Annons:
Etikettfoder
Läst 420 ggr
Linnea1990
8/25/14, 6:31 PM

vilka fetter kan man ge till marsvin

min hona har fått Toxikos allt har varit stabilt nu i några dagar men nu känner ja magran igen finns de några fetter man kan ge Tex frön, nötter eller något.

ska ja ringa vet ?

Annons:
idipidi
8/25/14, 7:29 PM
#1

Det viktiga nu är att hon äter, att hon har aptit. Exakt hur hon känns i kroppen kan du inte påverka så mycket just nu, men hon måste äta. Äter hon grönsaker? Kraftfoder?

Linnea1990
8/25/14, 10:08 PM
#2

Ja har fått råd av vet att ge henne inte så blöta grönsaker du hon haft diarré sedan får hon havregryn/fibergryn, dr äter hon måttligt av grönsaker äter hon mer om hon får sallad så ja blandar i endast några enstaka bitar sallad för att hon ska komma igång och de gör hon då, sedan har hon Critical Care men de gillar hon inte ja har testat många metoder på de men inget riktigt funkar… hö käkar hon Har även fått tagit bort huset och istället gjort en koja av hö så hon kan gömma sig men att ja oxå har koll på henne så hon äter, ja måste "störa" henne för hon ska äta

idipidi
8/25/14, 10:14 PM
#3

Critical Care brukar de sällan vilja äta själva utan man får tvångsmata. Man använder en pipett/spruta med bred pip. Om man sprutar tillräckligt långt in i munnen och de inte är dödssjuka så brukar de tugga och svälja då.
Plocka och ge gräs. Om du inte ger henne grönsaker eller gräs så ge c-vitamintillskott.

Linnea1990
8/25/14, 10:19 PM
#4

Ja har testat med pipett den biter hon sönder sprutan funkar sådär de fasnar i öppningen så när man trycker kommer en explosion ut istället för lite finns de sprutor med större hål?

Eulwen
8/25/14, 10:24 PM
#5

Blanda en liten klick honung i CCn. Sockerkicken piggnar på dem och så smakar det gott, då har även mina sjuklingar ätit det direkt från sked.

Solrosfrön är feta och populära, det har jag gett med gott resultat. Fast som komplement, tillsammans med hö, färskt grönt och havregryn.

Upp till toppen
Annons: