Annons:
Etikettallmänt
Läst 1296 ggr
Ixectrona
2016-03-16 10:15

Långtidspassning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska resa utomlands ett längre tag, 6-12 månader, jag vet inte riktigt hur länge det blir.

Men jag har fyra unga marsvin som jag absolut inte vill sälja, och behöver passning för. Då det är så länge har jag inte råd med någon som tar betalt för varje dag, men självklart betalar jag när jag hämtar dem, det får vi komma överens om.

Vi bor i Karlstad, och det är såklart mest praktiskt med någon i närheten.
Alla är honor födda 2015.

Annons:
Ixectrona
2016-05-09 13:00
#1

Putt.

[Gnagare2]
2016-05-09 13:55
#2

Hur tänker du kring om någon av dem blir sjuk och behöver veterinärvård? Vem betalar?

[AnimeV4]
2016-05-09 18:32
#3

Kan vara av intresse då vi ska flytta till Karlstad/Kristinehamn. Har själv två marsvin och ca 5,5 års erfarenhet. När ska du åka?

marsisen
2016-05-09 18:45
#4

När åker du? Intresserad, men beror på när ^^

animal power <3

Ixectrona
2016-05-11 10:16
#5

Om en månad. Inget datum bestämt, det blir när jag har djurvakt. Djuren är fortfarande mina så blir det veterinärräkningar blir de också mina. De får med sig mycket foder och strö också såklart.

Ixectrona
2016-05-18 20:08
#6

*Putt*

Annons:
Ixectrona
2016-06-06 10:42
#7

Fortfarande ingenting? Det börjar bli akut och jag vet inte vad jag ska göra. Har satt upp lappar i grannskapet men inget än, i värsta fall får jag sälja dem om det går lättare. Det är ingen semesterresa vi ska på, utan något mycket viktigare.

[AnimeV4]
2016-06-06 15:10
#8

Vi flyttar till Kristinehamn om mindre än en månad, men för att vara ärlig känns det alldeles för osäkert när det kommer till veterinärkostnader m.m eftersom ni kommer att vara långt bort. Jag tror tyvärr att du får sälja dem. Annars kan du ju kolla med Marsvinshjälpen eller dylikt, men det kan ju kosta en del om du bara vill ha dem passade.

Galenidjur
2016-06-09 13:35
#9

Jag tycker alltid det är så ledsamt när folk tvingas sälja sina husdjur mot sin vilja så jag skulle eventuellt kunna passa dem åt dig. Det finns dock ett stort problem med detta och det är att jag bor rätt långt bort. Bor I Halland (kan berätta mer specifikt var jag bor i PM om du är intresserad av min hjälp).  Så det skulle ju vara om du på något sätt kunde komma hitåt med dem.  Jag skulle själv kunna ta mig till GBG och möta upp för att resan skulle bli kortare,  men det skulle ju ändå bli en bra bit att åka för dig. 

Sen beror det också lite på hur tama de är. Vill gärna inte behöva handskas med djur som bits eller som blir hysteriska när man grejar i buren.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: