Annons:
Etikettoff-topic
Läst 580 ggr
Kaninhoppare
4/19/14, 9:12 PM

Marsvin, fågel, råtta..? Gaah

Just nu står jag helt husdjurslös. Och det är så förbaskat tråkigt! 

Har haft dvärghamstrar som liten, även två kaniner. Den ena gick bort rätt så tragiskt nyligen 7 år gammal, vilket gjorde att jag inte orkade med den andra kaninen när jag förlorat min ögonsten. Så honom sålde jag till en underbar familj. 

Men nu står jag här utan husdjur och känner hur mycket jag saknar det där lilla livet att ta hand om. Detta har lett mig till ett mycket svårt val och tänkte därför vända mig till er för lite råd och hjälp 🙂

Frågar just på detta forum eftersom jag varit mest inne på marsvin. Men några av er kanske har erfarenhet av fler djur? Därför undrar jag helt enkelt; vilket/vilka djur rekommenderar ni till en tjej som vill ha nya utmaningar som är svåra att tröttna på?

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
KastKatt
4/19/14, 9:24 PM
#1

Råttor ska man alltid ha minst 2 och kräver ganska mycket. Man borde VERKLIGEN köpa från uppfödare om man vill ha friska och tama djur. Man måste läsa på så att man vet hur de ska leva och få för mat.

De kräver att du lagar mat till dem varje dag och har dem ute minst en timma per dag. Råttor kräver mycket stimulans och blir lätt sjuka så man ska ha pengar undanlagda.

Utöver detta, är de underbara! :)

Men det är bra att veta hur de är i verkliga livet :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Kimmizz
4/19/14, 9:27 PM
#2

Av den erfarenhet som jag har så är marsvin det mest sällskapliga djuret av alternativen, men fågel kan med mycket tålamod oxå bli ganska sällskaplig, råtta har jag aldrig haft så jag vet inget om dem. Men om du vill ha ett sällskapligt djur tror jag nog att marsvin är bäst. Det är ju en smaksak men jag kan ibland känna att jag inte riktigt vet vad jag ska ha marsvinen till, medans fågel kan man lära en massa tricks och ibland att prata. 

Jag har haft både fågel (undulat) och marsvin och jag tycker nog att marsvin har varit roligast, men det är självklart du som bestämmer😉

jnielsen
4/19/14, 9:31 PM
#3

Någon sorts afrikansk jättesnäcka, kolla på snäckor i fokus :)

Egycsaj15
4/19/14, 9:38 PM
#4

Vi har råttor katt och hund och det kräver mycket.varje individuell kräver olika liksom.råttor e roliga och sociala:)

Upp till toppen
Annons: