Annons:
Etikettaktivering
Läst 1190 ggr
Dominic340
2015-01-24 14:29

Tips på Roliga aktiveringar, Någon? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Tja! Jag vill hitta på roliga aktiveringar till mina marsvin Blixtra och Åzka när dem e på upptäcktsfärd on the floor! Någon som kan komma på kreativa å roliga tips som kanske skulle kunna uppskattas av primadonnorna :)

Vi vill ha något roligt å hitta på hälsar Åzka å Blixtra 😉

Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer


http://willy-the-killer.bloggplatsen.se/

Annons:
Athia
2015-01-24 17:00
#1

Jag brukar lägga fram lite olika saker som dom kan undersöka, det kan vara vad som helst bara det är säkert för dom ifall dom försöker gnaga på det. En tom kartong, toarulle, kastrull, träslev eller bara en handduk i en hög. Det spelar inte så stor roll, bara det dyker upp nya spännande saker!

Favoritaktiviteten är dock "gurkregn". Skär upp en bit gurka i småbitar och strö ut över golvet så dom får gå på skattjakt :)

JonnaCecilia
2015-01-24 17:22
#2

Man kan lägga grönsaker i en toarulle eller under lätta äggkoppar så de får kämpa lite för maten. Har även kört "hinderbana" och lagt mat lite här och var, uppe på husen, bakom, i en grund kartong, i en tunnel osv så de får gå och leta.

Nån blogg, kommer inte ihåg vilken,hade tips om att klippa remsor av fleece och hänga upp så de får som en liten "lian-skog" att gå runt i :) ska försöka göra det nån gång :)

JonnaCecilia
2015-01-24 17:22
#3

Ps, tror du kan hitta mycket tips  på Youtube! :)

skramlan
2015-01-24 17:30
#4

Jag hittade ett klipp på Youtube där en hängde upp en gurka i ett snöre i burtaket. Jag provade och marsvinen tyckte om det. Det går ju att göra så med andra grönsaker och hänga upp någon annan stans. :-)

Idakarrlsson
2015-01-24 21:21
#5

Youtube är bra. Sök även på engelska. Toarullar kan man göra mkt med, brukar använda dem till nästan allt i leksaksform. :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Upp till toppen
Annons: