känner mig långt ifrån säker. Synd att änglen inte lyckades med att skydda rätt inatt.

**MVH Cerrolyn

Zabbio
3/8/13, 6:13 AM
#80

*skrockar* varför jag slängde ur mig de krokarna har jag ju talat. Jag är gammal och otålig på att få något att hända, ingen vågar skriva i början men jag har ännu inte lärt mig att man blir lynchad så lätt. Med så få misstankar faller det sig naturligt att rikta uppmärksamheten på en skränig gumma, det förstår jag nog.. men eftersom jag vet vad jag är undrar jag om inte ulvarna försöker sätta dit mig!

Varför väljer de den som har röstat på mig om inte för att även de har insett att jag svamlar för mycket och i misstänksamhetens tider är det lätt att få sådana bybor lynchade? Frågan kan ju vara vem som vill bli av med mig… För ni får ju inse att om jag vart ulv hade det varit  ett tokigt val, och de har väl inte heller mer att gå på när de väljer sina offer, än vad vi har? 

Tsk.. dessa håriga bestar!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Eulwen
3/8/13, 9:27 AM
#81

Vi har inget annat än vaga tecken att gå på så här tidigt i brottsvågen… Alternativet är att inte prata alls och då går vi allihop en säker död till mötes. Vi måste samarbeta och våga lufta våra misstankar för att kunna hjälpas åt att identifiera ulvarna.

Nu verkar det säkert som att jag håller Zabbio om ryggen, eller så är det helt enkelt så att gamla tanker tänker likadant.

J-Artur-K
3/8/13, 10:32 AM
#82

#81 Jag tror inte du håller Zabbio om ryggen du bara säger din åsikt , samma som jag gör på sätt o vis men att jag på sätt o vis gick till attack men jag tar upp en fråga som jag inte kan låta bli tyckta var konstig. Det jag menar är att en god bybo borde ändå inte skrivit sådar formulerat utan mer grundlig anledning. Finns lite gränser för vad som är rimlig anledning att få folk att rikta misstankar mot ett håll är så jag tänker. Sedan är det inget fel i att du tänker så där för allt är ju möjligt. Men som du sade måste man prata om det man tror. Jag tror det jag tror 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zabbio
3/8/13, 11:42 AM
#83

Jag skrev bara vaga funderingar. Alla kan se att det inte finns någon grund till dem och jag har ju inte rakt ut anklagat dem bara försökt få igåbg tankar och aktivitet. Men ni får så klart rösta efter vad ni känner.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Binajis
3/8/13, 1:01 PM
#84

Jag håller med Cerrolyn, det är hemskt att vi fortsätter dö. Dags för lynchning igen och jag tycker inte vi har något att gå på alls! Jag kan hålla med Milky om att Zabbio är snabb att anklaga, men Milky… jag vet en annan som var väldigt gå-påig i ett tidigare liv 😉

Jag har nu förstått att det finns flera varulvar. Kan de andra varulvarna acceptera att en av dom går ut så hårt? Det kan vara en bra skenmanöver men det blir nästan för uppenbart. Eller så är det uppenbart för att vi inte ska tro att det är en skenmanöver för att det är så uppenbart. Heh 😂

Zabbio, du dyrkar ingen oskuld i #83. Det vore en normal reaktion. Var tog krutgumman vägen?

Chocopops, Gogrisen, Toffsen, Texel… var är ni? Sällan har det varit ett vinnande koncept att lyncha de frånvarande och jag förstår att ni är rädda, men ska någon komma levande ur det här måste vi samarbeta. Det känns olustigt att flera håller sig i skymundan trots att vi lynchat stackars Picasso pga just det. Kan det vara varulvar som sitter och gnuggar händerna medan vi andra går mot varandra?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Zabbio
3/8/13, 1:02 PM
#85

Ju mer jag tänker på det känns det märkligt att du går åt mig så hårt Milky.. så anklagande var inte mitt uttalande tidigare. .. varför är du så mån att sätta dit mig? Kanske du är en av ulvarna som slet ihjäl mml så att det skulle se ut som om jag ville röja undan min röstare? Samtidigt verkar det korkat av en ulv att gå ut direkt med en anklagelse som andra sannolikt kommit med ändå… med tanke på hur lite vi har att gå på.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
3/8/13, 1:07 PM
#86

Jag dyrkar ingen oskuld eftersom jag aldrig tänkt att jag skulle vara skyldig. . Men känns det bättre för dig så: jag är oskyldig! (Skriver från mobil så det blir lite kort :) )

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

J-Artur-K
3/8/13, 1:22 PM
#87

#84 Ja det är inget jag förnekar , men det var efter det hade varit en röstning och det var ju även en varulv då som gav första rösten på en av sina egna för att den varulven inte var närvarande så dom hade använding av han/hon så var ju även en väldigt speciel situation. Detta är innan en röstning. Om du förstår vad jag menar 🙂Det är ju även bra att varulvar vilseleder direkt i början men är en risk med det också. Är så jag tänker.

#85 Det kan även vara att du vill att vi ska tro så 😉

Ny dag nya möjligheter

Cerrolyn
3/8/13, 1:28 PM
#88

#80

Det är skrämmande hur lik du är nogon jag träffat tidigare, och hon vad inte ond. Men du kan ju ha blivit…

#82

Zabbio spelar på ett sätt jag känner mig vann vid, men jag ha lugnat ner mig här. Du kanske vet vilka diskusioner jag har varit grunden för i "frågor om varulvsspelet"-tråden. Därför sätter jag inte henne högst på min lista.

**MVH Cerrolyn

J-Artur-K
3/8/13, 1:38 PM
#89

Nu tar jag en risk men för att. ni ska fatta mer varför jag skriver som jag gör. Sedan kan jag bara hoppas ni tror på mig och att jag inte bara vilseleder er. Speciellt att ängeln tror på mig för det kan behövas 🙂

Efter första Varulvs Natten skrev jag detta meddelande i inlägg #19

Vi får hoppas att vi inte råka ta 1 oskyldig imorgon att vi väljer rätt.

1 står för Eulwen han är en bybo var därför jag skrev hoppas vi inte tar 1 oskyldig. Om jag skulle försvinna kan ni titta på det jag skrivit. Eulwen är nr 1 i våran lista. Jag sia han/hon för jag inte spelet med han/hon förut så var intresant att veta på en gång om han/hon var god eller ond och att den personen var 1 ett var det enkelt att senare använda den siffran i ett meddelande utan väka störe misstankar att man har den rol man har men att om jag skulle försvina att ni tänkte mer på det jag skrev och kan tyda det bättre. Sedan tyckte jag det var konstigt det Zabbio skrev och jag har heller inte spelat med hon förut🙂

Så jag sia  zabbio  andra gången resten hoppas jag att ni förstår. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/8/13, 1:47 PM
#90

Tänk efter noga nu , ser ni andra riktningar där det finns möjlighet att en siare kan get något meddelandee till er. Jag har bara get er 2 riktingar en mot en som jag påstår är god och det gav jag i början och idag när jag sade att jag inte tror Eulwen är ond för att han skyddade Zabbio  .men jag var dirskret i mitt första  meddelande , det andra är nu mot en varulv, Kolla efter om ni ser någon annan som kan vara siaren som kan get något meddelande för att leda er rätt. 🙂

Jag säger detta nu också för att jag kommer nog behöva ängels hjälp. För nästa varulvs natt fast om jag inte skulle säga något om detta. På grund av att jag sagt det jag gjort. 🙂 Så ni förstår hur jag tänker som =)

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Zabbio
3/8/13, 2:52 PM
#91

hehe.. jaså du är siare. Jag måste erkänna att det var ett väldigt kryptiskt meddelande. Jag skulle inte ha förstått det… eller rättare, det gjorde jag inte. Kan vi veta att du inte bara hittade på det så här nu när jag börjar ifrågasätta om du är ulven? Eller.. jag vet.

Eftersom du lagt korten på borden..eller hur man kan säga, finns det inget annat sätt för mig att kontra än med att du anklagat fel bybo. Det är jag som siar.. jag är som sagt ny i spelet och har inte riktigt kommit på hur man ska ge meddelanden, så det jag sagt har varit lika kryptiskt. Hade du valt någon annan hade det ju kunnat gå.,.. fast det hade blivit väldigt märkligt när de andra upptäckt att din siade ulv inte var ulv… Kände du dig så desperat?

Jag siade Toffsen först.. bybo. Men jag visste inte hur jag skulle skriva så jag höll tyst, tänkte se hur det blev i samtalet om Toffs kom upp på tapeten eller ej..

Sedan siade jag förståss dig, Milky. En gammal gumma känner varulvar i liktornarna.. Ärligt talat har jag ingen bra grund, men det stod mellan dig och Eulwen och nån måste jag ju välja. Jag försökte få folk att förstå att du är ulv utan att utelämna mig själv.  Det gick ju inte lysande första inlägget, så jag blev envisare. Du är en slug ulv i siarkläder. 

Naturligtvis vill jag inte utge mig för detta, men jag ser inget annat val för att åtminstonde sätta dit en ulv innan jag går mot de gröna skogarna.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

J-Artur-K
3/8/13, 3:08 PM
#92

#91 Självklart säger du så där 🙂 men i svensk gramatik säger man råka ta en oskyldig man säger inte råka ta 1 oskyldig😉

Ny dag nya möjligheter

Eulwen
3/8/13, 3:30 PM
#93

Ärligt talat Milky88 så är dina grammatiska ledtrådar rätt svåra att uppfatta när du inte kan stava till grammatik och hoppar över att använda saker som punkter m.m.

Även jag är skeptisk till din plötsliga (och omotiverade?) erkännande om att du är siare… Speciellt när du så tydligt drar in mig i frågan. Antingen så ÄR du siare och spelar ett väldigt högt spel, eller så är du ulv och försöker dra med dig mig i fallet.

J-Artur-K
3/8/13, 3:32 PM
#94

#91 Är inte konstigt att du säger toffsen är god självklart vill du ha han på din sida fast om han är god🙂 Roligt sammanträffande att du ska vara siaren och siat just mig av alla fast jag inte sagt något märkvärdigt innan sista natten. 🙂 Att du inte siade någon av dom du börja ge misstankar mot 😉

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/8/13, 3:47 PM
#95

#93 Det jag menar med svensk grammatik är att man inte använder siffran 1 när man skriver sådan mening. 1 är en siffra =ett

Sedan får vi tänka att om vi lynchar fel och sedan ulvarna tar en till har vi förlorat 5 st men inte tagit en ulv. Sedan verka det som att ni inte misstänkte henne riktigt eller bara spela att ni förstog henne . Så är lite sådana saker som gör att jag valde göra så här. 

Sedan kan du ju läsa #91 där hon vänder och påstår att hon är siaren är ju roligt sammanträffande. Men förstår vad du tänker är ju inget konstigt med det 🙂

Ny dag nya möjligheter

Gogrisen
3/8/13, 3:54 PM
#96

Jag tror att varulvarna leker med oss som en katt med sitt byte.🐱

                      Hund Animals are all you need.Katt

J-Artur-K
3/8/13, 3:57 PM
#97

#93 Jag menar att när man skriver låga tal använder man bokstäver och när det börjar bli högre efter Tolv =12 bruka man använda siffror. För att det är jobbigare att skriva Tretton men enkelt att skriva Ett,Två,Tre,Fyra🙂 Jag är slarvig med punkter o stavning. Jag sade aldrig att jag var bra på grammatik men det jag nämner stämmer ju i min åsikt om användning av siffror men sedan om ni inte tro det jag sägger är ju en annan sak🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Binajis
3/8/13, 4:10 PM
#98

Oj vilken vändning det hela tog. Tji får man när man skriver att man inte har något att gå på. The magic words 🍸

Jag har lite svårt att hänga med i svängarna men nu är alltså frågan vem som är siare. Tycker varken Milky88 eller Zabbio känns trovärdiga.

Milky, ditt meddelande om Eulwen gick inte fram alls. Och du hade god tid på dig att få oss att förstå att det är Zabbio som är varulv, men det gjorde du inte. Och du har ingen anledning att gå ut som siare nu, varför väljer du det? Vi behöver dig ju isf och nu kanske du blir varulvsmat… Inte bra. 

Zabbio, läser man igenom dina inlägg kanske man kan ana en säker ton mellan raderna men dina meddelanden är om möjligt ännu luddigare än Milkys.

Jag vet inte vad jag ska tro. Vi har två ytterligheter att göra med - de som syns och hörs rejält som de två här ovan… Och de som håller sig undan gott dom kan. Jag söker fortfarande med ljus och lykta efter Chocopops, Toffsen och Texel. Gogrisen har visat sig och konstaterat faktum! 🤓

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Eulwen
3/8/13, 4:23 PM
#99

*tänder lite ljus i en ring och sätter mig i mitten och hummar lågt för mig själv*

….. kära mediuuuuum… huuum… där på ditt rosa moln… salig vare din ande, nedstig och hjälp oss lågburna stackare som står inför detta hot…. huuuummmm…. förlåt oss vår okunskap….. gode medium, delge oss dina upphöjda tankar och åsikter från det högre planet… huuuummm….. 

Zabbio
3/8/13, 4:25 PM
#100

Nå, detta är min sida av myntet; jag misstänkte ingen i första rundan. Eller kanske snarare - jag misstänkte alla. Först vid andra försöket valde jag Milky, och det var mer slump än skicklighet. Jag hade en känsla men inga välgrundade misstankar. Så fick jag reda på att Milky var ulv, och hur skulle jag då få fram det utan att få de andra ulvarna på mig?

Mina ledtrådar är luddiga - den första försökte jag inte ens få fram eftersom ingen riktade misstankar på den personen och jag ville inte röja mig som siare. Men mina inlägg och svammel försökte jag använda för att själv få ledtrådar om vem jag skulle sia om vid nästa runda.. 

Jag förstår självfallet att mitt erkännande kommer minst sagt olägligt.. hur ska ni kunna tro på mig? Men hur skulle jag annars kunna ge er någon som helst anledning att inte tro på Milky? Om jag vore ulv skulle jag säkert också göra så här.. Ni får helt enkelt lita på er magkänsla. Hur ni än väljer så lär ni bli av med er siare.. och en ulv. För tar ni mitt råd och lynchar Milky så lär ulvarna ta mig, lysser ni på Milky och tar mig så lär Milky ryka nästa omgång ändå. Och skulle jag nu vara ulv - det kan ni omöjligt veta det örstår jag ju - och Milky är siaren, så lär väl ulvarna ta hen ändå.

Kära grannar… om jag verkar desperat nu så är det nog förståeligt, eller hur? Oavsett om jag talar sant eller lyn..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

J-Artur-K
3/8/13, 4:34 PM
#101

#98 Jag skrev ju det för om jag skulle bli tagen och ni ser att jag är siaren. Kan man ha tur att någon kan tyda varför jag skrev en 1:a och 

#19 Vi får hoppas att vi inte råka ta 1 oskyldig imorgon att vi väljer rätt.

Det är ju bättre att jag skriver något som ni kan kanske klura ut om jag jag skulle försvina. Långsökt men bättre än inte skriva något alls. 

Sedan om du läser mitt meddelande. Så siade jag  Eulwen första natten och sedan igår när jag kunde sia andra gången sia jag Zabbio. Jag har inte kunnat sagt något först nu. Direkt efter varulvarna hade tagit någon skrev jag ju att det var lite konstigt med det hon hade skrivit i början. 

Om ni kollar på inlägg #19 och inlägg #78  så är dom inläggen där jag försöker ge info som kan vara av användning. inlägg #19 är ju långsökt men bättre än att bara stunta att försöka. Båda dom 2 är efter jag har fått meddelande om dom jag har siat. Första var dagen efter på dan men den sista var direkt efter🙂

Ny dag nya möjligheter

Cerrolyn
3/8/13, 4:46 PM
#102

Jag tänker nu göra något som jag inte vill igentligen. Men vår ängel (jag vet vem du är) måste skydda Milky88 på nätterna. Det hon skriver är rätt.

Ni säger att ni har sett min hund om nätterna och det stämmer, han har fungerat som en budbärare och inget annat. Jag är säker på att jag kommer att dö inatt, då jag bedja till vår ängel (snälla, säg inget som avslöjar dig) att skydda vår Milky88, jag kan ta fallet mot ulvarna för hennes säkerhet.

Zabbio är smart (som sagt, känns som jag spelat med dig innan) och försöker ta över siarollen, men varför skulle hon sia sig själv? Hon säger att hon har siat Toffsen som god, nu finns det inget som säger detta och därför tror jag att vi har hittat två ulvar här. Eller om det är just det ulven vill få oss att tro…

Nästa natt tycker jag inte att vår siare behöver ödsla sin kraft på mig, jag tycker att detta är bevis nog, men känner du dig osäker och jag överlever så kan jag bevisa det för dig.

#93 Varför är du skeptisk? 

Jag röstar på Zabbio för att jag tycker att alla bevis som jag lagt fram här ovan säger att hon är ulv, troligen demonen då. Men vi har inte mycke att gå på annas så vad gör det om demonen åker ut nu.

**MVH Cerrolyn

Zabbio
3/8/13, 4:59 PM
#103

Jag har inte siat mig själv..? Jag har siat Toffsen och senare Milky. Mest på måfå eftersom jag skulle välja någon varje natt.

Om du menade avslöjat så är det ju för att jag inte såg någon annan utväg när Milky angrep mig.

Hur vet du vem som är ängeln?

Jag kan berätta att mig har du inte spelat mot, jag har aldrig någonsin spelat detta spelet :) Jag har sett det förr och försökt dra igång men aldrig spelat eller lett det. Tack för att du säger att jag är smart! :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cerrolyn
3/8/13, 5:24 PM
#104

#103

Jag vet vilka som har siats, vilka ni ulvar har valt och vem änglen valt, jag och min hund är spioner, så ditt försvar biter inte på mig. Hoppas din kompanjon kommer tycka att jag smakar gott innan jag äts upp. Kanske ska ta och äta lite extra kryddor så jag blir marinerad från insidan. Dreglar du nu?

Jag förstår att du vill att jag ska avslöja vem änglen är, men det kommer jag inte att göra. Inte ens med huggtänder i mig kommer jag att säga det.

OT Oki det är faktiskt lite skrämmande att vi inte spelat då jag "känner igen" din spelstil, håll fast vid den.

**MVH Cerrolyn

Annons:
Eulwen
3/8/13, 5:31 PM
#105

#104 

Jag är skeptisk till varför milky88 till synes utan anledning skulle avslöja sig som siare när han inte på något sätt verkar ligga i farozonen att åka ut. 

Nu har jag myror i huvudet, måste meditera på detta en stund… Ser flera tänkbara scenarios framför mig…

J-Artur-K
3/8/13, 5:32 PM
#106

Jag kommer inte ändra min åsikt sedan får ni andra bilda er uppfattning i situationen om ni tror jag är siare eller varulv. Vad låter mest logiskt om man läser det vi har skrivit? 🙂 

Min röst landar på Zabbio också

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/8/13, 5:39 PM
#107

#105 Chansning vinna eller försvinna jag försökte att få er att fatta att hon var varulv innan jag sade att jag var siaren men ni lyssna inte. Ni tyckte det inte var något konstigt med det hon skrev. Jag hade inget val i min åsikt. Hälre att hon förvinner eller att jag försvinner så ni vet, det jag vet, Om jag hade varit tyst och en oskyldig försvinner ikväll så ser det mörkt ut för oss🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/8/13, 5:48 PM
#108

Men jag förstår ju såklart eran reaktion , är inget konstigt med det. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Cerrolyn
3/8/13, 6:35 PM
#109

#105

Ja det kan jag hålla med om.

#106 & 107

Läste du inte vad jag skrev i #102? Jag har lusläst för att komma på vilka änglen och siaren är, jag hade kommit på det snart utan outning från din sida. Tillsammans hade vi kunnat få de andra att lyssna.

**MVH Cerrolyn

Zabbio
3/8/13, 6:55 PM
#110

Jag borde väl rösta officiellt på ***milky88**** också. Ni lär bli varse vem som är ulv på ena eller andra sättet. Men jag undrar var Cerrolyn kommer in i leken… känns osannolikt att en annan ulv ridkerar hälsan.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cerrolyn
3/8/13, 7:19 PM
#111

#110

Du vet vilka dina kumpaner är så du vet att jag är bybo…

**MVH Cerrolyn

Annons:
Gogrisen
3/8/13, 7:41 PM
#112

Jag följer min magkänsla och röstar också på Zabbio.

                      Hund Animals are all you need.Katt

J-Artur-K
3/8/13, 7:46 PM
#113

#109 Det är på sätt o viss tabbe från min sida. Jag tänkte om det skulle bli att rikningar går mott en som är oskyldig och vi förlorar en till så blir det svårt för oss att vinna. Jag kan inte precis säga det imorgon precis inan lynchningen om det går åt fel håll och jag tänkte att varulvarna kan vilja ta mig på grund av det jag skrev igår kväll melvin blev ju tagen när han yttra sig så varför skulle inte jag bli tagen. Varulvarna kanske trode att Melvin var Siaren först. Men om jag säger som det är så vet ni efter röstningen vart ni har mig. Och ni vet automatiskt en som är God och en som är Ond. Det kanske inte var så smart från min sida men det kan även varit bra. Det får vi se senare. 🙂

Ny dag nya möjligheter

[texel]
3/8/13, 8:37 PM
#114

Det väger ändå mellan er milky88 ocg Zabbio, ni anklagar varandra för att vara ulvar när ni själva tydligen är ulvar. Jag tror inte på att någon av er är siare. Jag gissar på att milky är bybo och Zabbio ulv.
Röst: Zabbio

Eulwen
3/8/13, 9:27 PM
#115

#104 Att du vet allt det där utesluter inte att du också är ulv. Jag tycker det är intressant hur du så intensivt blandat dig i denna konflikt mellan milky88 och Zabbio… Jag tror att din inblandning fått vågskålen att väga över med fler röster på Zabbio. Å andra sidan, visar sig Zabbio vara bybo så ligger du pyrt till. Vilket får mig att tro att du kanske är demonen… och spion…. *misstänksam* Gott om tid kvar att rösta, jag mediterar vidare….

Zabbio
3/8/13, 10:08 PM
#116

Vi är nog tre som kommer dö i det närmaste.. frågan är bara vem som ryker först, vem som går åt ulvarna och vem som går åt byborna… Om ni väljer fel nu har ni gjort ulvarnas jobb åt dem. Väljer ni rätt blir de upptagna av oss andra istället för att döda andra bybor.

Nåväl.. det är dags att städa i stugan och lämna den ren och fräsch efter sig. Oavsett hur jag går så vill jag lämna med min värdighet intakt.. det går ju inte an att en gammal dam lämnar brödsmulor på skänken! Sen ska jag nog läsa en god bok och invänta kvällen.. eller natten.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cerrolyn
3/8/13, 10:34 PM
#117

#115

Jag är spion…

**MVH Cerrolyn

Picasso
3/8/13, 11:33 PM
#118

Oj vilken aktivitet 😃Jag har ju nästan trillat av mitt moln när jag följt era anklagelser, tack och lov är jag ju död så jag slår mig inte så hårt om jag trillar ner 👻 Jag får nog meditera en stund för att se om jag kan vara er till någon hjälp 😉

Annons:
Toffsen
3/9/13, 8:09 AM
#119

Jag misstänker dig lite grann….Zabbio. De känns nämnligen lite som att du är ulv när du säger att du siat mig och att jag är god. Då tror ju de andra att jag är ond, och att du bara säger att jag är god för att de inte ska mörda mig. Men samtidigt misstänker jag inte dig eftersom att de du säger om mig faktiskt stämmer,jag är god. Fast om du skulle vara ulv är de ju ändå rätt lätt att bara ta en bybo och säga att man siat den, eftersom ulvarna vet vilka byborna är. Åh………..fy vad svår det blev nu när både Zabbio och milky88 påstår att de är siare:(

Binajis
3/9/13, 2:39 PM
#120

Jag sitter ifrån mobilen och den är ju som den är… Kan liksom inte skriva långt . Jag röstar på Cerrolyn , följer Eulwens linje att hon är både demon och spion. Maxat ! ****Cerrolyn ***

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Binajis
3/9/13, 2:50 PM
#121

Raderat. Ovanstående gäller.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Eulwen
3/9/13, 2:59 PM
#122

Jag går på den linje jag är inne på och röstar på ***cerrolyn***.. En ensam röst gör inte mycket men då har jag iaf visat var jag står.

Toffsen
3/9/13, 3:21 PM
#123

Min röst hamnar på ***zabbio***

Zabbio
3/9/13, 3:30 PM
#124

Nåväl. Farväl kära grannar. Vi får hoppas att ni gjort rätt val… hehe jag kommer följa er alla från andra sidan för att se hur detta ska sluta. Det ser onekeligen mörkt ut för byn.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Picasso
3/9/13, 3:51 PM
#125

Och min röst får cerrolyn känns som hon och milky88 är i maskopi..ulvar med andra ord

Annons:
Cerrolyn
3/9/13, 3:52 PM
#126

#120 & #122

Jag är bybo och spion, hade jag varit ulv/demon så hade jag ju inte gått på milky88s väg utan på Zabbio…

**MVH Cerrolyn

Zabbio
3/9/13, 4:15 PM
#127

#126 - Under förutsättning att det är jag som är ulven, då :P

Jag ändrar min röst på Milky88 (#110)  till Cerrolyn, om det inte är för sent.. eftersom det jämnar ut oddsen. Och då Milky är ulv så bör Cerrolyn också vara det med facit i hand..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Frida B
3/9/13, 4:17 PM
#128

*spökar* det är extremt tråkigt att vara död, lycka till bybor!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cerrolyn
3/9/13, 4:32 PM
#129

#127

Din ändring kom försent, kl 16.00 vad dl…

**MVH Cerrolyn

J-Artur-K
3/9/13, 5:11 PM
#130

Tänk på att om hon är demonen finns det risk för att jag blir tagen

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/9/13, 5:47 PM
#131

Jag vill bara ytra mig om jag skulle bli tagen om det är en varulvs demon, 

Jag har lite misstankar mot Gogrisen. Vid första röstningen var hon noga med att punktera att Binajis skulle skriva fet stil sedan direkt efter rösta även Gogrisen på Picasso. Nu när vi rösta så var hon snabb med att hänga med. Det tror jag kan vara för att skydda sig. När ni vet hur det ligger till. Detta är bara något jag tänkt på. Så behöver inte stämma. Men nu vet nu hur jag tänker om jag skulle bli tagen om det är en demon som vi har tagit och jag blir tagen av demonen🙂 Men jag kan ha fel såklart.🙂

Ny dag nya möjligheter

Cerrolyn
3/9/13, 6:13 PM
#132

#130

Ängel, siare och präst är väl immuna mot omvandling.

**MVH Cerrolyn

Annons:
J-Artur-K
3/9/13, 6:28 PM
#133

#132 , 👍

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/9/13, 6:29 PM
#134

Tänkte inte på att det stog byborna i reglerna förut, 🙂

Ny dag nya möjligheter

Picasso
3/9/13, 6:34 PM
#135

#132 Nix det är dem inte OM inte ängeln skyddar dem eller sig själv. Så är milky siare och inte ängeln skyddar honom så förvandlas han till en varulv 😉

J-Artur-K
3/9/13, 6:36 PM
#136

aha , attans , Ja då får man bara hoppas att ängeln skyddar en

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/9/13, 6:41 PM
#137

Snaka om cirkus, , 🤪🙂😃

Ny dag nya möjligheter

Cerrolyn
3/9/13, 6:55 PM
#138

Oki, jag vet att enligt våra regler så är de det i alla fall. Men de är ju inte samma…

**MVH Cerrolyn

Mirinda
3/9/13, 8:19 PM
#139

Det blev livat i luckan när byborna diskuterade denna dag. Det pratades överallt i byn. Grannarna möttes på torget och ute på byvägen, gång på gång under dagens lopp. Några hade väldigt mycket att säga och andra var väldigt tysta och försynta. Ju längre dagen skred, ju hetsigare blev diskussionerna. Byborna började anklaga varandra för att vara förklädda varulvar. Två antagonister påstod att de var synska och kunde se bakom masken på sina grannar. Stämningen var urusel och flera av byborna blev så stressade att de sprang mellan husen, för att övertyga sina gamla vänner om att de visste vem som var en varulv. Några av de bybor som inte gjort så mycket väsen av sig blev så rädda att de inte vågade sig ut under slutet av dagen.

Men så ropade de mest aktiva byborna ut alla till torget.

"Nu ni, ska vi hänga en varulv", ropade en bybo och svängde en lasso över huvudet. Grannen kunde sannerligen kasta. Lasson flög ut över hopen av bybor som samlats och föll ner över axlar och armar på Zabbio.

"Jag är siare. Har ni inte fattat?!!" skrek hon ilsket. Byborna hjälptes åt att surra fast Zabbios armar och händer. Hon såg ut som ett paket när de ömsom släpade och ömsom bar henne till den stora eken vid torgets utkant.

Så ställde de upp sin granne på bordet under eken. Fram kom en bister bybo och lade en repögla runt Zabbios hals. Repet var väl förankrat i en stadig gren ovanför huvudet på henne. "Har du något att säga, innan vi skickar dig dit där ondskan bor?" frågade den bistra bybon. "Ni kommer att få ångra er", var det sista Zabbio sade.

De knuffade henne av bordet och hennes surrade kropp svängde ut och for ner så hennes nacke knäcktes med ett rysligt knak. Byborna backade bort från den pendlande kroppen. Det var moltyst. Ingen vågade se de andra i ögonen. Tänk om de gjort ett misstag?

Så vändes blickarna upp mot det otroliga som utspelades i eken. De starka repen brast när Zabbios smärta kropp förvandlades framför deras ögon. Ner på marken föll en gigantisk lurvig best, med ett dödsgrin som skulle jaga dem i mardrömmar resten av deras liv.

Grattis bybor! Ni har lynchat er första varulv.

 

Nu avseglar byns ande Picasso från sitt strandhugg mellan livet och döden. Tror dock inte att det är någon risk att hon får sällskap med Zabbio på den sista resan.

 

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
  • Siaren ska utse vem den vill veta identitet på.

Dessutom ska

  • Spionen få sitt hemliga meddelande från spelledaren.

DEADLINE söndag den 10 mars 2013 kl 21.00

 DELTAGARE I OMGÅNG 2.7

  1. Eulwen
  2. Gogrisen
  3. MelvinMimmiLufsen (bybo, varulvsoffer natt 2)
  4. Picasso (medium, lynchad dag 1, Andedeltagare under dag 2)
  5. Milky88
  6. Toffsen
  7. Chocopops
  8. Juliino (bybo, varulvsoffer natt 1)
  9. Binajis
  10. Zabbio (varulv, lynchad dag 2)
  11. Cerrolyn
  12. texel

ROLLER I OMGÅNG 2.7

1 ängel (god roll)

1 siare (god roll)

1 medium (god roll)

1 spion (neutral roll-kombineras med vilken som helst av övriga roller)

1 varulvsdemon (ond roll)

2 varulvar (ond roll)

6 bybor (god roll)

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
J-Artur-K
3/9/13, 10:14 PM
#140

🙂😃

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/9/13, 10:15 PM
#141

Ja nu hoppas jag att ängeln skyddar mig 🙂

Ny dag nya möjligheter

Eulwen
3/9/13, 10:18 PM
#142

Skickligt spelat Zabbio och väl röstat av er som lade er röst på hen. Jag velade fram och tillbaka mellan Zabbio och Milky88 och undrar nu om detta innebär att milky88 faktiskt är den han säger sig vara… Och om Cerrolyn isf också är oskyldig. Isf spelar de båda riskabelt…

Cerrolyn
3/9/13, 10:29 PM
#143

Där ser ni.

Ängel, snälla, skydda Milky88 så hon får veta mer om vem som är varulv och demon.

Milky88 jag står på din sida och kommer att följa din väg, hoppas bara att fler har förstått detta.

Och till Zabbio vill jag säga. Mycket bra spelat, hoppas jag får spela mer mig dig. Och anledningen till att jag vet vem änglen är för att jag bara vet. 😉

**MVH Cerrolyn

Toffsen
3/9/13, 10:37 PM
#144

Yey:) Nu måste ängeln verkligen skydda miky88…… Vi behöver vår siare;)

Frida B
3/9/13, 11:04 PM
#145

*hemsöker byn igen* Sa ju det *hihi*

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Gogrisen
3/10/13, 8:34 AM
#146

Snälla ängeln skydda Milky88. Vi bähöver siaren.Och Cerrolyn,du säger att du är spion. Är det sant? Isåfall HJÄLP OSS!

                      Hund Animals are all you need.Katt

Annons:
J-Artur-K
3/10/13, 11:59 AM
#147

#142 Riskabelt kan behövas ibland 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/10/13, 12:16 PM
#148

Var ju inte det smartaste valet att göra kanske,  men ibland måste man ju våga chansa i min åsikt. Jag visste ju att hon var varulv eller demon(Vet inte om siaren ser att demonen är demon eller bara ser den som en varulv om den är demon har aldrig varit siare förut)  Och när man har hittat en varulv på andra försöket tänkte jag att om jag lyckas får er att förstå att hon är en av varulvarna och ängeln vet att jag är siaren. Så blir det en bra vändning på spelet ifrån att vi har tapat 3 bybor. Om jag är skyddad och dom försöker ta mig så misslyckas även deras varulvsattack. Men om ni hade lynchat mig istället för att ni tror att jag fejka att jag är siaren så hade det ju såklart varit en tabbe ifrån min sida istället. Så var väldigt riskabelt. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/10/13, 12:18 PM
#149

#145 Vi tänkte lika där Melvin 👍

Ny dag nya möjligheter

Cerrolyn
3/10/13, 12:29 PM
#150

#146

Japp, så mycket jag kan… För det första, lyssna på Milky88..

**MVH Cerrolyn

Gogrisen
3/10/13, 8:35 PM
#151

Men om varulvarna vill ta dig Cerrolyn vad gör vi då?🤔

                      Hund Animals are all you need.Katt

[texel]
3/10/13, 9:14 PM
#152

Väntar spänt på vad som hänt xD

Cerrolyn
3/10/13, 10:18 PM
#153

Ceasar har igen kommit med info till mig, vet inte hur mycket jag ska säga men det blev precis som jag ville.

De som röstat på mig och den Zabbio höll bakom ryggen tycker jag ni ska titta närmare på. Och vår siare… Jag sa ju att du inte skulle ödsla din kraft på mig…

**MVH Cerrolyn

Annons:
J-Artur-K
3/10/13, 10:54 PM
#154

#153 Man kan aldrig vara säker , kan vara slug spel med ,Om du hade varit varulv så hade det blivit svårt om vi inte vet det. 

Jo jag tänkte på Gogrisen förut men känns mer som Binajis kan vara varulv nu eller demon

Ny dag nya möjligheter

Cerrolyn
3/10/13, 10:55 PM
#155

Men det är ju ganska självklart att ulvarna tar mig inatt efter att jag sa så…

**MVH Cerrolyn

Mirinda
3/10/13, 11:35 PM
#156

Natten sänkte sig åter över byn. Det var så tyst och stilla. Endast dämpade dunsar av snö som gled av granarnas grenar kunde höras.

Men vänta! Vad är det där? En skugga rör sig i skogsbrynet… Två skuggor… Tassar som smyger lätt och snabbt över skarsnön. Bakom går någon på två ben med tunga, men ändå försiktiga, kliv som skär igenom skaren. Det frasar. Den varelse som går främst lyfter nosen i vädret och står blick still. Hon som kommer bakom är snart ifatt. Båda spejarna står alldeles stilla och spanar inåt byn. Vad har de i sinnet?

Inne i den stuga som är närmast skogen lyser en fotogenlampa. Men var kan stugans ägare vara? Har bybon gömt sig eller….. kanske är det en fint? För nu är de två ulvarna hungriga och alla undrar om de ska våga sig fram till just denna stuga. Ägaren har basunerat ut att han är siare. Det kan väl aldrig sluta väl? Har ängeln lagt sitt skydd över denna bybo, som säger sig se under masken på leende grannar med dolda avsikter? I det nattliga snölandskapet är en vit ängel svår att upptäcka.

Nu springer den pälsklädde spejaren rakt över byvägen. En bra bit efter springer den andra ropandes på den första. Ett morrande bortifrån ett uthus följs av vilda skall och ett isande yl. Den tvåbente spejaren skriker sin fyrbente väns namn. Hunden lystrar och vänder. Hans matte får då se vad som fått hunden att skälla. "Nej!" skriker hon och ser hur två svarta figurer kastar sig fram mot hunden.

Men det är inte hunden de vill ha. I en kaskad av uppsparkad snö far den tappra hunden iväg, undansvept av en tung varulvslabb med långa klor. Ett yl av smärta och ett vilt skall från hunden som tänker slåss för sin matte. Ulvarna kastar sig över bybon Cerrolyn som försöker värja sig medan hon skriker åt hunden att springa hem.

Byns kämpande spion kan inget göra mot de två starka varulvarna, ingenting för att rädda sig själv eller de andra byborna. Men det sista hon gör i livet är att rädda sin lydiga hund som springer mot deras stuga.

Ett rejält rivsår fick spionens modiga hund. Men hundens matte Cerrolyn blev sliten sönder och samman. Varulvarnas glupska kalasande lämnade en blodig sörja kvar i den nyss så vitgnistrande snön.

ULVARNA KALASADE HELA DENNA MÖRKA NATT PÅ BYBON OCH SPIONEN CERROLYN.

Ett gott val av de listiga ulvarna! Men byborna mobiliserar sina goda krafter. Fem bybor mot två varulvar. Hur ska det sluta?

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare

För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***).

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***.

DEADLINE tisdag den 12 mars 2013 kl 21.00

 DELTAGARE I OMGÅNG 2.7

  1. Eulwen
  2. Gogrisen
  3. MelvinMimmiLufsen (bybo, varulvsoffer natt 2)
  4. Picasso (medium, lynchad dag 1, Andedeltagare under dag 2)
  5. Milky88
  6. Toffsen
  7. Chocopops
  8. Juliino (bybo, varulvsoffer natt 1)
  9. Binajis
  10. Zabbio (varulv, lynchad dag 2)
  11. Cerrolyn (bybo och spion, varulvsoffer natt 3)
  12. texel

ROLLER I OMGÅNG 2.7

1 ängel (god roll)

1 siare (god roll)

1 medium (god roll)

1 spion (neutral roll-kombineras med vilken som helst av övriga roller)

1 varulvsdemon (ond roll)

2 varulvar (ond roll)

6 bybor (god roll)

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Cerrolyn
3/11/13, 12:58 AM
#157

Snälla ta hand om Ceasar, han kämpade tappert.

**MVH Cerrolyn

Gogrisen
3/11/13, 4:40 PM
#158

#157 Jag kan göra det.🙂

                      Hund Animals are all you need.Katt

Binajis
3/11/13, 5:03 PM
#159

Det har hänt mycket sen jag sist pratade med en granne. Så Zabbio var varulv ändå, det trodde jag inte! Tyckte hon spelade ett högt spel, men den gamla gumman har ju alltid varit så. Och Cerrolyn blev varulvsmat, det var kanske inte så oväntat men attans. Det hade varit bra att ha henne kvar för att få fast de två sista odjuren. Vila i frid, Cerrolyn!

Jag tänkte skriva att det är ju för väl att siaren finns kvar… men jag gillar inte det sista du skrivit Milky. Vad har du för belägg att misstänka mig så? Det är dags för lynchning och vi måste välja rätt. Jag hoppas ni inte gör något förhastat.

Har sagt det förut men säger det igen: Gogrisen, Toffsen, Chocopops och även Texel är inte ute från sina stugor nästan nånting. Jag ser dom då och då, men det är bara små glimtar. Hur ofta har någon annan än jag tagit deras namn i min mun? Sällan. Det verkar som de nästan är avskrivna från listan över bybor överhuvudtaget av er övriga och det vore väl alldeles perfekt för en varulv? Självklart förstår jag att man inte vill beblanda sig under de här omständigheterna, jag har ju själv hållit mig undan ett tag nu. Men jag försöker  i alla fall att hjälpa till att hitta mördarna, tänka logiskt och analysera vad som skett hittills. Hade Eulwen inte varit siad som god hade jag varit övertygad om att hon var varulv dock, så som hon hållit Zabbio om ryggen, angripit Milky och Cerrolyn… jag tyckte hennes prat om att Cerrolyn var varulvsdemon lät trovärdigt och rycktes med helt och hållet. Huva.

Jag ska nu ta något att äta och fortsätta fundera. Ber också att de som gömmer sig vågar komma ut på torget och säga vad de känner så vi återigen kan lyncha en varulv och rädda våran vackra by.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

J-Artur-K
3/11/13, 6:20 PM
#160

#159 Ja du har börjat röstat på 2 som varit goda av 2 möjliga gånger om jag inte missat någon som rösta innan du lade dina röster 🙂 Sedan det du skriver nu kan bara vara för vilseleda. Men självklart kan jag ha fel. Men är den känslan jag får.

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Eulwen
3/11/13, 6:41 PM
#161

Ja jag lät mig dras med av min paranoida sida och gjorde ett par felbedömningar, tyvärr… Jag är tacksam mot Cerrolyn som trots angreppen fortsatte kämpa för det goda och jag önskar henne en fridsam vila. 🌺 Att risken var mycket stor för att hon skulle bli ulvarnas nästa offer insåg jag och jag beundrar hennes självuppoffring.

Jag tänker hedra henne genom att lyssna på hennes sista råd, att vara vaksam mot den som röstat mot henne (Binajis) samt den som Zabbio hållit om ryggen (Toffsen)…

Cerrolyn
3/11/13, 7:48 PM
#162

🤫

**MVH Cerrolyn

Binajis
3/11/13, 7:54 PM
#163

#160 För det första så är jag inte den enda som röstat två gånger på bybor, även Eulwen som är bevisat god gjorde det misstaget. För det andra så kan allt som alla skriver vara för att vilseleda. Tycker du anklagar mig med väldigt vag grund, siare… Och det är trist.

Jag vet att jag är tjatig men börjar bli lite förfärad över att ingen bryr sig om att fyra bybor håller sig borta. Istället börjar ni gå på en som är aktiv i sökandet efter den som är skyldig.

#161 Jag kan inte annat än att hålla med, och be om ursäkt mot Cerrolyn som hjälpte oss trots att vi var nära att vända oss emot henne. Du och jag gjorde ju det rent ut sagt.

Men jag är inte den ni ska vara vaksam mot, där har isf Cerrolyn (och Milky) fått något om bakfoten. Toffsen däremot är ju en av mina misstänkta, eftersom hon och tre andra håller sig borta. Vi vet de facto att det bara finns två varulvar kvar så åtminstone två av dessa är oskyldiga bybor… dags att kliva fram och bevisa det så vi inte lynchar ännu en oskyldig. Då ser det mörkt ut för byn.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Gogrisen
3/11/13, 8:40 PM
#164

#154 Jag är glad att du inte mistenker mig något mer.Jag tror att du är siare. Om någon kan hitta ulvarna så är det du.

Nu ska jag gå och köpa mat åt Ceasar. Det känns tryggt med en hund här.

                      Hund Animals are all you need.Katt

[texel]
3/11/13, 8:59 PM
#165

hmm…

[texel]
3/11/13, 9:03 PM
#166

hmm…

Frida B
3/11/13, 9:05 PM
#167

Kom igen nu bybor, vi här uppe vet att ni kan klara det!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Toffsen
3/11/13, 9:15 PM
#168

Alltid så sorgligt när någon bybo lämnar byn:( men nu får vi se till att ta fast de kvarvarande ulvarna…..

Cerrolyn
3/11/13, 10:22 PM
#169

Döda vänner - Vad sägs om lite popcorn när vi sitter här på våra moln och titta ner?

**MVH Cerrolyn

Frida B
3/11/13, 10:31 PM
#170

Låter bra Cerrolyn! 

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

J-Artur-K
3/12/13, 3:39 PM
#171

Jag ska åka iväg om 1 timme. Och är i stan vid 18.30 o vet inte när jag är inne på internet igen ska till en vänn o gå på bio o se nya Die Hard. Jag tar med min Laptop o mobila bredband men vet inte om jag går in här för att jag är ju hos en vänn. 

Jag röstar nu på Binajis för känns troligast att hon är varulv om man jämnför mot er andra tycker jag.

Ny dag nya möjligheter

Chocopops
3/12/13, 4:31 PM
#172

Inga direkta spekulationer här igenkligen för mycket i huvudet nu för att tänka helt klart :S men får följa "strömmen" denna gång Binajis får min röst med

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Toffsen
3/12/13, 7:35 PM
#173

Vet inte vem jag ska rösta på så röstar som er andra ***binajis***

Zabbio
3/12/13, 8:04 PM
#174

Ylar i vinden…

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Binajis
3/12/13, 8:16 PM
#175

Men snälla bybor! Vi har kommit så pass långt att man inte behöver följa strömmen. Milky är visserligen siare man han har inte siat mig, så han vet inte som han gjort tidigare. Däremot har han kommit med svaga argument om varför han misstänker mig, rena slumpar som även ni förstår om ni faktiskt tar er tiden att sätta er in i vad som sagts. Jag har frågat efter flera av er osynliga bybor och får noll gensvar. Varför? Är ni redan övertygade om att jag tillhör den mörka sidan? Hur då?? Ni tar fel, jag är just nu en dödsdömd bybo. :( Själv röstar jag på Toffsen. Personligen tycker jag det är märkligt att hon håller sig borta och inte vill förklara sig. Men hon har nämnts av den tidigare lynchade varulven Zabbio. ***Toffsen***

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Eulwen
3/12/13, 8:33 PM
#176

Jag röstar på Binajis. Inte för att följa strömmen, det var min plan från början, skönt att se att fler resonerar likadant dock…

[texel]
3/12/13, 8:44 PM
#177

Binajis får min röst idag. Siaren Milky röstar på henne och h*n verkar ganska säker på sin sak.

Mirinda
3/12/13, 11:28 PM
#178

Byn vid den vackra sjön såg ut som ett vykort denna dag. Solen sken från en klarblå himmel. Snön låg gnistrande vit i slänten ner mot stranden. Ute på bryggan satt en ensam bybo i djupa tankar. "Det borde vara ofarligt att vara ensam när solen skiner", tänkte hon. Solen skulle gå ner väldigt snart och hon älskade att sitta så och bara beskåda himlens skiftande färger. En palett i rosa och lila stråk över den underbara vinterblå himlen. Isen låg lika tjock som den där dagen när allt började. Men ingen hade snört på sig skridskorna sen tävlingen. Så avlägsen den glada dagen kändes nu.

Hon hörde röster och såg sig om över axeln. De andra byborna var på väg ner till bryggan. Vad nu? Inte tänkte de väl ge sig ut på isen?

Klungan kom ner till stranden. Det var bland annat två grannar som brukade pimpelfiska. De hade varit ute dagen före och försökt ordna lite mat. De hade också fått sig en pratstund utan spionerande öron i närheten.

Bybon på bryggan gick dem till mötes. Alla var med, utom ynglingen som tävlat med seniorerna och spurtat hem segern ihop med sin moster. De bar på rep, isborr,yxor och två långa störar.

"Nu har vi fått veta av siaren vad du är", sade hon som bar på isborren. "Vad pratar ni om? Varför tror ni på honom? Har han bevisat att han är siare?" frågade Binajis. "Zabbio ljög, men betyder det verkligen att Milky88 talar sanning? Var inte naiva! Ni är som en fårskock. Tänk om Milky88 inte alls är en god herde?"

"Tig Ulv!" skrek bybon med den ena stören och stötte till Binajis i magen. Hon föll baklänges ner på isen. Hon försökte ta sig upp, men halkade och blev sakta men säkert utföst till pimpelfiskarnas lilla vak en bit ut på den frusna sjön. Bybon med yxan högg vaken större. Binajis försökte tänka. Nu var hon riktigt rädd. Ingen sade något. Det enda som hördes var yxhuggen i isen.

"Knuffa i henne!" sade hon med den andra stören. Och det gjorde de. Binajis försökte hålla sig i vakens hala kant. Kylan bedövade henne. De fyra byborna tog störarna tillsammans och tryckte ner Binajis under ytan. Hennes kamp var lönlös. Efter några minuter låg hon still. Hennes långa mörka hår flöt upp runt huvudet på henne. Två av byborna grabbade tag i håret och drog upp kroppen ur vaken. När de vände på sin döda granne stirrade de med förfäran på varulvsdemonens breda stelnade leende. Ulven var död, men demonens hesa skratt drog som en rasslande vindstöt genom den glesa vassen.

GRATTIS BYBOR! NI TOG EN VARULV TILL.

Men lita på att varulvsdemonen vill hämnas. En av er bybor kommer att bli utsedd att axla varulvsrollen. Demonen kommer att tala om för mig (via PM) vem av er bybor som måste ge sig iväg till varulvslyan kommande natt. Den nya varulven får veta av mig (via PM) att den bytt sida. Varulvarna kommer alltså att bli två igen och de goda byborna blir fyra.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
  • Siaren ska utse vem den vill veta identitet på.

DEADLINE onsdag den 13 mars 2013 kl 21.00

 DELTAGARE I OMGÅNG 2.7

  1. Eulwen
  2. Gogrisen
  3. MelvinMimmiLufsen (bybo, varulvsoffer natt 2)
  4. Picasso (medium, lynchad dag 1, Andedeltagare under dag 2)
  5. Milky88
  6. Toffsen
  7. Chocopops
  8. Juliino (bybo, varulvsoffer natt 1)
  9. Binajis (varulvsdemon, lynchad dag 3)
  10. Zabbio (varulv, lynchad dag 2)
  11. Cerrolyn (bybo och spion, varulvsoffer natt 3) 
  12. texel

ROLLER I OMGÅNG 2.7

1 ängel (god roll)

1 siare (god roll)

1 medium (god roll)

1 spion (neutral roll-kombineras med vilken som helst av övriga roller)

1 varulvsdemon (ond roll)

2 varulvar (ond roll)

6 bybor (god roll)

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

J-Artur-K
3/12/13, 11:31 PM
#179

Härligt , 🙂 Nu hoppas jag ängeln skyddar mig igen 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/12/13, 11:59 PM
#180

Gör som du tycker blir bäst själv Ängeln 🙂

Ny dag nya möjligheter

Cerrolyn
3/13/13, 12:50 AM
#181

**MVH Cerrolyn

Annons:
Eulwen
3/13/13, 10:27 AM
#182

Detta innebär att vi har till ikväll på oss att diskutera vem den tredje ulven är. Efter deadline är vi alla bybor återigen misstänkta och jag inser att jag mister min stora fördel av att vara siad som god av Milky88… Vill därför redan nu lägga fram min misstanke mot Toffsen som hölls om ryggen av Zabbio och dessutom varit väldigt frånvarande i tråden. Jag tror hon är nästa ulv….

(Ur spel- en önskan till er som är "döda", kan ni kanske använda frågetråden för era popcorndiskussioner istället…? Jag tycker det är förvirrande att ni fortsätter skriva trots att ni är ute ur spelet. Tack. :))

J-Artur-K
3/13/13, 11:27 AM
#183

#182 Jag håller med dig Eulwen tänkte precis säga samma sak. Sedan att Binajis nämnde detta jag lägger in under och rösta på Toffsen är nog för att H¤n möjligen är varulv och vill ta bort misstankar ifrån . 

"Själv röstar jag på Toffsen. Personligen tycker jag det är märkligt att hon håller sig borta och inte vill förklara sig. Men hon har nämnts av den tidigare lynchade varulven Zabbio. ***Toffsen***  "

Ny dag nya möjligheter

Mirinda
3/13/13, 1:24 PM
#184

Spänningen stiger.

Som  #182 säger; Det blir lite förvirrande för de kvarvarande spelarna om andarna spökar i lektråden. Alla andar och övriga intresserade är välkomna till fråge- och diskussionstråden. Länk nedan.

Snart kommer anmälningslista för nästa omgång där också.

http://marsvin.ifokus.se/discussions/50e7258288f47220030059a6-varulvsleken-fragor-och-anmalning-del-2?discussions-1

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Eulwen
3/13/13, 2:33 PM
#185
Toffsen
3/13/13, 4:13 PM
#186

Jaa, en ulv till:) #184 #183 jag lovar att jag inte är ulv, men jag kan inget göra mer än att säga att jag är en helt vanlig bybo….:( och de lovar jag verkligen. #183 Snälla Milky88 sia mig så får du se att jag är god. Nu är de ju natt och ulvarna kommer äta upp någon och ängeln inte skyddar rätt person. Sen kommer antagligen jag att bli lynchad (om jag inte dör redan inatt),så då är de två mot två och då blir de ju varulvarnas tur igen och dödar de ängeln kommer siaren att dö nästa natt. Och då har ulvarna vunnit! Men dödar de siaren först kommer ulvarna att förlora eftersom ängeln antagligen kommer skydda sig själv! Men om ni tror på mig nu när jag säger att jag inte är ulv, kommer vi kunna vinna även om ängeln dör. Nu hoppas jag verkligen att ni tror på mig, och inte tror att jag försöker förneka att jag är varulv. För jag är 100% bybo varken ängel,siare eller ulv. Bara en rädd bybo som har börjat förbereda sig för döden:(

Mirinda
3/14/13, 8:16 AM
#187

Kvällen sprang ifrån lekledaren igår och jag vaknade tidigt i ottan på soffan.😴 Väntan på ulvarnas val igår kväll blev inte fruktbar. Ängeln måste ha befunnit sig i de högre sfärerna. Vad siaren sade och gjorde är höljt i dunkel. På ren rak svenska så fick lotten avgöra ett och annat sent igår.

Varulvsdemonen lämnade byn. Men en demon sover aldrig. Hon utsåg en ny varulv bland er bybor. Så nu är det bäst att ni kollar att era vänner fortfarrande är era vänner. För när demoner förbannar en god bybo så kan den du allra mest litar på bli en listig fiende.

Uppdatering följer strax.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
3/14/13, 9:21 AM
#188

Toffsen satt och skakade av köld. Hon vågade inte vara hemma denna natt. Minnena av Binajis död i vaken höll henne vaken. Den bitande kylan hjälpte henne hålla huvudet kallt så hon kunde tänka. Men hon hade inte kommit fram till något annat än det hon sagt till grannarna på kvällen. De hade alla gått hem till sitt.

Toffsen hade packat lite mat i sin ryggsäck och tagit med sig några filtar. I mörkret hade hon smugit sig hit. Det var ingen mer än hennes bästis som visste om gömstället. Många gånger hade de gömt sig där tillsammans, när deras föräldrar ville ha dem att göra något tråkigt. Nu låg hennes bästa vän och sov i stugvärmen. Den ensamma lilla flickan visste varken ut eller in.

Varulvarna kom vandrande från vaken ute på isen. Där, vid vaken, hade de sörjt en stund och sedan lät de sitt hämdlystna ylande stiga upp mot fullmånen. En stark och hungrig varulv hade ersatt deras döda demon. Vem skulle de ta i natt?

Siarens hus var mörkt. Där inne doldes de ljusa makternas hemligheter. Ulvarna strök runt knuten och rynkade på sina fuktiga ulvnosar. Det var ingen bra vittring vid det huset. De visste också att någon sorts stark skyddande makt fanns i byn. Retfullt att de inte funnit denna vita vandrare, som demonen varnat dem för. De stannade och vädrade i vinden.

Toffsen kikade ut ur sitt kalla gömsle. Hon klarade inte av att frysa längre. "Kanske ska jag gå till min lekkompis och försöka ta mig in i värmen?" Men var Toffsens bästa vän fortfarande en vän? Flickan visste att det kunde vara farligt att lita på fel person. Hon stod nu på trappan till huset där hon lekt så många gånger. "Tänk om varulvarna varit här och tagit min vän?"

En raggig varelse svepte ner Toffsen från trappan och drog iväg henne mot torget. Den andra varulven skrattade hest och sade: "Här låter de enfaldiga byborna oss komma till dukat bord." Toffsen kunde inte skrika, för ulvens tass täppte igen munnen på henne." Hon ville så gärna varna sin vän. Men vännen sov, lyckligt ovetande, medan varulvarna kastade upp Toffsen på bordet under eken och festade på den oskyldiga bybon.

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare

För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***).

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***.

DEADLINE lördag den 16 mars 2013 kl 16.00

Byn har inte många innevånare kvar. Tre goda bybor ska nu kämpa mot två varulvar. Men två av byborna är extra starka. Kan de tre goda grannarna klara av att hitta en varulv under speldagen, så blir den sista ulven ensam kvar. Kan, å andra sidan, ulvarna använda all sin list och få en bybo lynchad, så ringer klockan för byn.

Det är gott om tid att diskutera och söka lierade inför lynchningen. Ta chansen nu!

Både bybor och varulvar kan spurta hem segern. 

 DELTAGARE I OMGÅNG 2.7

  1. Eulwen
  2. Gogrisen
  3. MelvinMimmiLufsen (bybo, varulvsoffer natt 2)
  4. Picasso (medium, lynchad dag 1, Andedeltagare under dag 2)
  5. Milky88
  6. Toffsen (bybo, varulvsoffer natt 4)
  7. Chocopops
  8. Juliino (bybo, varulvsoffer natt 1)
  9. Binajis (varulvsdemon, lynchad dag 3)
  10. Zabbio (varulv, lynchad dag 2)
  11. Cerrolyn (bybo och spion, varulvsoffer natt 3) 
  12. texel

ROLLER I OMGÅNG 2.7

1 ängel (god roll)

1 siare (god roll)

1 medium (god roll)

1 spion (neutral roll-kombineras med vilken som helst av övriga roller)

1 varulvsdemon (ond roll)

2 varulvar (ond roll)

6 bybor (god roll)

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
J-Artur-K
3/14/13, 12:06 PM
#189

Jag siade Toffsen så har inget till nytta att säga nu.

Ny dag nya möjligheter

[texel]
3/14/13, 3:07 PM
#190

Vila i frid toffsen!

[texel]
3/14/13, 3:10 PM
#191

#189 Vi litar på att du gör det rätta :)

Gogrisen
3/14/13, 3:49 PM
#192

Nej! Toffsen! Min bästa vän.😭

Den som har gjort det här måste dö!😡

                      Hund Animals are all you need.Katt

Eulwen
3/15/13, 4:38 PM
#193

Jag har varit utanför byn några dagar, omvärlden krävde min närvaro. Det är med höjda ögonbryn jag återvänder och får nyheten om Toffsens död och oskuld… Än en gång hade jag fel, det är en väldigt obehaglig känsla att anklaga någon oskyldig… Men vem är då den tredje ulven!? Och ännu svårare, vem är den nya… Hur tänkte Binajis, kan inte låta bli att spekulera men ser fler möjliga alternativ och vet varken bu eller bä. Ser inte alls fram emot nästa röstning. Rör mig med försiktiga steg över gårdsplanen och spanar ut över byn. Vad ska hända nu…

Gogrisen
3/16/13, 10:18 AM
#194

Texel du  röstade på Binajis när hon redan var dödsdömd .Kan du vara en ulv?🙂

                      Hund Animals are all you need.Katt

Gogrisen
3/16/13, 11:58 AM
#195

Det är väldigt tyst Texel.Jag röstar på Texel.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Annons:
J-Artur-K
3/16/13, 12:50 PM
#196

Ni andra tänk efter lite innan ni rösta, jag är tveksam med detta måste jag säga. Du rösta inte alls Gogrisen den gången . Men det betyder inte att du kan ha rätt. Men jag är lite tveksam

Tyvärr kan jag inte hjälpa till med mer när jag Siade Toffsen

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/16/13, 12:59 PM
#197

#195 Men du kan nog ha rätt menar inte att du lär ha fel på något sätt. Var bara att vi inte gör något för hastat. Du kan ju bara ha varit borta när du inte röstade med

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/16/13, 1:12 PM
#198

Jag kolla genom gammla inlägg av Texel och tror du har rätt faktiskt

Jag röstar också på Texel 

Ny dag nya möjligheter

Chocopops
3/16/13, 3:31 PM
#199

Sorry inge vettigt att komma med i dag heller. så gör som resterande 2 och röstar på ***Texel***

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Gogrisen
3/16/13, 5:06 PM
#200

Varför är du så tyst Texel?

                      Hund Animals are all you need.Katt

[texel]
3/16/13, 5:28 PM
#201

Jag har inget WIFI.. Och min mobil är sååå långsam. Är inte inne härh ela dagarna Gogrisen ;) Heyyy, vad har ni imot lilla mig? :o

[texel]
3/16/13, 5:47 PM
#202

Jag har inget Wifi, jag bor i en dal och min mobil är bara för seeeg! Detta ät andra gången jag skriver detta inlägg då det inte kom fram sist. Jag bor inte här på forumet så jag kan inte vara inne här hela dagarna och rösta först. Å andra sidan så har jag aldrig röstat först, vilket nu är till min nackdel. Vem som helst kan väl läsa igenom andras inlägg och tänka varulv,varulv,varulv. Vem som helst kan vara varulv i ens ögon om man väl har bestämt sig för det. Har du några andra argument än att du anser mig vara ulv och att jag röstat sist på Binajis? Kommer detta inlägg inte fram så blir jag så jäkla sur!

Annons:
[texel]
3/16/13, 5:49 PM
#203

Nu kom visst båda fram :/

J-Artur-K
3/16/13, 6:05 PM
#204

#202 Man måste rösta på någon , Och nu blev det du

Ny dag nya möjligheter

Mirinda
3/16/13, 6:41 PM
#205

Snålblåsten ven runt knuten på stugan där de samlats. Ingen vågade släppa de andra utom synhåll. Tystnaden var tryckande. Det var slut på trevlighetsumgänget nu. Alla var öppet misstänksamma och åtminstone en var vettskrämd.

Gogrisen var hämdlysten. Ingen var riktigt säker på varför han blängde under lugg på Texel. Så pekade han på henne och sade "Det där är en varulv." Byns siare vände sin blick mot Texel. Han hade inte hunnit rådfråga sin kristallkula om henne. Men visst låg det något i vad Gogrisen sagt. Det kändes bara så konstigt. Det var ju Eulwen som hamnat i blickfånget, i och med Toffsens död.

Nu röstar vi! sade Chocopops.

En, två och så tre händer pekade på Texel. Eulwen backade sakta mot dörren, så tyst att ingen märkte att hon gled ut. De tre byborna reste sig och Texel visste att nu hade hon ingen nåd att vänta.

Ängeln Chocopops, siaren Milky88 och bybon Gogrisen med den morrande Caesar bredvid sig knuffade Texel bort mot väggen. Hon såg resignerat på dem. Ensam; hennes ulvkollega hade lämnat henne i sticket. Rädd för att dö var hon egentligen inte, det var bara så grymt. Hon rätade på nacken medan byborna tog för sig av redskapen i stället vid öppna spisen. "Jag lurade er allt bra länge." sade hon och log ett litet matt leende.

Gogrisen slog det första slaget. "Den var för Toffsen." Sen fortsatte de att slå tills varulven Texels anletsdrag inte längre gick att känna igen. Så många liv hade spillts. Så mycket hat och så djup sorg hade de burit. Tre goda bybor såg ner på de lurviga resterna av varulven. Lättnaden var så stor att den fyllde hela rummet med en känsla av värme. De drog djupt efter andan alla tre.

Långt bort, på väg genom den snöhöljda skogen, sprang Eulwen. Ett bittert öde hade gjort henne ensam med förbannelsen. Hon kunde ha stått där med sina kamrater och delat triumfen. Istället flydde hon för livet in i den djupa skogen. När hon nådde lyan drog hon sig långt in i den och föll i djup sömn. I morgon skulle hon vakna utan minne. En varulv som, barmhärtigt nog, endast skulle veta att söka andra ulvar och nya jaktmarker. 

GRATTIS BYBOR! NI HAR BESEGRAT ULVARNA.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

J-Artur-K
3/16/13, 6:46 PM
#206

Härligt , Bra jobbat av er alla 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/16/13, 6:56 PM
#207

Vill bara säga till dig Cerrolyn att jag siade dig för vara säker på att du var god. Jag var ganska säker på Binajis var varulv. Så kändes bäst att kolla dig. I detta spel kan man aldrig vara riktigt säker. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Cerrolyn
3/16/13, 7:00 PM
#208

Super bra jobbat.

Jag visste att Chocopops var ängel då änglen skyddade henne både första och andra natten = lätt att räkna ut.

**MVH Cerrolyn

J-Artur-K
3/16/13, 7:08 PM
#209

Den här omgången var riktig rolig 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Gogrisen
3/16/13, 7:43 PM
#210

Ceasar hjälpte mig jätte mycket🐶. Jag ville ha hemd för ni åt upp Toffsen.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Gogrisen
3/16/13, 7:44 PM
#211

Kul spel🙂

                      Hund Animals are all you need.Katt

J-Artur-K
3/16/13, 7:47 PM
#212

Jag har Ängeln Chocopops att tacka att jag överlevde denna omgång. När jag spelade riskabelt och sade att jag var siaren 🙂 Men skönt att det gick vägen 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
3/16/13, 7:48 PM
#213

Cerrolyn med , som backa upp min rygg 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zabbio
3/16/13, 8:43 PM
#214

Mohahahahahahah… det var roligt.. även om vi ulvar inte lyckades denna gång.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Eulwen
3/16/13, 8:49 PM
#215

Sablar!! Var dl redan kl16?? Jag trodde den var nio som vanligt och felbedömde helt hela dagen… Sorry texel för att jag lämnade dig i sticket.

[texel]
3/16/13, 8:59 PM
#216

Fanns det inte en till ulv som en viss Binajis lämnat efter sig?

Annons:
J-Artur-K
3/16/13, 9:00 PM
#217

#215 Visst var du varulv på slutet? Jag tänkte att det var du som demonen tog för att jag siade dig inan så vi visste att du var god. Så hade varit ett bra val att ta en som man visste  inan var god. Jag hade tänkt sia dig nu om vi inte vunnit. För kändes som du hade blivit tagen av demonen.

Ny dag nya möjligheter

Cerrolyn
3/16/13, 9:18 PM
#218

#213

Då du gick ut med att du var siare så insåg jag att jag var tvungen att backa upp dig så de andra inte röstade ut dig. Att ulvarna skulle äta upp mig var en självklarhet.

Glöm nu inte att anmäla er till nästa spel.

**MVH Cerrolyn

Mirinda
3/16/13, 9:20 PM
#219

 Tack för en jättekul omgång allihop! Jag hoppas att det var lika spännade att leka som det var för mig att följa era livliga diskussioner.

Det blev nog lite otydligt där på slutet. Eulwen var den som blev förvandlad av demonen. Jag borde ha tänkt på att det inte var kristallklart hur det förhöll sig.

#125 Kan inte tycka att du lämnade Texel i sticket i och med att du glömde deadline. Tre röster var redan lagda på Texel, så det fanns inte mycket att göra åt det. Att jag skrev "lämnat i sticket" i sluttexten betyder ju bara att varulven smet iväg för att rädda sig - inte att Eulwen smet från sin kompis. Vem vet var den varulven dyker upp härnäst.

#217 Att avslöja din siarroll och sen överleva…. Ja, det var en prestation. Trodde du skulle ligga på ulvarnas matbord natten efter. Du måste ha varit bra säker på att du skulle få ängelns beskydd? Hmmm… Huvudsaken var ju att varulvarna trodde att du fick det.😉

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

J-Artur-K
3/16/13, 9:42 PM
#220

#219 Säker var jag inte men jag tyckte bara att det var det bästa att göra i min egna åsikt. Genom att inte vara skyddad och leda dom andra mot rätt rikning tyckte jsg själv kan vara farligare att att visa att man är siaren så att dom vet. Men är riskabelt. Kändes som att det skulle ordna sig på något sätt men var ju ingen självklarhet. Kunde ha gått åt skogen med. Men jag litade på min känsla bara. Att det var det bästa att göra. Jag gillar inte att spela bara säkert. Att vara rädd för att det man säger kan vara att man får folk emott sig men kan även vara det bästa att göra och inte vara rädd för det. Ibland måste man våga chansa tycker jag. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Mirinda
3/17/13, 7:28 AM
#221

#220 Jag resonerade likadant när jag var siare. Jag visste ju att min tid var ute och att varulvarna var fria att ta mig (ängeln fick inte skydda någon). Det enda jag den gången kunde göra var att dra Cerrolyn med mig i fallet. Hade för övrigt jättekul.

Det är bara så intressant att se att våra olika sätt att vara siare på (mitt sätt är det vedertagna här i MiFs varulvslek) båda kan fungera. Jag hävdar dock att ängelns och siarens samarbete är bärande för byborna. Sen är det ju en smaksak om man vill gå hårt fram och anklaga eller smyga fram vem man tror/vet är varulv. Jag föredrar det mjuka subtila sättet. Den metoden förutsätter dock att man lärt känna varandras spelsätt, så att man kan läsa mellan raderna i inläggen.

✨Sen är våra barndeltagare stjärnorna i spelet oavsett metod.✨ Två elvaåringar som klarar sig så bra, som Toffsen (kolla in hennes överlevnadsstatistik i de genomförda omgångarna🏆) och även Gogrisen, som kunde genomskåda Texel. Jag hade antagligen gått på Eulwen istället. Hon låg ju risigt till ur mitt vuxna perspektiv.

Intellekt och intuition samt förmågan att göra det oförutsedda är nog de egenskaper jag skulle säga är viktigast för denna lek. Humor och möjligheten att retas lite, samt den sammanhållning man upplever med sina lagkompisar, är det som förgyller leken. Det är därför jag fortsätter att spela.

Så håll i er; pladderfia kommer att bo i nästa by.🤓😂 Vi ska bara dra ihop lite fler spelare.👍

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Toffsen
3/17/13, 8:22 AM
#222

Wiho!!!!!:)

J-Artur-K
3/17/13, 11:43 AM
#223

#221 Blir att hitta sättet som funkar för en själv kan man säga. Men att det sättet inte funkar för en annan kanske. Men kan vara lika bra sätt som den andra personen har. två olika spel sätt som funkar lika bra.

Den gången när du var siare gick jag ju ut hårt. Men var det som rädda mig med tro jag. Att jag sade rätt ut efter jag hade haft fel om dig och Ivrigs tro jag det var. Att jag fortsätte säga exakt det jag trode. Men man säger ju inte allt man tro bara om man kan förklara varför man tror det

Jag har sedan tidigare tyckt att Gogrisen o Toffsen varit bra 🙂

Var bra att Gogrisen nämnde Texel för jag var ganska säker på att Eulwen hade blivit tagen av demonen. Men sedan kolla jag igenom det Texel skrivit mer noga efter gogrisen rösta på Texel och då förstog man också att han var varulv.

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Eulwen
3/17/13, 2:05 PM
#224

#219 Jo jag jobbade hela dagen och trodde jag hade kvällen på mig att "intrigera" ihop med texel, så nog lämnade jag henne/honom i sticket allt. Men men…

J-Artur-K
3/17/13, 2:28 PM
#225

#224 Är ju sådant som händer. Jag har förväxlad tider med. Man måste ju tänka på sig själv och ha lite lugn o ro i vardagen.

Ny dag nya möjligheter

Mirinda
3/17/13, 7:33 PM
#226

#225 Varulvarna gjorde precis det jag förväntade mig. De tog inte dig Milky. Du och flera andra ropade efter ängelns skydd. Hade jag varit ulv hade jag givetvis tagit någon som ingen trodde att ulvarna tänkte ta. Du klarade dig för att de helt enkelt lät dig leva.😎

Toffsen var bara den som råkade bli offret när det hände. Du klarar dig av anledningar som jag inte tänker bli mer detaljerad kring. Vem vet vilken sida du hamnar på nästa gång? Texel har sin metod och Sandra-B och Abico (som inte spelat på flera omgångar) har sina. Chocopops spelade jag med första gången och jag tänker för allt i världen inte avslöja varför hon är skicklig.

Cerrolyn kunde överrumpla byborna första gången hon var ulv. Men siaren visste och bidade sin tid. Den gången sprack det av andra skäl.

Lägger man korten på bordet, Milky, så sitter det någon med ett ess kvar. Skulle esset vara i rätt färg åker man dit. Så lite tur behövs också. De allra skickligaste varulvspelarna kan dessutom byta taktik som det passar dem. De har is i magen och spelar med ett leende.🙂

Det här är inget allvarligt spel, ingen tävling som det gäller att vinna till varje pris. Jag förlorar hellre snyggt än vinner med ett spel som går ut på att sälja ut någon annan eller ha en bakslug taktik för att jag personligen måste få glänsa.

En för alla, alla för en är en väldigt bra paroll.👍 Det gör leken kul och ger en känsla av att här på Marsvin i Fokus hjälps vi åt  så gott vi kan.🤗 Kanske är det våra husdjur som gör att vi föredrar ett visst spelsätt. 🐖Våra "grisar" är snälla och det färgar av sig på oss mattar och hussar.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

J-Artur-K
3/17/13, 7:49 PM
#227

#226 Jo jag har mina aningar vad du syfta på tro jag. Med hur varulvarna tänkte men jag har ju inte spelat det så myket så kan vara annat än det jag tänker på. Sedan vet man ju att man aldig är säker. Kan alltid vara som du nämnde med ess i råk ärmen som någon har. Var det jag menade med att jag tog en chansning när jag gjorde mitt val.

Ny dag nya möjligheter

Gogrisen
3/27/13, 8:37 PM
#228

                      Hund Animals are all you need.Katt

Upp till toppen
Annons: