Annons:
Etikettskötsel
Läst 1004 ggr
Anna O.
2015-07-05 15:08

Fläkt till marsvin?

Hej! Det är 30 grader nu, det enda mina marsvin gör är att ligga i ett hörn och vara varma. Öronen är varma, dom har kylklampar, persiennerna är neddragna och på natten är fönstret öppet. Jag har tagit en fuktig handduk till marsvinen eftersom dom är för varma, men det hjälper inte så värst mycket så min fråga är. Får man ha en fläkt till marsvinen? En vanlig bordsfläkt, marsvin tål inte drag men jag undrar om det skulle gå att köpte och ha mot buren nu när det är så varmt! Läste om det, och såg någon som hade det

Annons:
Rumblebee
2015-07-05 15:22
#1

Nu har jag visserligen råttor men även de är känsliga för drag. Jag har en golvfläkt spm jag har riktat så att den blåser mot väggen bredvid buren och inte direkt mot buren. Men ändå så blir det svalare luft i bakre delen av buren. Jag har även fryst en flaska med vatten som jag lagt på gallret ovanför deras hängmatta och placerat en handduk över, på så sätt riktas den kyliga luften nedåt.

Anna O.
2015-07-05 15:50
#3

Okej, tänker köpa en fläkt fast ha mot något annat men endå så att det blir svalt i rummet. Tycker så synd om dom, det enda dom gör är att ligga i ett hörn och "flåsa".. #2

Ljungåsen
2015-07-05 15:58
#4

#3 Jo, värmen är jobbig. Mina pojkar får kylskåpskall gurka med jämna mellanrum. Den kyler ner dem inifrån, plus att jag får koll på hur de mår. De älskar gurka.

Anna O.
2015-07-05 16:08
#5

Åh smart!

Upp till toppen
Annons: