Annons:
Etikettminneslund
Läst 1821 ggr
Tilde Gröndahl
2015-05-03 09:20

Hur glömer jag?

jag är så himla ledsen nu… mina marsvin har blivit dödade av en iller det började med att jag skulle åka och handla jag skulle bara byta byxor först så jag gick in till marsvins rummet där min kläd byrå var jag byte om och gick. Men jag glömde att stänga dörren helt 😭så vi åkte och hanlade och när jag kom hem gick jag in till marsvinen för att ge dem mat. då såg jag att dörren var på glänt jag tänkte att illern endå hade såvit hela tiden så jag trodde inget hade hent men när jag gick in… såg jag mitt ena marsvin Teddy ligga på ryg dödad med ett stort bet i naken JAG KUNDE inte ens titta på mitt andra marsvin. 😭Vad ska jag göra för att glöm hon var helt blodig och jag har gråtit och gråtit HUR KAN JAG GLÖMA VAD JAG SÅG!.

Annons:
Fridaaaa
2015-05-03 09:21
#1

Svårt att glömma men försök göra roliga saker så att du inte har tid att tänka på det
Beklagar sorgen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
2015-05-03 09:34
#2

Tyvärr händer det olyckor ibland när man har rovdjur och bytesdjur som sällskapsdjur, det har hänt mig också. Jag ville inte ens titta på min hund på en vecka (misskötte henne inte, hon fick allt hon behövde så ingen anklagar mig för djurmisshandel), men nu är hon min bebis igen. 

Om du skaffar nya marsvin, så bygg en illersäker bur till marsvinen, du kan definitivt få råd om det på fjäderfä iFokus, vi med höns har ju problem med vilda utsläppta minkar som vill äta upp våra små vänner.

Mitt råd om sorgen du nu känner är att tillåta dig själv att sörja, det går över fortare då. Så lägg dig i fosterställning och krama en kudde som du storbölar i, det kommer kännas bättre sedan. 🌺

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tilde Gröndahl
2015-05-03 10:19
#3

Tack det känns lite bättre nu…

philippazon
2015-05-03 11:38
#4

Beklagar sorgen. det finns inte så mycket man kan göra. tyvärr lever vi i verkligheten och inte i the vamper diaries där man kan radera minnet :( 

Försök som sagt att göra roliga saker, kom ihåg att inte straffa illern, den gör bara vad dens instinkter säger! hur mår det andra marsvinet?

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

[Smålandsbrud]
2015-05-03 11:49
#5

Beklargar sorgen ❤️ Förstår att du är ledsen och är  helt förtivlad men det kommer bli bättre. Gör andra saker som är kul och kan säga att det är svårt när man får vara med om marsvins död. Har själv varit det två gånger redan.  Hoppas du verkligen unnar dej att göra något kul ts det behöver du ❤️

Tilde Gröndahl
2015-05-03 12:11
#6

4# Nej jag straffade inte illern och båda dog Tyvärr 😢

Annons:
Tikzi
2015-05-03 12:39
#7

Fy vilken hemsk upplevelse, lider verkligen med dig. 😕 Du ville ha tips på hur man glömmer en sån syn men det är nog ganska svårt tyvärr. Det du kan göra är att minnas dina grisar, alla era fina minnen tillsammans och den tid ni hade. Tänd några ljus och sätt på lite lugn musik och gråt ut. Som #2 säger måste du få sörja för att kunna gå vidare. Föreställ dig hur dom lyckligt springer över en oändlig grön äng med alla sina favorit grönsaker som ploppar upp överallt. Ett utopia där inga rovdjur finns, där de lever för evigt och varje dag är en dröm. Styrkekramar ❤️

Generation to generation, I will never die. 
I will continue to live aslong as I´m alive. Blomma


Anna O.
2015-05-03 20:41
#8

Stackare! hoppas du mår bättre. Kramar!

Elisabeth S
2015-05-04 10:15
#9

När någon av alla mina djurvänner  blivit skadad och sjuk och måste dö  sörjer jag givetvis mycket mycket men sedan försöker jag minnas det fina vi hade tillsammans och fokuserar på det . Det gör mig tacksam för den tid vi fick.  Lättast om det gick fort och att djuret inte behövde  lida länge. Saknaden finns alltid kvar men skönt att de inte behöver lida ju.  En dag tror jag absolut vi kommer mötas igen  på andra sidan  och möta det typiska  ropet  oiii  oiii.  eller vov  vov  eller  de andra ljuden  som de andra djuren har.  KRAM

Marsvin.Fantasten!
2015-05-06 13:24
#10

Beklagar sorgen! D:

Marsvin_Love
2015-05-06 19:01
#11

Beklagar så mkt! :(( En av mina marsvin heter också Teddy, så jag får nästan en bild i huvudet av det D;

Upp till toppen
Annons: