Annons:
Etikettfoder
Läst 586 ggr
Amanda.M
4/17/15, 10:15 PM

Pellets, nödvändigt?

Hej! Jag undrar om man MÅSTE ge marsvin pellets? Har sett vissa som säger att man ska skippa det pga att marsvinet blir "tjockt", ena mitt marsvin har ju blivit väldigt stor nu.. Vill få bort pellets helt O hållet o bara hålla mig till hö, grönsaker M.m Vad tycker ni?

Annons:
RebeccaG
4/18/15, 1:32 AM
#1

Mina får ingen pellets, dom klarar sig prima på sitt hö & grönsaker. 
(med undantag för tanten som lätt tappar i vikt, men hon får örter och extra grönt)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

akittehmonster
4/18/15, 7:57 AM
#2

mina får pellets, men inte i stor mängd och de är egengjord pellets så ingen gnagarblandning. sen får dom grönsaker, hö, gräs och massa annat gott!

Fridaaaa
4/18/15, 8:31 AM
#3

Pellets behövs väldigt sällan. Mina får inte pellets. De får hö, grönsaker och havregryn. Kan få några pelletskorn som godis ibland

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alliesson
4/18/15, 4:47 PM
#4

Mitt ena marsvin får bara grönsaker och hö och mitt andra som behöver lite extra för att inte bli smal som en pinne får samma+ fyrkornskross och pellets. Men de flesta marsvin behöver inte pellets alls i vuxen ålder :)

Idakarrlsson
4/18/15, 7:32 PM
#5

Det beror lite på individen och motion mm. Men oftast klarar sig marsvin utan pellets. Ifall vill ge någon sorts kraftfoder tycker jag du ska satsa på havregryn som du hittar i mataffären.

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

[Smålandsbrud]
4/19/15, 5:59 AM
#6

Ger mina marsvin hö och grönsaker sen havregryn fullkorn funkar super här hemma :) Ger havregryn för att den ena växer och är bebis sen för att vår vuxna hane ska hålla vikten :)

Annons:
Amanda.M
4/19/15, 8:31 PM
#7

Okej, då börjar jag sakta med havregryn! #1 #2 #3 #4 #5 #6 Men jag ger ju förövrigt, grönsaker, Hö o gräs som jag plockar utanför huset

bohan85
4/19/15, 11:13 PM
#8

#7 de behöver inte havregryn heller. Mina fick under många år bara grönsaker och hö och höll vikten fint, var till och med lite för runda. Men nu när de blivit äldre får de havregryn och lite Oxbow pellets.

Amanda.M
4/20/15, 7:45 AM
#9

Men, ska dom ha ganska mycket havregryn?

Fridaaaa
4/20/15, 9:32 AM
#10

#8 Beror ju på marsvinen. Mina får bra hö och grönsaker är 1 resp 2 år gamla, långhår. De behlver inte mycket men behöver det lilla extra

#9 Nej de behöver inte ha mycket

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: