Annons:
Etikettallmänt
Läst 580 ggr
Majsor01
6/28/15, 9:43 PM

släppa ihop med honorna

Hej! Jag kastrerade min ena marsvinshane förra måndagen, och allt gick jättebra! Såret har läkt jättefint också! Men nu undrar jag när jag kan släppa ihop honom med tjejerna? Han är så rastlös och har vart utan kompis nu ett tag, så kan jag släppa ihop honom med tjejerna ikväll tror ni?

Annons:
Majsor01
6/28/15, 9:54 PM
#1

Han verkar så ledsen av att sitta ensam 😕

Ljungåsen
6/28/15, 10:01 PM
#2

Även om han är ledsen av att sitta ensam så är det ingen bra idé att släppa ihop honom med flickorna nu. Han kan ha levande spermier upp till fyra veckor efter kastreringen.

Rheen
6/28/15, 10:02 PM
#3

Då den rekommenderade tiden har gått, borde det ju vara säkert att släppa ihop honom med honorna. - Och visst är det 4 veckor man ska vänta?

~ Rheen.

Sandra-B
6/28/15, 10:03 PM
#4

Man måste vänta minst fyra veckor (en del rekommenderar sex till åtta veckor) innan man sätter ihop en nykastreead hane med honor för att inte riskera att honorna blir dräktiga.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Majsor01
6/28/15, 10:15 PM
#5

Tack för svaren! visst inte att man behövde vänta minst 4 veckor! Min kompis släppte ihop sin hane med honorna två dagar efter att hanen hade blivit kastrerad, och det hände inget! Men då vet jag

Tjeja
6/28/15, 10:21 PM
#6

Om du kan så sätt hanens bur nära intill honornas bur så att de kan se och känna lukten av varandra ordentligt. Då får han lite "sällskap" ändå utan att kunna klättra på dem.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Majsor01
6/28/15, 10:26 PM
#7

#6 Buren han bor i står redan bredvid honornas bur! Men han är ändå ledsen och sitter mest i sitt hus! Han brukar kvittra och prata med honorna, fast honorna kvittrar inte tillbaka! Fast han brukar få träffa dem lite på golvet varje dag…..det ända han gör då är att kurra, hehe

jojjehanna
6/29/15, 3:13 PM
#8

har hört tre veckor och släppte efter lite mindre än det. kanske hade vi bara tur…

Idakarrlsson
6/29/15, 8:27 PM
#9

4 veckor brukar vara rekommenderat som sagt. Men skulle väntat lite extra bara för att vara på den säkra sidan :)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Fridaaaa
6/29/15, 9:04 PM
#10

Minst 4 veckors väntan efter kastrering för att vara på säkra sidan.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: