Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 741 ggr
adela.diamond
12/19/14, 12:11 AM

Sammanförande av marsvin hanar.

Hejsan.

Jag adopterade min teddy marsvin Melvin ca 10 veckor sen och kände att han självklart inte ska behöva vara ensam så idag adopterade jag en rex hane som är jätte liten (en bäbis). Jag gjorde allt man skulle och läste på innan jag sammanförde de så självklart fick de träffas på golvet. städade ur buren ordentligt och såg till så all lukt va borta köpte även nya filtar till de så det inte finns nån lukt. 

När de träffades på golvet började Melvin prata lite me han men han försökte klättra på han och den nya bäbisen som jag döpte till Frank han va stel som en pinne men så la jag de i buren och då började de springa runt för det mesta följer Frank efter Melvin och de har inte slutat låta de sista 8 timmarna nu. Melvin låter som de gör när de ska para sig vilket gör mig lte orolig att han ska våldta honom eller nåt och han går sakta runt Frank och när Frank säger ifrån så springer han till andra änden av buren och Frank följer med. Så gör de hela tiden.. Men för det mesta så är det Frank som följer efter Melvin konstant och nu undrar jag vad är ett normalt beteende efter sammanföringen? Ska de låta så här mycket hela tiden och springa fram och tillbaka? 

Jag har haft marsvin i över 11 år och mina två senaste pojkar hette George & James… James gick tyvärr bort i tidig ålder och jag hade min älskade George i över fem år så det här med att sammanför hanar är inte min grej riktigt. Och jag vet inte vad som är ett normalt beteende efter sammanföringen. Tacksam för alla svar. Mvh Adela Diamond

Annons:
taylor__lambert
12/19/14, 12:25 AM
#1

svårt det där med att sammanföra djur, men det kan vara normalt då mina kaniner höll på i två dygn sen vart det helt tyst, följer :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Eulwen
12/19/14, 6:59 AM
#2

Ja det låter helt normalt. :) Det kan ta några dagar innan det lägger sig, de håller helt enkelt på att lära känna varandra.

Ljungåsen
12/19/14, 7:08 AM
#3

Instämmer. Jag tycker också det låter helt normalt.

theoneissa
12/19/14, 9:46 AM
#4

De kommer säkert bli goda vänner snart :)

adela.diamond
12/20/14, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tack snälla för era svar! Melvin verkar acceptera lilla Frank bra. Frank är fortfarande klängig och följer honom hela tiden. Men Melvin är inte elak mot han och de slåss inte så det är viktigaste. De pratar bara väldigt högt ibland så jag får mindre sömn :) mvh Adela

taylor__lambert
12/20/14, 6:20 PM
#6

#5 skönt att det börjar gå framåt :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: