Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1784 ggr
PatricHåk
2/10/16, 3:50 PM

Uppburrad och hängig

Hej! Mitt marsvin Fnatte (5 år) var när jag kom hem idag väldigt hängig och satt i hörnan där hans vattenflaska och hans hö är lätttillgängligt och enligt mig är hans ögon "kladdigare" än vanligt. När jag plockade upp honom kände jag att han var väldigt uppblåst i magen så vi masserade han lite och det blev skillnad men han är fortfarande uppblåst och hängig. Är det något jag bör oroa mig för eller vad ska jag göra? Oerhört tacksam för svar!

Annons:
[Gnagare2]
2/10/16, 3:56 PM
#1

Tycker det låter som att det är läge för ett akut besök till veterinären. Antar att han äter dåligt med? Fort till veterinären isåfall.

[Gnagare2]
2/10/16, 4:13 PM
#2

Glömde skriva att det är bra om man väljer en marsvins kunnig veterinär med. dom flesta veterinärer verkar bara ha kunskap om  hundar och katter. Om man bor i Stockholm kan man lätt hitta veterinärer som kan marsvin. Värre om man bor på landet.

Ljungåsen
2/10/16, 5:44 PM
#3

Ja, är han uppburrad och hängig så är det definitivt något som är fel. Marsvin visar inte att de är sjuka förrän de är riktigt dåliga.  Håller med om att det är ett akut besök hos veterinären som behövs.

[AnimeV4]
2/10/16, 7:18 PM
#4

Tyvärr så ser det inte alls bra ut. Hur går det?

PatricHåk
2/10/16, 9:08 PM
#5

Vi har gett han medicin för det och han är inte uppburrad längre och han är piggare och han är inte lika uppblåst i magen längre så det verkar vara på bättringsvägen iallafall

[AnimeV4]
2/10/16, 9:55 PM
#6

Bra! Vad fick du för medicin?

Annons:
PatricHåk
2/11/16, 7:24 AM
#7

Vi gav han ett par droppar mini-fom och nu när jag vaknade så satt han och åt som en häst (som vanligt) och är knabbt uppblåst över huvudtaget längre :). Tack för svar allihopa!!

[AnimeV4]
2/11/16, 5:50 PM
#8

Åh, vad härligt att han svarade så bra på det! Nu blir jag glad :D

Upp till toppen
Annons: