Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 779 ggr
[epmm93]
2/5/16, 7:12 PM

Tips på bättre ventilation i bur "Hemmabygge"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fixade iordning lite åt mina smågrisar idag o gav dom en liten extravåning/stort gömställe. Ni ser på bilden hur det ser ut. Förstår dock att luften där inne inte kommer va den bästa då det är dålig ventilation. Kan ju dock ha "locket" öppet men tanken va ju lite att dom skulle få en stor koja. Kan det räcka med att borra en massa lufthål eller ska jag helt ta bort locket på den vita? Vill ju att dom ska få det så bra det bara går! :) Tipsa jättegärna även om hur jag kan göra buren lite roligare åt dom!!! Alla tips mottages tacksamt! Fler bilder i kommentarerna.

Annons:
[epmm93]
2/5/16, 7:12 PM
#1
[epmm93]
2/5/16, 7:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

:)

[epmm93]
2/5/16, 7:13 PM
#3

:)

[epmm93]
2/5/16, 7:14 PM
#4

Nu vart det en massa tomma kommentarer.. Telefon strular. Men här är sista bilden iallafall! :)

[epmm93]
2/5/16, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nehe okej förlåt. Hoppas den kommer med nu då..

smellcaramell
2/5/16, 8:13 PM
#6

endera massa småhål, eller så är min spontana tanke att göra två större hål och sätta galler för om man vill ha det rymningssäkert, kanske räcker med ett större i och med att de har ingången. Då kan luften "dras igenom" hela kojan kanske göra ett hål på 5cm i diameter på det som är högersidan på sista bilden, rätt nära sängen då. :)

Annons:
[AnimeV4]
2/6/16, 1:58 AM
#7

Jag skulle ha gjort ventilationshål med borr och kanske en till dörröppning :)

[epmm93]
2/7/16, 1:04 AM
#8

Tack så mycket! Ja ett till inkrypshål kan man ju göra i andra hörnet! Tror ni det räcker med det o massa småhål då? :)

[AnimeV4]
2/7/16, 8:14 PM
#9

Jag är osäker. Du kanske skulle kunna såga ut en rektangel vid taket och sätta galler? På så vis blir det god ventilation och inte för mycket insyn :)

Upp till toppen
Annons: