Annons:
Etikettminneslund
Läst 686 ggr
[erikam]
2014-04-25 00:14

Lissbackens Corsica

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår älskade, fantastiska, vackra och så otroligt humoristiska Corsica har idag lämnat ett kapitel bakom sig och fortsatt på en väg som ingen av oss vet var den leder. Vi gråter men framförallt har vi nu lagt ett extra fint skydd runt de underbara minnen som den här grisen har gett oss under vår tid tillsammans. Det är minnen vi ska vårda och bevara till den dagen vi kanske ses igen, på någon plats vi ännu inte vet var den finns. 

Så spring lille vän, spring på benen som inte längre gör ont, spring på det gröna gräset du älskar så. Spring ikapp med din syster och spring med de små bebisar som bara fick utforska vår värld en kort tid. Känn vinden i din krusiga päls och ät av maskrosbladen som blir grönare och färskare för varje dag. Kanske ska du vila en stund under ett träd som ger skugga från solen när den lyser lite för starkt. Låt dina rosa trampdynor känna hur det kittlas så skönt av gräset. Alla änglagrisar har välkomnat dig med ett varmt kvitter, på kö har de stått för alla få hälsa på en efterlängtad liten isbjörn. 

Bästa vän, du har lämnat ett tomrum här för att fylla ett någon annanstans. 

Bilden som valdes till det här inlägget är ultimat för att uttrycka Corsicas personlighet. En riktig primadonna.

Annons:
Idakarrlsson
2014-04-25 10:20
#1

Åhh finisen! Så fin text, blir alldeles rörd :'(. Nu är det bara kämpa och tänka positivt. Hoppas hon får det bättre var hon är nu! R.I.P Lissbackens Corsica

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Svarttusch
2014-04-25 12:32
#2

Massa styrkekramar. Jag delar din syn av "marsvinshimlen" så jag tror hon springer där just precis nu, eller vilar under en växt efter att ha sprungit sig trött.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Misarn
2014-04-25 16:36
#3

Massa kramar ifrån oss här hemma, nu springer hon med alla dom andra marsvinen på dom stora gröna ängarna med så gröna stora grässtrån som någonsin skådats. Otroligt vacker text och det är så jag ser på det när grisarna vandrar vidare.

Maelis
2014-04-26 10:05
#4

Åh, det är så sorgligt när marsvin dör… Men jag tror säkert att ni kommer minnas henne med mer glädje än sorg!

[Emma--]
2014-04-26 11:18
#5

🌺

redets
2014-04-26 11:25
#6

Usch vad sorgligt, tänker på er. Har ju fått äran att se henne och hon var så fin.

Annons:
[erikam]
2014-04-27 16:00
#7

Tack för era fina ord och tankar, det gör verkligen gott just nu!

emmaaslund
2014-04-27 19:50
#8

Älskade, älskade Corsica. Det är oerhört svårt att förstå att du inte finns bland oss längre. Jag söker med blicken över buren för att se vart du befinner dig - men kommer lika fort på att jag inte kommer finna dig. Det gör ont. Jag saknar dig.❤️

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Mirinda
2014-04-28 00:09
#9

Jag kände ju inte Corsica, annat än via MiF. Ändå känns det som om jag gjorde det lite ändå. Alla härliga bilder av henne har charmat mig totalt. Jag förstår att hon lämnar ett stort tomrum efter sig.

Tröstkram🌺

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: