Annons:
Etiketteravelungar
Läst 755 ggr
[Kiwiochcharlie]
2014-09-01 09:28

Vad ska man göra då?

En till fråga här! Jag ska ju troligtvis kastrera min hane men om han är för liten? Ska man byta då? Jag har ju galler emellan dem just nu så de inte kan komma till varandra! SNÄLLA SVARA!!

Annons:
idipidi
2014-09-01 09:39
#1

Det bästa är ju om du byter en av dem. Var har du köpt dem?

[Kiwiochcharlie]
2014-09-01 09:45
#2

#1 på Arken Zoo! Dock vet jag inte om det finns kvar några då jag inte tänkte mig för :(

idipidi
2014-09-01 10:33
#3

Jag förstår att det är svårt att lämna tillbaks djur som man köpt, men du måste gå tillbaks och säga att de har gjort fel. Det visar att de är väldigt okunniga. Marsvin är lätta att könsbestämma. Risken finns att honan redan är dräktig.

Var i Sverige finns du? Om du lämnar tillbaks den ena så kan du ju skaffa sällskap till den andra från en uppfödare.

Fridaaaa
2014-09-01 10:55
#4

Hade bytt eller lämnat tillbaka ena och köpt från uppfödare istället, rekommenderar det betydligt mer än från djuraffär.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Kiwiochcharlie]
2014-09-01 11:33
#5

#3 jag ska se om vi kan kastrera honom idag! Jag fick dom igår och har vakar över dom hela dagen igår så jag måste ha missat det isåfall :) var orolig hela dagen! #4 vi ska kolla!

Fridaaaa
2014-09-01 11:42
#6

#5 Hade inte kastrerat en 6 veckors (var den va?) unge. För stora risker, sedan dröjer det ju minst 4 veckor innan de kan sättas ihop. Så lämna tillbaka en av dem och köp en av samma kön som den andra istället, bättre för marsvinen. Risken är att du står med bara 1 marsvin i slutändan ändå om den lille inte klarar narkosen.

Ha dem åtskilda, hon kan bli parad redan nu. Går på ett kick.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Kiwiochcharlie]
2014-09-01 14:41
#7

#6 ja! Vi har dubbel galler emellan dem! Vi ska prata med djur affären och kolla om de har en hona och om vi kan byta! Tack ALLA som har skivor här ! ❤️

Fridaaaa
2014-09-01 14:42
#8

#7 Okej vad bra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Kiwiochcharlie]
2014-09-01 14:48
#9

3# jag bor i Göteborg!

Vanjana
2014-09-01 22:05
#10

Djuraffärer är usla och jag mår illa av hur okunniga dem är. Sist jag var på Djurmagazinet i Farsta så sålde de fisk till ungar de visste saknade utrustning hemma. Säljaren sa bara att "fisken kan dö inom 2-3 timmar, bara så ni vet. Ni kan inte komma tillbaka och klaga om det händer! De måste ha vattenpump.". Jag frågade varför man säljer till barn på detta vis och hon sa "de kanske har en damm hemma?". Haha visst, är medveten om att det "bara" är en fisk, men jesus christ. Varför ens sälja till någon när man vet att djuret möter en potentiell död? Känns bara jävligt oproffsigt.

[Kiwiochcharlie]
2014-09-05 22:59
#11

10# jag förstår dig! De på djur affären hade haft marsvin förut men hon blev allergisk så hon behövde sälja den :(

michellepetersson95
2014-09-06 18:36
#12

Jag har själv gjort tabben och köpt hos djuraffär. - de sa att det var från en redig uppfödare. Den första gick det superbra med. De tamaste finaste och lugnaste marsvinet jag sätt. Men när jag skulle ha mitt tredje (min andra är en nakenfis) så fick jag in 2 dagar senare och fick då dom att kolla på honom. Och det var en hona. Och jag fick vänta i en vecka, men sen fick jag en hane :)💜

Upp till toppen
Annons: