Annons:
Etikettaktivering
Läst 821 ggr
[Eining]
9/20/14, 8:10 AM

Pignic

(Visste inte vart jag skulle lägga tråden)

Hittade den här videon när jag satt vid datorn sömnlös som vanligt:

https://www.youtube.com/watch?v=_sIV8ZyLtFw#t=204

Tar en stund innan grisarna visas men det är väl värt det.  :) Från Bay Area, USA. En "pignic" (picnic för grisar). Folk kommer med sina grisar och släpper ihop dem i stora hägn och låter grisarna bralla av sig under upsikt.

Några tankar? Hade du velat delta i något sådant med dina?

Jag kan tänka mig att min ena, Timmy, hade haft störtkul om jag tagit med honom på något sånt här. Men med så många främmande vuxna grisar som släpps ihop? Ser ju inte ut som om det blir mycket bråk, det trodde jag det skulle bli. Dom har ju "time out pens" för de som inte funkar i det stora hägnet, men det verkar ju gå bra för det flesta.

Annons:
Svarttusch
9/20/14, 9:29 AM
#1

Har inte sett videon, men jag tycker nog inte det låter så där jättebra. Honor brukar ju gå bra att sätta ihop, men bara för en kort stund känns onödigt. Även emd honor tar det ett tag (ibland flera dygn) att göra upp om rangen osv, det blir bara stressigt att göra det för några timmar för "skojs skull".

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[Eining]
9/20/14, 10:03 AM
#2

#1 jo det där med att släppa ihop tänkte jag också på. Men kan tänka mig att det hade kunnat vara en trevlig tillställning om folk hade med sina egna hagar och inte lät marsvinen gå ihop. Grisarna tuggar gräs och människorna äter medhavd mat och snackar grisar. :P

mallsan
9/21/14, 9:36 AM
#3

Tittade på videon, tyckte att det verkade som en väldigt rolig tillställning, fast är lite osäker på det där mad alla grisarna i en hage.

Det såg inte ut som om det bråkades mycket men risken finns ju alltid, hade nog inte valt att släppa mina honor där. Men var det bara honor?

Om det fanns hanar med finns det ju risk för tjuvparning? Hm.

Men tyckte fortfarande att det verkade vara väldigt roligt och precis om #2 så kunde ju alla ha egna hagar med sig. Någon som vill anordna här i Sverige? ^^

idipidi
9/21/14, 9:53 AM
#4

Jag har varit med och ordnat flera marsvinspicnics i  SMFs regi i Stockholm, men de var inte så populära så nu var det ett bra tag sedan sist. Litegrann såhär fungerar det ju faktiskt på våra utställningar också. Man har med sig marsvin, träffas, pratar marsvin, får se andras marsvin och så brukar man ställa ut lite också. ;)

Tjarles
9/21/14, 12:07 PM
#5

Såg väl trevligt ut förutom när dom hade klätt ut dom, såg lite löjligt ut…

[Eining]
9/21/14, 12:51 PM
#6

#4 hanar gick i en hage, honor i en annan. Men som sagt känns det lite osäkert att släppa ihop så många främmande marsvin. Hade varit kul att arrangera en liten träff här i Skåne någonstans om intresse finns.

Annons:
Upp till toppen
Annons: