Annons:
Etikettskötsel
Läst 533 ggr
devilsdaughter
8/20/14, 11:15 AM

När tar ni in era marsvin?

Ni som har era marsvin ute halvårsvis, när tar ni in era grisar? Jag bor i söder och börjar så smått förbereda för att ta in dem om inte alltför lång tid framåt, då det börjar kännas lite ruggigt men det är ju bara augusti!

Annons:
Fridaaaa
8/20/14, 11:21 AM
#1

Hade jag haft det så hade jag tagit in dem nu när temp ligger på 15-16 grader ute, jag är lite "mammig" hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

devilsdaughter
8/20/14, 12:38 PM
#2

Tack för svaret! Då är jag nog inte helt fel ute då!

Binajis
8/20/14, 1:18 PM
#3

Här (Sundsvall) har det krupit ner till 5 grader om nätterna men mina är fortfarande ute. De går upp och lägger sig i en bur som är ovan marken där jag lägger höet, men kan lika bra vara ute i hagen på morgonen när man kommer ut och det är 7-10 grader. Jag tror personligen inte att de är så känsliga som många vill tro, men självklart spelar det roll om de gått ute hela sommaren redan eller bara gått ute soliga, vindstilla dagar.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

idipidi
8/20/14, 1:36 PM
#4

Jag är helt inne på Binajis linje. Jag vet de i Stockholmstrakten som har sina ute till oktober och har gjort så i många år.

Emblems
8/21/14, 2:38 PM
#5

Jag håller helt och hållet med Binajis! :) Så länge marsvinen har någonstans där de kan komma upp från marken, komma undan från vind och krypa ihop bland en massa hö kommer de må hur gott som helst :)

devilsdaughter
8/21/14, 2:55 PM
#6

Tack för alla svar! Då avvaktar jag lite till!

Annons:
Skogstrollets
8/21/14, 5:58 PM
#7

Jag hat tagit in mina nu. Inte på grund sv temperaturen utan för att det regnat då mycket senaste veckan. Hade annars velat ha dom ute åtminstone augusti ut.

Tjarles
8/21/14, 7:37 PM
#8

Mina har varit inne i  dryga två v. nu. Men det beror mest på att det har regnat så in i …..(Varmt ställe) 😉

Upp till toppen
Annons: