Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 831 ggr
Aliman
5/24/16, 9:01 PM

Lättströ

Hej använder nu spån i buren till mina marsvin men funderar på att byta till lättströ som finns på granngården för har hört att det ska vara bättre för kanin lungor är det bättre för marsvin med? Borde jag byta till det?

Annons:
Yas.screech
5/24/16, 9:16 PM
#1

Ja jag tycker att du borde byta ! Jag har det till mina 5 marsvin och det dammar inte och luktar fräsch.

Ljungåsen
5/24/16, 9:45 PM
#2

Håller med. Jag har lättströ till både marsvinen och kaninerna,  och det är mycket bättre än spån. Dammar mindre, och luktar bättre.

Fridaaaa
5/25/16, 9:19 AM
#3

Rekommenderar Easyströ istället :) Tycker det är toppen (närjag väl för tag på det):

Haft lättströ till kaninerna men jag tycker inte det är så mycket bättre än kutterspån. Men säkert smaksak och vilken kutterspån man får tag på :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fluffgrisar
5/25/16, 5:48 PM
#4

Jag använder värmepellets annars. Det är väldigt billigt och har använt det till både marsvin, kaniner och hästar. Jag häller en massa vatten på pelletsen som de liksom suger upp, så att de sväller och faller isär. Det ser typ ut som sand och är i princip som spån fast billigare och tar mindre plats. Det är det enda jag har använt men det funkar superbra enligt mig.

Aliman
5/27/16, 4:22 PM
#5

#1 #2 ok ska byta när spånet tar slut! #3 ok men ska nog byta endån. #4 Tycker det låter lite konstigt/jobbigt och kanske inte så bra för tassarna så byter till lättströ.

Upp till toppen
Annons: