Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 649 ggr
devilsdaughter
2014-08-26 15:25

bokhyllebur, problem..

Hej!

Någon som har tips på billig bokhylla där det är en tjock baksida? På tex Billys bokhylla  från ikea så är det väl bara en sån där ultratunn baksida som inte håller för någonting som dessutom spikas dit i delar.. Har sökt runt en de och hittar inte..

Tips någon?

Annons:
Maria29
2014-08-26 15:31
#1

Annars går det ju alltid att gå till en bygghandel/brädgård och be dem såga till en skiva som du kan fästa med skruv på baksidan.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

NinaS
2014-08-26 15:33
#2

Jag använde billy bokhyllor men gjorde ny baksida/botten av plywood.

devilsdaughter
2014-08-26 15:35
#3

A det är en möjlighet, men hade gärna sluppit det om det hade gått att köpa en "färdig"..

JonnaCecilia
2014-08-26 18:18
#4

Haha, och här sitter jag med en inhandlad (begagnad så väldigt billig tack o lov!) Billy bokhylla, och stirrar på de två tunna plywoodskivorna och tänker "jaha, hur löser jag det här?" Har kommit fram till min lösning, ska förstärka med tre av hyllplanen jag fick med på baksidan, en i mitten och på var sida. Sen med vinylmattan i kommer det vara tjockt och stabilt nog tror jag, ville bara förstärka på mitten egentligen, men insåg att jag måste ta på sidorna med då så den blir jämn… Oh well, vad gör man inte för de små liven ;)

emmaaslund
2014-08-26 18:48
#5

#4 Så har jag också gjort på mina :) Man tager vad man haver.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Essentials
2014-08-26 19:05
#6

Jag byggde ett bord som jag sedan lade bokhyllan på. Köpte en färdigsågad skiva och borrade fast ben :)

Annons:
JonnaCecilia
2014-08-26 19:16
#7

Precis #5 ;) Nu är det fixat så nu ska vinylmattan i och limmet behövde bara torka i 30 min inte flera timmar som jag trodde (lät så på gubben i affären) så de kan flytta in redan ikväll! :)

Upp till toppen
Annons: