Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 1042 ggr
Sally..
10/4/15, 4:57 PM

Får inte marsvin :(

Hej! Jag är 13 år och vill verkligen ha marsvin! När nattis. Skrev på sitt inlägg om hennes kompis är jag! Somsagt jag har förberett bur, skjuts OCH marsvins ungar men efter jag förberett allt så har min mamma sagt NEJ. Och jag har sagt och förklarat för henne varför jag vill ha osv. Men hon säger bara nej o nej o nej och så säger hon att när hon sa ja till mig, så var hon alldeles för snäll. Har ni råd vad man kan göra för att få Marsvinen, och hur jag kan förklara för henne? Behöver hjälp ganska fort också! Tack!!

Annons:
Fridaaaa
10/4/15, 5:00 PM
#1

Finns tyvärr inget speciellt du kan göra mer än att visa ditt intresse för marsvin genom att läsa på mycket osv och inte tjata.
Är du mindreårig så är det dina föräldrar som har huvudansvaret på allt nämligen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ruffsetuss]
10/4/15, 5:01 PM
#2

Vem ska betala allt för Marsvinet ? Vem ska ta hand om Marsvinet om du blir sjuk eller behöver resa bort ? Det är kanske det ansvaret/ kostnaden som din Mamma inte kan/ vill ta ? Så hur hade du tänkt lösa den biten 😊

Elsaharr
10/4/15, 5:05 PM
#3

Mitt tips är att sätta dig ner med din mamma och fråga varför du inte får och varför du vill ha, men bli inte arg eller så. Sedan kan du hjälpa till hemma, t.ex diska, dammsuga osv, så att du visar att du kan ta ansvar :)

Zingo ;D

Aleya
10/4/15, 5:05 PM
#4

Sluta gnäll på din mamma! Man kan inte få allt här i världen. Och särskilt inte med en massa gnäll.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Udoon]
10/4/15, 5:06 PM
#5

Det var ju synd, bara vänta tills du bor själv och kan betala allting själv. Så länge man bor hemma och är så pass ung så är det ens föräldrar som bestämmer, tyvärr😕

Sally..
10/4/15, 6:22 PM
#6

Tack så jätte mycket för svaren! Sedan har jag frågat mamma och hon har bara sagt att av ska avvakta.

Annons:
Lizelda
10/4/15, 7:37 PM
#7

Hur länge har du planerat och tänkt? Är det jäääääättelänge (läs typ två veckor, vet själv hur jag var i den åldern) eller i några år? Är det det första så hade jag också sagt nej. Djur är ett stort ansvar och tillfällig "djurhysteri" räcker inte i längden.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Mirinda
10/5/15, 12:26 AM
#8

Jag kan mycket väl förstå att du är besviken, eftersom din mamma först sagt ja och sedan ändrat sig. Du hade kommit långt i förberedelserna också. Tyvärr är det som andra sagt här i tråden; en vuxen måste vara huvudansvarig. Egentligen tycker jag att det är bra. För även om du nu känner väldigt starkt för det och är inställd på att sköta om marsvinen själv, så lever marsvin länge. Det kan hända mycket på vägen. Det kan bli stora kostnader om de blir sjuka och svåra beslut att ta. Därför behöver man en vuxen som kan hjälpa en.

Lite hopp tycks du kunna ha i alla fall. Din mamma säger ju att hon vill avvakta. Det betyder väl inte definitivt nej för all framtid? Jag tycker att du får ett jättebra svar i #3. Följ de råden så kanske det ordnar sig så småningom.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: