Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 733 ggr
amandabrandberg
2014-07-18 11:15

Gnager på gallret

Hej! I en av mina burar går tre hanar vilken funkar jätte bra, men en av killarna gnager väldigt på gallret vilken inte kan va alls bra för hans små tänder. Så undrar nu om ni har några tips att ge mig? Tack så jätte mycket på förhand!

Annons:
amandabrandberg
2014-07-22 00:32
#1

:)

[Eleya]
2014-07-22 10:22
#2

När de gnager är de understimulerade, börja med att ge honom mer uppmärksamhet, kanske börja träna på några klicker-tricks eller låta honom springa runt själv en sväng och upptäcka?

amandabrandberg
2014-07-22 11:51
#3

Ja, har också tänkt den tanken, alla mina marsvin är ute och springer 1 gång om dagen minst i 1 timme, mesans har är ute 2 gånger, och sen är alla självklart ute och myser. Ska testa klicker-tricks med honom! Tack!

Fridaaaa
2014-07-23 09:54
#4

#2 Behöver de inte vara. Jag har en hane som gnager på gallret, och det är inte pga understimulans, han gör det för uppmärksamhet oftast eller om han anser att han ska ha mer/ny mat till exempel.

TS: Ge inte marsvinet uppmärksamhet när han gnager på gallret utan när han är lugn, annars gynnar det bara honom om han får uppmärksamhet när han gnagare. Är skitjobbigt att lyssna på dock, vet själv :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: