Annons:
Etiketteravelungar
Läst 577 ggr
[Kiwiochcharlie]
2014-08-31 22:45

Orolig!!!

Jag har nyss köpt 2 söta syskon marsvin av olika kön. Jag är jätteorolignför att få ungar för det vill jag inte. Så vad ska jag göra? Vi ska ringa veterinär och kolla med dem om kastrering men undertiden!? De är 6 veckor….

Annons:
Aristarcos
2014-08-31 22:50
#1

Ta isär dem direkt, i två olika burar, du får inte ha dem ihop, de kan para sig tidigt med varandra !!

Angies bebben
2014-08-31 22:51
#2

Du måste sära på dem honan är kanske redan dräktig om du har otur ha de isär. Du måste kastrera innan du kan ha de tillsammans

Aristarcos
2014-08-31 22:51
#3

Varför köpte du två olika kön ??? Åk och byt den ena av dem till samma kön istället, så slipper du alla kommande problem !  =)

Fridaaaa
2014-08-31 22:51
#4

Säger som #1, sära på dem direkt och skaffa dem en varsin burkompis, av samma kön. För dröjer ett tag innan du kan kastrera hanen och ytterligare minst 4 veckor efter kastrering innan de skulle kunna bo ihop

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aristarcos
2014-08-31 22:52
#5

Det tar efter en kastration, minst 3 - 4 veckor innan de kan släppas ihop också..

bohan85
2014-08-31 23:14
#6

och hanen bör vara några månader innan man kastrerar honom. Säger som ovan, byt till samma kön!

Annons:
Mirinda
2014-08-31 23:53
#7

Det gör mig så  arg att den som sålde marsvinen till dig inte gav dig den info du behövde. Hur kan man sälja två marsvin av olika kön till någon som är helt ovetande om konsekvenserna?

Kan du inte tänka dig att ha fyra marsvin uppdelade efter kön i två separata burar tycker jag att du ska vända dig till säljaren och kräva att få byta det ena marsvinet så att du får två av samma kön.

Men allra viktigast, som de andra redan skrivit; sära på dem omedelbart!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: