Annons:
Etikettfoder
Läst 446 ggr
[Gnagare2]
6/28/15, 7:28 AM

Fästingnoja

Jag är ute i naturen varje dag och plockar gräs,klöver och maskrosblad till mina marsvin,och det är en njutning för mig att gå i naturen och plocka. Jag har hunden med mig i skogen och han får drösvis med fästingar på sig,som jag förståss tar bort från honom. På en enda promenad dödar jag 2-3 fästingar som kryper på honom,ändå har jag fästingskydd på honom.

Jag har en manisk skräck för fästingar då jag vet att dom sprider farliga sjukdomar. Ännu så länge har ingen satt sig på mig,men uschanimig vilken fobi jag har för detta. Är givetvis rädd för att mina marsvin ska få någon fästing av gräset jag plockar in åt dom….

Är det bara jag som tänker så här,eller finns det fler?

Annons:
Cahira
6/28/15, 7:30 AM
#1

Jag har hemsk fästingfobi jag också även om jag inte har marsvin. Skölj gräset så rensar du bort allt äckel som kan finnas på dom. Du kan rent av blötlägga i vatten en stund så ser du ännu bättre om det finns spindlar eller annat i gräset. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
6/28/15, 8:34 AM
#2

Aldrig haft fästing på marsvin under alla år. Inte ens de som gått i hage dygnet runt på sommaren när jag bodde hemma. Just marsvinen är jag inte orolig över ska få, samma med kaninerna

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: