Annons:
Etiketteravelungar
Läst 1338 ggr
LindaH96
2016-02-12 18:07

Är det en hona?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har för ca 4 veckor sedan köpt två marsvins hanar. Men strax efter att de kom hem till oss började den ena kuttra och vicka sakta på rumpan så fort den närmade sig den andra. Den har hållt på så flera gånger om dagen sen vi fick hem dom och har även vid flera tillfällen "betäckt" den andra. Nu tycks den andra bli väldigt arg och kissar och bitar den så fort den börjar kuttra. Den har även börjat bli något tjock men är ingenting som syns så tydligt ovanifrån. Är det en hane eller hona? Snälla hjälp mig!

Annons:
LindaH96
2016-02-12 18:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta är den andra, tycker könet likar mer en hanes

[Gnagare2]
2016-02-12 18:31
#2

Jag tror du kan vara lugn. Det ser ut att vara två killar du har. Killar beter sig som du beskriver,dom kuttrar och vickar på rumpan åt varann,det är helt normalt. Se dock upp om dom börjar slåss så dom får sår i pälsen. Då kanske dom inte går ihop så bra.

LindaH96
2016-02-12 20:56
#3

#2 Tack för svar! Jo jag har googlat lite och de står att det kan vara en del av deras dominansbeteende. Men det är bara den ena som kuttrar, och de är bara den som försöker betäcka Men isåfall kan jag vara lugn. Har lite svårt att se skillnad på könen, tycker att den ena har ett i format kön och den andra mer åt de Y formade könet :)

Emblems
2016-02-13 07:09
#4

Det är två solklara hanar så du kan vara lugn :) vickandet och kurrandet är ett dominansbeteende, det går snart över :)

LindaH96
2016-02-13 07:19
#5

#4 Tack så mycket för svar! Så skönt att få veta :)

Upp till toppen
Annons: