Annons:
Etikettskötsel
Läst 835 ggr
Tilde Gröndahl
5/1/16, 8:22 AM

Övertyga Föräldrar

Hej en utan mina två hanar var jag tvungen att avliva p.g.a medfött tandkäksproblem, han vart inte ens ett år gammal stackan. 😕

Men nu har Junior blivit ensam. Jag vet ju att det är lag på att man måste ha minst två marsvin enligt jordbruksvärket och att Junior är mycket olycklig av att sitta ensam i sin bur hela dagarna när jag är i skolan.

  Jag har sagt det till mina föräldrar men de lyssnar inte på mig! Jag har egna pängar till att köpa ett marsvin från djuraffären och jag har funderat många gånger på att gå till djur affären och bara köpa ett marsvin och strunta i föräldrar.Men jag är rädd att de bara kommer ta marsvinet i från mig och lämna till backa den. Kan tyvärr inte göra det häller för att det är  15 års gräns  att köpa djur där  och jag är under 15. (Jag vill helst inte häller sponsra djuraffärer p.g.a grossister) och mina föräldrar tycker att det är dyrt att köpa från uppfödare. *suck*

De förstår inte problemet. Men mitt hjärta blöder över att se Junior så olycklig och ensam. Jag vet inte hur jag ska få mina föräldrar att fatta att det här är allvarligt och ingenting  jag ljuger om som de värkar tro!

 Ibland är det jobbigt att inte vara vuxen :(

Annons:
Den vilda djungelkvinnan
#1

Marsvin är oftast billigare hos uppfödare än djuraffär. Tycker du ska ge bort ditt marsvin så han får ett bra liv om nu inte dina föräldrar ändrar sig.

Ljungåsen
5/1/16, 9:31 AM
#2

Visa dina föräldrar den här artikeln. Den säger klart och tydligt vad det är som gäller. http://marsvin.ifokus.se/articles/4d714fabb9cb462239062b3f-vad-sager-lagen-om-marsvin Att ha Junior ensam är ett brott mot djurskyddslagen och kan anmälas till länsstyrelsen i det län ni bor. Jag skulle rekommendera att du tar kontakt med någon omplaceringsorganisation, för att få en ny vän till Junior. Stöd inte djuraffärer. http://marsvin.ifokus.se/discussions/50334463d3b4fd09ce001a9f-for-mammornas-skull Om du inte tillåts att skaffa en ny vän så borde du omplacera Junior, för hans skull. Det är inte roligt för ett marsvin att vara ensam.

Tilde Gröndahl
5/1/16, 9:56 AM
#3

Tack ska vissa upp det. Det sista jag vill är att omplacera honom, fast det vigtigaste är att han mår bra

Ljungåsen
5/1/16, 10:02 AM
#4

#3 Jag håller tummarna för att du lyckas! Det är stort (och vuxet!) att kunna se till marsvinets behov och inte sitt eget.

Äppelsnäckan
5/1/16, 11:06 AM
#5

När jag köpte från uppfödare (hanen på min avatar) kostade han 200:- och det är som jag vet billigare än i djuraffär. Försök leta reda på en uppfödare i din närhet och få reda på pris, om sedan priset är lägre eller lika mycket som i djuraffär så kan du ha det argumentet mot dina föräldrar. Har du egna pengar att spara ihop så är det ju ännu bättre.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons: