Annons:
Etikettallmänt
Läst 533 ggr
Kaninhoppare
4/21/14, 12:21 PM

Allergi mot marsvin

Någon här som har marsvin trots allergi? Vad jag hört ska marsvin tydligen vara väldigt allergiframkallande, vilket skrämde upp mig lite nu :(

Vill verkligen inte utveckla pälsdjursallergi, rena mardrömmen ju! 

Om man är osäker, kan man inte ta ett sånt där prov på vårdcentralen då? Man vill ju inte riskera att behöva sälja grisarna :/

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
marsisen
4/21/14, 12:36 PM
#1

När jag håller marsvinen vid halsen får jag utslag där som kliar, men jag har marsvin ändå, för det går bra och det är inte direkt farligt😉

animal power <3

Kaninhoppare
4/21/14, 12:40 PM
#2

#1

Okej, jo så länge man slipper astma så går det väl bra. Vart har du dina marsvin? 🙂

Medarbetare på Jättekanin

[erikam]
4/21/14, 12:50 PM
#3

Jag hade marsvin lite mer än ett år trots att jag är allergisk mot pälsdjur. För en tid sedan förvärrades det något otroligt och de fick flytta till min vän. Det var hemskt att bli utan grisar. Jag är dock allergisk mot hö och allt som hör där till vilket försvårade att ha marsvinen kvar. Man kan ringa vårdcentralen och be att få komma och göra pricktest för diverse allergier 🙂

marsisen
4/21/14, 1:06 PM
#4

#2 jag har dom i mitt rum 🙂

animal power <3

Kaninhoppare
4/21/14, 5:07 PM
#5

#3

Fy vad synd att behöva sälja dem :( Måste känts jobbigt! 

Jag funderade på att göra det! :) Men får se hur det blir med det nu. Vi bestämde att buren inte skulle stå på mitt rum, så det borde nog inte bli så stora problem. 

#2

Vad mysigt! :) Kul att det funkar utan mer problem än utslag :)

Medarbetare på Jättekanin

Kaninhoppare
4/21/14, 5:07 PM
#6

Oj, ska stå #4, förlåt x(

Medarbetare på Jättekanin

Annons:
Upp till toppen
Annons: