Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 564 ggr
pewwelin
5/20/16, 5:24 PM

Urinvägsinfektion. Hjälp

Var med mitt marsvin till veterinären för 11 dagar sedan. De kollade henne för urinsten men kunde inte se något på röntgen . Fick bactrim och metacam utskrivet i 7 dagar mot urinvägsinfektion. (Pep när hon kissade). Slutade med kuren i måndags, idag hörde jag att hon pep igen när hon kissade. Fick en omgång tranbärsjuice som jag tänkte fortsätta med. MEN sen såg jag på golvet någon kissat rött. Misstänker ju såklart henne :( syns inge rött i buren, bara att vissa spån är mörkare så har inte tänkt på det. Har kvar både bactrim och metacam, tror ni jag kan sätta in det igen tills måndag då jag pratat med veterinären??

Annons:
[Gnagare2]
5/20/16, 5:53 PM
#1

Jag hade inte väntat till måndag med att uppsöka veterinär igen. Vågar inte säga annat än att kontakta dom igen,skulle inte exprimentera med mediciner själv så flera dagar.

Hoppas du bor nära en marsvinskunnig veterinär,en sådan skulle jag kontakta om jag var du.Dom har dessutom lördagsöppet också har jag för mig.

Ljungåsen
5/20/16, 6:12 PM
#2

Sju dagar känns som en väldigt kort antibiotikakur. Guinealynx rekommenderar minst två veckors kur, och att man ska åter till veterinären omedelbart om det kommer blod efter avslutad kur.

http://www.guinealynx.info/uti.html

Upp till toppen
Annons: