Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 978 ggr
Villon
2015-08-28 02:54

Märkligt beteende

Jag hara två marsvin, en hanne. Pelle-Knutt 6 år och en hona, Rut 2 år. Pelle-Knutt är kastrerad.

Pelle-Knutt har haft problem med bölder under hakan och halsen men är nu kvitt det  genom god hjälp av vetrenären här ute på landet.  Han har nu en undertand kvar som möter de andra två i överkäken. Kindtänderna verkar okey, ibland är det som maten fastnar lite men han äter och vill äta. Han tigger om mer men är ändå mager.

Men varför beter sig Rut som hon gör? Hon vill komma åt Pelle-Knutts mage, försöker nå den genom att trycka in trynet inunder honom från sidan, och genom att försöka ta sig fram genom hans bakben. Känner hon att han inte är okey någonstans? Funderar på om Pelle-Knutt kan ha någon tumör eller så som gör att han tappar vikt. Kan hon kanske känna någon lukt från honom?

Pelle-knutts bajsar är lite mindre än normalt. Och några gånger har han varit lös i magen.

Har du någon tanke om hennes beteende?

Tacksam för svar!

Villon

Annons:
Frida B
2015-08-30 00:10
#1

Så gör mina honor på min hane då dom söker trygghet :) Min yngsta gör så på alla marsvin hon möter. Och mitt hår…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: