Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 576 ggr
Mojma
2014-10-25 13:28

Höhäck

Alltså jag har aldrig användt höhäckar då jag aldrig tyckt det varit bra för marsvinen. Men - nu fick jag med en sån man sätter på utsidan, när jag köpte min nya bur häromdagen när jag fick hem mina marsvin igen äntligen! Det ser inte alls ut som att de behöver "kröka" så mycket på nacken med denna höhäck, plus att det är jättesmidigt att lägga i höet i den och det tar ingen plats. Dessutom ser det bra ut i stimulans för marsvinen, för de får på vissa strån anstränga sig lite lagom för att få tag på dem. Så vad tycker ni? Jag kan ju i o för sig ha både Höhäcken och en vanlig hög på golvet i buren så får de ha båda. Kanske en bra idé? :)

Annons:
Miss. Marsvin
2014-10-26 08:01
#1

Jag har höhäck och hög på golvet på mina tre nya marsvin och de äter endast ur den högen på golvet. Det jag gör är att lägga det "gamla" höet i höhäcken varje dag då jag fyller på en ny hög. Då och då nosar de på höhäcken men hittills har jag inte sett att de äter ur den!

Mojma
2014-10-26 12:59
#2

Det är sant de väljer högen på golvet framför höhäck men mina äter faktiskt ur den också. Men jag tror de väljer högen på golvet för den är enklare att äta från än att plocka ur Höhäcken :D

Upp till toppen
Annons: