Annons:
Etikettallmänt
Läst 495 ggr
[Miiika]
2/26/15, 3:50 PM

När ett marsvin i flocken går bort

Jag har en liten marsvinsflock, de har varit fyra stycken honor i ett par år, men nu har det ena lilla svinet gått bort. Det fick mig att börja fundera på hur man ska gå tillväga när man bara har två svin kvar och det ena går bort. Man ska ju inte ha ett ensamt marsvin, de ska ju ha sällskap…

Hur gör man då? Om man inte vill köpa ett marsvin till men samtidigt vill ha kvar sin lilla gullegris?

Annons:
[AnimeV4]
2/26/15, 8:46 PM
#1

Du kan låna ett marsvin som sällskap som du lämnar tillbaka när ditt eget går bort

Fridaaaa
2/26/15, 9:04 PM
#2

Finns inte många alternativ:
- Köpa ny kompis
- Omplacera
- Låna sällskap så länge

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Miiika]
2/28/15, 2:22 PM
#3

Låna sällskap är ju smart! Jag har en kompis som har tre marsvin så jag kanske kan få låna dem i så fall :) Som tur är har jag ju tre stycken så ingen är ensam än så länge.

När jag var liten hade jag och min syster ett marsvin var. När mitt marsvin gick bort så kollade vi upp direkt (samma dag) vad de sa i djuraffären och på Djursjukhuset om att skaffa en kompis till lilla prinsessan som fanns kvar - hon var nio år. De sa att vi skulle avvakta och se hur hon trivdes med att vara ensam, vi spenderade ju väldigt mycket tid med henne - hon var med oss överallt, på stranden, inbäddad i cykelkorgen, lös med oss ute i trädgården, gosade i famnen i soffan och på sängen, mös med stora hunden på golvet… Lilla prinsessan var med överallt och verkade vara ett lyckligt djur i en stor flock (bestående av ett marsvin, en hund, två barn och två vuxna som alla älskade och höll på med lilla svinet). Vi köpte inget mer marsvin som sällskap, efter råd, dock verkade hon vara ett lyckligt marsvin hela tiden :)

philippazon
2/28/15, 2:27 PM
#4

Vilken härlig historia 🙂 Alla marsvin är ju olika så ni kan ju avvakta och se hur eran gris nu trivs med att vara ensam, om den situationen nu skulle komma i framtiden 🙂 Lycka till!👍

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Agnroi
3/1/15, 4:18 PM
#5

Jag letar ett bra sommarbete till fyra marsvin. Jag bor i mellansverige (Eskilstuna) så inte för långt att åka och hälsa på…jag tänkte mig två till tre månader. Betalar för god omsorg.

Upp till toppen
Annons: