Annons:
Etikettfoder
Läst 1322 ggr
Leso
9/2/15, 10:21 AM

Höpåsar till marsvin?

Jag använder fleece som burunderlag och det finns två lådor med hö i. Marsvinen älskar hölådor, men höet blir nerkissat och nedtrampat. Jag byter de lådorna två gånger per dag för att jag vill att marsvinen ska ha fräscht hö och det slängs mycket hö. Jag funderar på att köpa en höpåse. Då marsvinen kan ha en hölåda och en höpåse i sin bur :) Har ni höpåsar till marsvin? Tycker marsvinen om att äta hö från en höpåse? Fungerar det?

Annons:
JonnaCecilia
9/2/15, 3:27 PM
#1

Personligen skulle jag inte ha höpåse av det skälet att mina marsvin älskar att busa i höet, och ligga i en stor höhög och mumsa hö är enligt dem det bästa i livet nästan! Men ser inga andra nackdelar med höpåse, om den är tillräckligt lågt ner för dem. Det där med onaturlig ätposition att ha något över sig ger jag inte mycket för, mina gillar som sagt att ligga i höet och äter ofta strån ovanför sig! I naturen äter de säkert från buskar och lågt hängande grenar så varför inte. Så länge de får i sig tillräckligt så tänderna slipas, det kanske är lite avskräckande med höpåse för det blir mindre lättillgängligt?

lissora
9/2/15, 9:04 PM
#2

Jag köpte en höpåse som fungerade jättebra tills ena marsvinet lärde sig krypa in i påsen och sova där… det resulterade i kiss och bajs i hela höpåsen och det förstör liksom hela syftet med den haha

Leso
9/3/15, 8:33 AM
#3

Ditt marsvin hade det roligt och mysigt i höpåsen :) Marsvinen tycker om att vara i höet. Jag tror att jag kommer att fortsätta med hö i lådor. De älskar det!

Upp till toppen
Annons: