Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 871 ggr
Tildasson_00
8/30/15, 1:45 PM

Två marsvinshanar söker nytt hem

Hej alla marsvins vänner!

Jag har tagit ett rätt så tufft beslut om att hitta ett annat hem åt mina älskade marsvin. Det finns många anledningar till varför jag har tagit det här beslutet för det var inte lätt. Det är rätt jobbigt att sitta och skriva detta men jag tänkte att det här kan vara ett bra ställe att hitta ett kärleksfullt hem för mina marsvin. Jag känner på mig att det här kommer bli en rätt så lång text men ska försöka skriva kortfattat.

Mille är ett Teddy marsvin och fyller 1 år i November och Ezzo är ett Teddy roan marsvin och fyller 1 år i December. De kommer inte från samma kull men bodde i samma bur när jag fick dom. Dom kommer från en uppfödare och har Reg. bevis. Jag söker ett kärleksfullt hem för mina marsvin som helst ska ligga i närheten av Jönköping/Huskvarna området. Ägaren ska vara någon som tar tid med dom och låter dom springa på en större yta då och då. En annan anledning till att jag hör av mig här är att det finns en större chans att hitta någon som använder fleece i buren som jag alltid har använt och anser att det är det bästa bottenmaterialet. Den lite krångliga biten är att Ezzo och Mille inte längre är i samma "rum" sen ett bra tag tillbaka pågrund av att dom bråkar, och jag har verkligen försökt flera gånger men det har aldrig slutat särskilt bra.  Dom bor i en hemmagjord bur på ben som är 170 lång och 60 bred med en plexiglasskiva mellan varandra vilket innebär att de har hälften av ytan var (vilket inte var tanken från början). Den som är intresserad får alltså höra av sig så att vi kan lösa detta på bästa möjliga sett. (buren och alla marsvinsgrejer följer naturligtvis med såsom bon, vattenflaskor, hage, matskålar mm.)

Jag har några krav för att vilja lämna över mina marsvin till dig, och det är:

Helst att ägaren använder fleece systemet eftersom mina marsvin verkligen älskar fleece.

Marsvinen ska få varierat med c-vitaminberikade grönsaker varje dag

Helst ska få någon form av bra krafftfoder (just nu får dom kruskakli gröt)

Rent vatten varje dag (ganska självklart)

fräscht hö varje dag

Jag har heller aldrig gett dom godis från djuraffären pågrund av att jag anser att det bara är skräpmat rakt igenom. Dom får frukt då och då istället.

Dom får absolut aldrig vara i samma bur eller hage utan alltid t.e.x ta upp dom en och en.

Som ni märker är jag väldigt noggrann med att dom ska få ett precis lika bra hem som innan och om någon är intresserad så vill jag veta mer om dig och hur du tänker kring allt detta. Helst ska du ha haft marsvin sen innan och ha mycket erfarenhet av dom. Om du redan har marsvin och vill ha fler så kan det ju också vara en lösning till hur Ezzo och Mille kan få var sin rumskamrat.

Om du är intresserad så maila mig på: mathildajohansson_00@hotmail.com

så vill jag veta mer om dig och hur ditt hem skulle passa för mina marsvin.

Då får du också veta mer om mina marsvin och jag skickar också bild på dom.

Annons:
Tildasson_00
8/31/15, 5:12 PM
#1

Jag har bestämt att marsvinen stannar hos mig!

MissanTissan
8/31/15, 7:09 PM
#2

Vad kul! :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: