Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 805 ggr
lissora
11/29/15, 8:00 PM

Två burar - hur lösa?

Hej. Har skrivit tidigare om mina bråkande hanar som nu lever på varsin sida av sin 2 meter långa bur. Planen är att kastrera den som ännu inte är kastrerad för att sedan omplacera någon av dom men min pojkvän vägrar omplacera honom då han tycker om honom så mycket och jag vägrar omplacera den andra för jag tycker om honom så mycket så vi går och funderar på att köpa varsin hona till killarna och alltså ha 4 marsvin. 

Men då till frågan.. Har en bokhyllebur på 202x80 och en på 160x75, skulle man på något sätt kunna sätta dom "på" varandra? Så att det inte tar så mycket plats, vi bor trots allt i en etta på 57kvm, med väldigt märklig planlösning. Någon som har gjort en våningsbur som har tips?

Annons:
Zabbio
11/29/15, 8:06 PM
#1

Skruva fast ''ben'' på den mindre i lagom höjd (lite extra stödben mitt i kanske och där det behövs) och ställ den i  den större?

Vet inte hur marsvin reagerar på att bo över varandra, men det bör funka om ni gör det stabilt och högt nog att städa osv :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

VildaVittra
11/29/15, 8:12 PM
#2

Eller sätt ben på den övre utanför den undre och sätt hjul på den undre så ni kan dra ut den lätt vid städning.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: