Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 2123 ggr
Emholmgrens
2015-11-27 22:47

Marsvin nytt hem

Hej! Mina 3 underbara marsvins bröder på 8 månader behöver ett nytt hem snarast då mina föräldrars ena katt blivit sjuk och gett sig på deras andra katt. Och den enda som kan ta katten är jag. Men jag bor i en liten etta med min bebis på 2 månader, sambo och det går inte ihop med både katt och 3 marsvin i en liten etta. Då katten alltid varit så otroligt på marsvinen när vi både under mina föräldrars tak ett tag. Snälla någon själ som kan ta hand om mina små grisar så det får ett underbart hem som de förtjänar? Vi bor i Partille/Göteborg. Kontakta mig gärna via mail om ni kan eller vet någon djurvän! Mail: Holm-gren@hotmail.com mvh Emelie

Annons:
TheCottonCandy
2015-11-29 10:06
#1

Hur kan man lämna bort ens egna djur bara för att ta emot någon annans? :O

Vanjana
2015-11-29 13:38
#2

Skönt dömande thecottoncandy :P Det låter som en knivig sits och det är inte riktigt vår ensak att vara skeptiska eller att höja ögonbryn. Hon söker ett kärleksfullt hem till sina marsvin, och jag hoppas hon hittar det!

TheCottonCandy
2015-11-30 19:41
#3

Hade det varit barn hade man ju aldrig ens funderat på att göra så och folk hade ifrågasatt det direkt om någon ens funderade på att göra så.  Därför kan jag inte förstå att man kan göra så med djuren heller. Själv hade jag aldrig kunnat göra mig av med mina djur då jag ser dom som en del av  min familj.

lissora
2015-11-30 21:15
#4

#3 Så länge man verkligen ser till att de hamnar på något bra ställe tycker inte jag du ska vara så hård… Hade varit annorlunda om hon satt ut de på blocket och skrivit "perfekt julklapp till barnen!" eller liknande. Ibland blir inte livet som man tänkt sig och eftersom det är hennes föräldrars katt har hon säkert en nära relation med katten också. 

#0 Eftersom du bor i Göteborg hade jag hört av mig till Eragons. Vet ej om de har plats för fler omplaceringar men de kan kanske hjälpa dig hitta nya bra hem till marsvinen.

Upp till toppen
Annons: