Annons:
Etikettallmänt
Läst 913 ggr
dnulke98
2016-05-31 00:42

Första Marsvinet, tips och råd

Hejsan! Jag skall köpa mina första marsvin snart. (2 st) Jag undrar vad man skall ha för grejer i buren? Jag har förstått att man skall ha hus. Vad mer skall man ha i buren förutom vattenflaska och matskålar? Skall man ha leksaker? Vad för något i så fall? Vad rekommenderar ni att ha i botten av buren? Hur ofta och hur mycket pellets ger ni? Jag vet att man skall ge dem hö och grönsaker. Berätta gärna om något mer som är värt att veta som nybörjare. Tack på förhand :)

Annons:
Fluffgrisar
2016-06-05 12:34
#2

Jag har haft marsvin i snart ett halvår så är ingen expert men jag tror att jag har svar på dina frågor. :) Man kan ha leksaker i buren, till exempel tunnlar och saker att gömma godis i. Vissa marsvin bryr sig inte om gnagarleksaker medan andra älskar det. Tunnlar är det som mina marsvin uppskattar mest. I botten av min bur har jag faktiskt värmepellets och det funkar jättebra för mig. Jag häller på en massa vatten så att de sväller upp och faller isär till sand. De sväller väldigt mycket så man behöver inte särskilt mycket pellets och det är billigt. Det är väldigt mjukt också. Det finns i princip bara fördelar. :) Jag gav pellets till mina grisar när de var mindre men de blev feta av det så jag slutade med det. Då fick de fri tillgång då de inte åt särskilt mycket av det.

Upp till toppen
Annons: