Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 980 ggr
Chuu
2015-11-17 20:54

Hjälp AKUT!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en liten kille på 3 år som vägrar äta och som blivit riktigt slö. 

Innan var han pigg och sprang runt hela tiden och var riktigt pratig, men han sitter bara i ett hörn numera och vill inte äta. Hans avföring ser inte normal ut när han väl gör något och han kissar inte ofta heller. 

Har varit hos vet som tittade på honom utan att hitta något mer än att han fixade hans tänder som blivit lite långa men även nu när det problemet är fixat så vägrar han äta. 

Har matat honom med Critical Care nu och han är duktig med att inte spotta ut något.. Men vad kan detta bero på?? Och vad kan jag göra? 

Han bor med två andra hanar efter att hans bror avled för 6 veckor sedan men kan det ha något med saken att göra att han börjat sakna sin bror först nu? :(

Annons:
Tjeja
2015-11-17 20:57
#1

På bilden ser han ut att ha gett up..  😕 Är det så han ser ut när han är slö nu?

Du vet marsvin är ju skyggdjur som håller masken så länge som möjligt innan de visar att något är fel. När de väl visar att något är fel och drar sig undan eller blir slöa är det tyvärr oftast försent.  😭

Håller tummarna och hoppas att din lilla gris repar sig och mår bättre igen snart!❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Chuu
2015-11-17 21:12
#2

#1 Ungefär ja.. Gömmer huvudet under min arm just nu.. Jo jag hoppas att han blir bättre, vet inte vad jag ska ta mig till om han försvinner han med.. Dels så piggnar han alltid till lite när han får springa på golvet..

Ljungåsen
2015-11-17 21:14
#3

Det du kan göra är att fortsätta stödmata. Ofta. Det kan vara besvärligt att få igång dem igen om de varit utan mat för länge. Då får man vara envis.

Mirinda
2015-11-18 23:01
#4

Nu vet jag inte var du bor eller hur pass erfaren på marsvin veterinären du var hos är. Men något är helt klart fel om han matvägrar. Om du bor långt från vet-kliniker som har marsvinskunnig veterinär borde det ändå gå att konsultera en sådan per telefon.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

pooka96
2015-11-22 00:09
#5

Har läst om att om marsvin har ont eller mår dåligt så kan dem bli deprimerade och ge upp. Du kanske ska gå till en annan veterinär för att se vad den säger?  :)

Mirinda
2015-11-22 00:45
#6

Hur går det med din marsvinskille? Jag hoppas att han mår bättre nu.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Upp till toppen
Annons: