Annons:
Etikettpresentationer
Läst 940 ggr
akittehmonster
2015-04-17 22:03

Marsvins kärlek

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9

Hej! Skaffade ett marsvin för 2 dagar sen,  en liten flicka. Pojkvännen har aldrig direkt varit intresserade i marsvin men denna gången så sa han direkt " - Hon ska heta Razta Fari" (hon är rex).  Och nu har han med henne hela tiden, myser med henne och säger " - hämta MITT marsvin". Har aldrig sett någon älska ett marsvin så. 

Är han och äter så är hon med och får något gott. 
Är han ute och mekar så är hon med. 
Är han ute så är dom ute på gräsmattan så hon får äta gräs. 
Sover han så ligger hon i hans famn och sover med honom. 
Dom vaknar tillsammans…
Gos 24/7 ^^

Annons:
Tikzi
2015-04-17 22:38
#1

Marsvinskärlek är något speciellt. ❤️
För mig var det lite tvärtom. Det var sambon som efter många månaders intalande fick mig att gå med på att skaffa Marsvin, Jag var nog lite mer en hundtjej innan men när jag såg dom så smälte mitt hjärta på en gång och efter det har jag inte kunnat vara ifrån dom en halv dag ens. 😍 Dock måste jag också fråga ifall ni endast har Razta Fari eller en vän till henne också? Det är jätte kul att hon får vara med er överallt men en människa kan aldrig ersätta en artfrände och det är ju trots allt lag på att man måste ha minst 2 tillsammans. 🙂 Lycka till med eran nya sötnos/sötnosar.

Edit: Såg att du har Marsvin sedan tidigare, Jag är så dålig på att komma ihåg namn. 😃🤪

Generation to generation, I will never die. 
I will continue to live aslong as I´m alive. Blomma


benochjerry
2015-04-18 00:14
#2

Jag har så mycke kärlek till mina grisar, älskar när dom tjatar efter mat,ljusa fina röster. Älskar att dom kollar på mig med öppen mun och att dom blir avis när jag myser med ena så jag måste mysa med bägge samtidigt annars blir ena sur. Haha,söta charmiga små djur ☺

VanjaStjärnor

akittehmonster
2015-04-18 07:54
#3

#1 har 5 marsvin ;)

[Smålandsbrud]
2015-04-18 09:02
#4

Så härligt att se att din pojkvän förstår marsvins kärkek 🙂

philippazon
2015-04-18 09:30
#5

Åh så gulligt <3

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

[Smålandsbrud]
2015-04-18 09:51
#6

Är själv lika marsvins galen kan till läggas  kan inte gå förbi deras bur utan att ta upp och mysa en minut tex under städning 😊

Annons:
Tikzi
2015-04-18 11:00
#7

#3 Jo jag såg att du till och med driver en sista hemmet verksamhet för Marsvin. ❤️ Världens grisar behöver fler som du. 😍

Generation to generation, I will never die. 
I will continue to live aslong as I´m alive. Blomma


Elisabeth S
2015-04-19 11:23
#8

Kärlek …

ALLA mina hundar vill gosa och slicka  marsvinen och de NJUTER i fulla drag att bli slickade, må Ni tro . De vill alla ligga i knä och trängas  tillsammans. Jodå kärlek  mellan alla. Kunde hundarna  skulle de väl hoppa in till dem i buren  men det får de inte  för Matte. Marsvinen står där och trånar efter dem , pratar med dem och  vill nästan pussa tillbaka,  ja  det är faktiskt sant. Därför är det gott att ha dem i mitt knä så de får  den fina kontakten. Hundarna säger ifrån om något händer i buren. De skulle aldrig  göra dem något illa  , nej tvärt om. Då är risken större att två han-marsvin skadar varann.  Att låta dem springa på golvet  vill jag inte  om de skulle bli skrämda .  De är ju trots allt mycket små och i det vilda naturligt  skygga bytesdjur. Men de känner sig  trygga med dessa  hundarna.  Man blir fascinerad,  Vi måste ju trots allt värna om varann och hålla koll, och det gör just  dessa hundarna, med den äran.

Härligt med djur, eller hur.

Goa hälsningar

Elisabeth

Upp till toppen
Annons: