Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 674 ggr
Rubinola
8/28/14, 5:16 PM

Varfor krypa in under den andra?

Hej, vi har precis fått hem två söta marsvinsungar, som är ungefär 6 veckor gamla. Honor båda två: Ruby och Nanou. De är från olika kull och kände inte varandra, när de flyttade in hos oss. När min dotter sitter med båda marsvinen i knät, så kryper alltid Ruby in under Nanou - hon vill absolut ha Nanou ovanpå sig.  Är detta normalt och varför gör de så?

Det ser inte så bekvemt ut, men Ruby börjar pipa om vi flytter på dem, så vi låter dem såklart sitta så.  Ruby pratar mycket och verkar nyfiken och aktiv. Nanou är helt opåverkat, hon är tyst och sitter helt still (typ stoneface) . Det är inte så att hon vill ligga ovanpå Ruby, hon verkar inte bry sig ett dugg om vad som pågår. Ruby gillar att gömma sig, är det bara det det handlar om?

Undrar nybörjarfamiljen…

Annons:
[rumelle]
8/28/14, 5:45 PM
#1

Låter som att hon är rädd och söker skydd hos sin vän. Det brukar gå över när de börjar känna sig trygga med omgivningarna.

mrsLadybug
8/28/14, 7:12 PM
#2

Jag har precis fått hem två marsvin (mina första) och när jag tar upp dem vill de gärna gömma sig under varandra till en början, sedan sitter de med stoneface de också, haha, knassvin :) Men det blir bättre för var dag och när de lekt stenar några minuter börjar de prata och vandra runt i stället. Mina är dock inga ungar, utan vuxna som varit tama med sin förra familj, så de vet väl inom sig att människor är bra, eller nåt ;)

Upp till toppen
Annons: