Annons:
Etikettskötsel
Läst 1143 ggr
BellaBellsii
2015-03-01 12:39

Klorna....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt ena marsvin Pip är 3 år… Hans klor är "grova" o innan jag tog över honom för ett år sen så var hans klor verkligen inte skötta som dom ska vara! Dom verkade inte bli klippta regelbundet o så. Nu klipper jag en gång i månaden, men dom är ändå långa! Det ser ut som att jag inte klipper dom, men det gör jag! Vissa av hans klor är böjda, men han verkar inte ha ont av det. Jag undrar hur jag ska göra, det ser ju ut som att jag inte sköter om honom?! Han har svarta klor o jag råkar alltid klippa i pulpan, pga dom är så mörka o inte skötta innan. 

Hur ska jag göra? Det gör ont i mig att hans klor ser ut som dom gör, o att jag klipper för långt så det blöder :/. 

Dålig bild jag vet, men den togs igår…. Man ser lite på fram tassarna att dom är långa :/

Annons:
Ljungåsen
2015-03-01 13:41
#1

Blodstopp är bra att ha hemma. På så vis blir det inte riktigt lika jobbigt om (när) du klipper honom i pulpan. Eftersom klorna är misskötta så skulle jag klippa dem oftare, kanske en gång i veckan - men bara lite i taget. Då får pulpan en chans att börja dra sig tillbaka - och på sikt kan han få helt normala klor.

emiliasv
2015-03-01 13:58
#2

Om du klipper oftare och mindre så drar pulpan sig tillbaka, så hade klippt bara några millimeter varannan vecka istället :) 

Och så vad fin han var!!! :)

ondskefull
2015-03-01 17:08
#3

Om man lyser på tassarna med ett hyfsat starkt ljus brukar an se pulpan även på svarta/mörka klor 🙂

BellaBellsii
2015-03-02 17:18
#4

#1 Tack!

#2 Ja, jag ska klippa dom varje vecka! Tack, ja han är så fin!!!!

#3 Åh, taaaack! Det ska jag helt klart testa att göra!

BellaBellsii
2015-03-16 20:39
#5

De går bättre att klippa klorna nu! ❤️

Ljungåsen
2015-03-17 11:32
#6

#5 Roligt att höra 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: