Annons:
Etikettskötsel
Läst 605 ggr
U.Are.A.Star
2015-07-04 16:15

Vad ska jag göra?

Hej!
Mina marsvin är ute varje dag nu när sommaren äntligen kommit. Jag tycker dock det för varmt för dom att vara ute. (det är 28 grader i skuggan . Och inomhus är det 22 grader.) Min mamma tycker att dom ska vara ute hela dagen. Och om jag säger emot så ryter hon mig. Hon säger att hon ska hålla koll på marsvinen men efter tio minuter så slutar hon titta efter marsvinen. Jag kan inte titta till marsvinen för att jag måste sommarjobba. Jag är extremt rädd över att det kommer bli för varmt och att dom kommer dö eller att ett djur kommer in i buren och tar dom. Vad ska jag göra?😕

Annons:
jojjehanna
2015-07-04 16:28
#1

Har ders bur tak? Lägg blöta, riktig löta haddukar på taket som gör att det blir salare närde orkar, dvsdjuren under får de svalare. Linda in en isklap eller petföaska som lega i frysen med lite vatten i. Linda in dden i en handduk och lägg i buren så får de svalka sig mot den om de beöver Lägg i vattenflasa ellerskål medvaten och grönsaker såsom gurka, tomat eler vattenmelonbitar. Se till all buren har skugga, vx deblöta hanndukarna ovanpå, se till att de har något deangå in i, ett hus ellr en pall de ka få in under och skydda sig från sol och oräcka ljud, de trivs med att kunna gömma sig.

jojjehanna
2015-07-04 16:29
#2

Va ha de förbur eftesom du är rädd för andra djur?

Upp till toppen
Annons: