Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 635 ggr
Moiken
2015-06-30 16:16

Vågar inte

Jag har två underbara marsvin på 3månader och jag "vågar" inte lyfta dom. De är inte rädda för mig förutom när jag kommer för nära med handen. Har ni något bra knep för hur man ska plocka upp dom? Jag vet att man ska ha en hand under rumpan och den andra typ under magen.

Annons:
Snuttefia
2015-06-30 16:29
#1

Ta på dig ett par handskar om du är orolig.

M.V.H Snuttefia

Ljungåsen
2015-06-30 17:19
#2

Det är väldigt ovanligt att marsvin bits, så det behöver du inte oroa dig över. Så små marsvin som dina tycker jag det är enklast att skopa upp. Ta en hand på varje sida om marsvinet med fingertopparna vid marsvinets rumpa. För sedan in båda händerna under marsvinet så att det blir som en skål och lyft upp.

Bellie
2015-06-30 17:23
#3

Jag hade marsvin förut, jag brukade ta en hand på rumpan och sätta ett finger mellan framtassarna och hålla resten av den handen på bröstkorgen.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Bellie
2015-06-30 17:23
#4

Jag hade marsvin förut, jag brukade ta en hand på rumpan och sätta ett finger mellan framtassarna och hålla resten av den handen på bröstkorgen.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

jojjehanna
2015-07-01 08:20
#5

De tål mer än du tror. Jag var också superförsiktig i börjam, sen såg jag marsvinsfolk hantera sina och insåg att det mesta funkar och ju mer bestämd, ju mindre du tvekar desto bättre. Förr smet de ofta vid upplockandet för jag var så noga att få det rätt, det blev ett rätt stressigt jagande. Nu är målet att de aldrig ska komma undan och då får de fångas med en hand ibland, man kan sbabbt rätta till det sen och de slipper jagastressen.

benochjerry
2015-07-01 13:18
#6

Om dom inte är vana vid att du lyfter dom ( dom är små än så antar det) så är ett tips från mig att du tar en korg ner i buren, så lyfter du i dom i den. Då är det bara en liten lyft. Sen när dom blir mer vana så kan du försöka lyfta dom längre bitar :) så gjorde jag med mina och nu kan jag lyfta dom hur lätt som helst :)

VanjaStjärnor

Annons:
Upp till toppen
Annons: